• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 26 دی 1397
کد مطلب : 44862
+
-

روحانی: باید در فضای مجازی فعال‌تر باشیم

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در مبارزه با تبلیغات دشمن شرایط بسیار دشواری داریم گفت: امروز امواج رادیویی و تلویزیونی از ما اجازه نمی‌گیرند و در فضای مجازی نیز با شرایط سخت‌تری روبه‌رو هستیم.

حسن روحانی که به استان گلستان سفر کرده است در جمع روحانیون و علمای این استان تأکید کرد: باید در فضای مجازی، رسانه‌های گروهی، مجلات، روزنامه‌ها و تبلیغات دنیای غرب فعال‌تر باشیم. او گفت: یکی از عوامل پیروزی انقلاب اسلامی این بود که خداوند مقدر کرد ‌امام به پاریس مهاجرت کند و صدای امام از طریق رسانه‌های دشمن به گوش جهانیان برسد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، روحانی با بیان اینکه امروز گاهی یک جمله تبدیل به کلیدی می‌شود که در تمام رسانه‌های دنیا گفت و شنود در مورد آن آغاز می‌شود گفت: امروز نیاز به میکروفن و تریبون نیست چرا که تلفن همراه هر فردی میکروفن و تریبون است.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه راه پیروزی و موفقیت و رستگاری در سایه تبعیت از راه پیامبر(ص) است، گفت: امروز روز سختی ماست و همانطور که قبلاً در سخنرانی عمومی اشاره کردم، برخی فکر می‌کنند که این روز امتحان دولت است، اما روز امتحان همه ازجمله حوزه علمیه، علما و جوانان است که دشمن با همه قدرت روبه‌روی ما ایستاده است.

با دلار تک نرخی مخالف بودم

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سفر خود به استان گلستان در جلسه شورای اداری این استان به ماجرای تصویب دلار 4هزار و 200تومانی اشاره کرد و گفت: بعد از عید زمانی که قیمت دلار نوسان پیدا کرد، همه اقتصاددانان در جلسه‌ای اعلام کردند که باید دلار تک‌نرخی شده و با 4200تومان عرضه شود. البته شخصاً با این موضوع موافقت نداشتم اما از آنجا که همه اقتصاددانان در جلسه‌ای که حضور داشتند بر آن اجماع داشتند  اعلام کردم که با وجود اینکه قبول ندارم اما چون اجماع قبول دارد، آن را می‌پذیرم.

 روحانی اضافه کرد: پس از اعلام تک‌نرخی شدن ارز یک عده دلال وارد عرصه شده و برای واردات جنس دلار دریافت کردند، اما با ثبت سفارش و اقدامات صوری، نیمی از ارز دریافتی خود را در بازار آزاد عرضه کردند و این کار بسیار ناپسندی بود. اگر چه باید با آن برخورد شود، اما مگر می‌شود بالا سر هر فردی دو مأمور گماشت. لذا با توجه به تخلفاتی که انجام شد، دولت نتوانست طرح تک نرخی ارز را دنبال کند. رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه آمریکا قصد دارد دیواری دور ایران بنا کند، تأکید کرد: این کار برای آمریکا امکان‌پذیر نیست و ایران هیچ‌گاه منزوی نخواهد شد و هم‌اکنون در سطح جهان نسبت به اهداف آمریکا درخصوص توافق هسته‌ای و تحریم‌ها تنها چند کشور انگشت‌شمار از آن حمایت می‌کنند و به جز این چند کشور تمام کشورهای دنیا، حتی متحدین آمریکا و اتحادیه اروپا از ایران دفاع کرده و آمریکا را محکوم می‌کنند لذا آمریکا هیچ‌گاه نمی‌تواند ایران را در محاصره قرار دهد.

   کریدور ریلی اینچه‌برون تکمیل می‌شود

حسن روحانی در پایان سفر 2روزه خود و بعد از تصویب طرح‌ها و افتتاح برخی پروژه‌های مهم استان، در نشستی خبری در جمع خبرنگاران گلستان حاضر شد. اتصال راه‌آهن اینچه‌برون به راه‌آهن عریض ترکمنستان و ایجاد این کریدور ریلی وعده‌ای بود که  رئیس جمهوری در نشست خبری خود و در پاسخ به سؤال خبرنگار همشهری داد. روحانی در این‌باره گفت: راه‌آهن اینچه‌برون طرح مهمی است که با سرمایه‌گذاری خوب سال93 افتتاح شد. اتصال خط ریلی اینچه‌برون به راه‌آهن عریض ترکمنستان یکی از طرح‌های مهم دیگر است که برای ما اهمیت زیادی دارد. با اجرای این طرح اینچه‌برون به آسیای میانه، روسیه، چین و اروپای شمالی متصل می‌شود. روحانی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری زیادی برای برقی کردن و اصلاح مسیر و تونل‌های این طرح ریلی در حال انجام است، افزود: در این سفر، وزیر راه و شهرسازی هم اعلام کرد همه مقدمه‌های اجرایی این طرح انجام شده است و به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

رئیس‌جمهوری سرمایه‌گذاری ارزی این طرح را یک میلیارد و200میلیون دلار و رقم زیادی سرمایه ریالی دانست و اظهار کرد: از این مسیر می‌توان بار را از چین و روسیه و حتی اروپای شمالی و آسیای میانه به بندرعباس رساند. وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به همشهری توضیح داد: منطقه آزاد اینچه‌برون هم موضوع دیگری است که اقدامات دولتی مربوط به آن انجام شده و مجلس شورای اسلامی هم آن را تصویب کرده است و امیدواریم مردم بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید