• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
سه شنبه 25 دی 1397
کد مطلب : 44804
+
-

فیلم‌های کودکان ناجی اکران

فیلم‌های کودکان ناجی اکران

خیلی‌ها معتقدند که سینماها در روزهای پیش از جشنواره فیلم فجر در خوابی زمستانی فرو می‌روند. کمتر تهیه‌کننده‌ای مایل است فیلمش را هفته آخر دی‌ماه اکران کند و با توجه به در پیش بودن روزهای جشنواره تب اکران فروکش می‌کند. در این شرایط است که فرصتی فراهم می‌شود برای فیلم‌هایی که می‌خواهند رنگ پرده را ببینند اما در معادلات جدی اکران چندان شانسی برای کسب زمان مناسب ندارند. امسال هم اوضاع بر همین منوال است و خبرهای شورای صنفی نمایش حکایت از آن دارد که فیلم‌های بی‌نام و نشان برای اکران در روزهای آینده و درست در همین ایام کرختی پیش از جشنواره، قراردادهای خود را بسته‌اند. اما فیلم‌هایی که در نوبت اکران این ایام قرار دارند با گروه سنی مخاطبان‌شان ارتباطی معنادار دارند.
* * * 
روز چهارشنبه اکران فیلم «سندباد و سارا» آغاز می‌شود؛ فیلمی به کارگردانی غلامرضا آزادی که در کنار جمعی از نابازیگران بومی جنوبی، شهرام لاسمی هم در آن ایفای نقش کرده است. سندباد و سارا اما به‌طور جالبی توانسته سرگروه هم بگیرد و از فردا به سرگروهی سینما ماندانا اکران خواهد شد. غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش در گفت‌وگو با همشهری درباره این اتفاق می‌گوید: «به‌دلیل شرایط خاص این فصل از اکران کمتر فیلمسازی مایل است برای اکران فیلمش پیشقدم شود اما سازندگان سندباد و سارا با قدرت بسیار می‌خواهند اکرانشان را شروع کنند و برنامه‌شان این است که همزمان با دهه فجر دانش‌آموزان را به سینماها بیاورند. به همین دلیل دنبال سرگروه بودند و امیدوارند همزمان با روزهای جشنواره که خیلی از تماشاگران عادی سینما در کوران رقابت‌های جشنواره قرار می‌گیرند با گروه مخاطبان خودشان فروش مطلوبی را ثبت کنند.»
* * * 
به‌جز سندباد و سارا قرارداد اکران یک فیلم کودک دیگر هم در شورای صنفی نمایش ثبت شده ‌است. فیلم «ضربه فنی» که در جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان هم حاضر بود قرار است در سرگروه سینمایی کورش و بعد از فیلم «ترانه» اکران شود. ضربه فنی محصول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و غلامرضا رمضانی آن را با حضور بازیگرانی چون نسیم ادبی و افشین هاشمی ساخته است.
* * * 
باید دید «سندباد و سارا» می‌توانند طلسم رکود سینماها در روزهای پیش از جشنواره و هنگام جشنواره را «ضربه ‌فنی» کنند یا نه. در سال‌های دور، ایام دهه فجر فرصت مغتنمی بود برای دانش‌آموزان تا تجربه سینمارفتن با همکلاسی‌ها را در دفتر خاطرات‌شان ثبت کنند و جالب اینکه این روزها هم امید سینمادارها به تماشاگران کودک است.

این خبر را به اشتراک بگذارید