• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 27 دی 1397
کد مطلب : 45022
+
-

رفع همپوشانی بیمه‌ای با اتمام اعتبار دفترچه‌ها

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به طرح رفع همپوشانی‌های بیمه برای افراد چند دفترچه‌ای گفت: این طرح در حال اجراست؛ شاید در این مقطع برخی افراد 2 دفترچه داشته باشند ولی زمانی که اعتبار دفترچه‌شان تمام شود، در زمان تمدید باید یکی را انتخاب کنند. ما کانال ارتباطی با بیمه سلامت داریم و آنها با همراهی تامین اجتماعی در حال رفع همپوشانی بیمه‌ای هستند. 
احمد میدری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره رفع همپوشانی‌های بیمه‌ای اظهار کرد: این طرح در حال انجام است و دفترچه اشخاصی که در 2 یا 3 محل بیمه دارند، بررسی شده و در نهایت آنها باید یکی را انتخاب کنند. وی افزود: اگر سازمان بیمه سلامت بخواهد دفترچه‌ جدیدی را صادر یا تمدید کند، به‌صورت برخط به سامانه تامین اجتماعی وصل می‌شود و اگر فرد دفترچه بیمه تامین اجتماعی هم داشته باشد یکی را باید انتخاب کند. معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نیروهای مسلح نیز شامل برنامه رفع همپوشانی هستند و کد ملی بیمه‌شدگان را در اختیار دارند، افزود: به تمام افراد تحت پوشش دو دفترچه‌ای پیامک می‌زنند که یکی از 2 دفترچه را انتخاب کنند و نمی‌توانند از 2 محل از خدمات بیمه‌ای درمانی استفاده کنند. 
میدری افزود: شاید در این مقطع برخی افراد 2 دفترچه داشته باشند ولی زمانی که اعتبار دفترچه‌شان تمام شود، در زمان تمدید باید یکی را انتخاب کنند. ما کانال ارتباطی با بیمه سلامت داریم و آنها با همراهی تامین اجتماعی در حال رفع همپوشانی بیمه‌ای هستند. وی درباره تکلیف افراد دوشغله که از 2 محل برایشان بیمه و سابقه تامین اجتماعی رد می‌شود نیز اظهار کرد: از این فرد 2بار حق‌بیمه کسر می‌شود، ولی تنها یک دفترچه خدمات درمانی به آنها می‌دهند و سوابق بیمه‌ای‌شان تجمیع می‌شود و در نهایت از یک دفترچه می‌توانند استفاده کنند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید