• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 25 دی 1397
کد مطلب : 44802
+
-

روی خط فجر

  معرفی گروه اول داوران فجر
داوران فیلم‌های اول، مستند و کوتاه جشنواره فیلم فجر معرفی شدند و قرار است 5 سینماگر آثار حاضر در بخش نگاه نو، فیلم‌های کوتاه و فیلم‌های مستند را داوری کنند. به گزارش همشهری، محمد آفریده، حبیب احمدزاده، آیدا پناهنده، سعید سهیلی و مازیار میری ۱۰فیلم بخش نگاه نو، ۵فیلم مستند و ۴فیلم کوتاه را داوری می‌کنند.

  آغاز پیش‌فروش‌ بلیت‌های جشنواره
پیش‌فروش بلیت‌های سی‌و‌هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر، از اوایل بهمن‌ماه آغاز خواهد شد. به گزارش روابط عمومی این دوره از جشنواره، همچون سال‌های گذشته بخش سودای سیمرغ به 2گروه، نگاه نو یک گروه، فیلم‌های مستند و انیمیشن هم در برخی از سینماهای مردمی به نمایش گذاشته می‌شوند. همچنین فیلم‌های مستند در سینماهای فرهنگ و آزادی اکران می‌شوند اما هنوز سینماهای فیلم‌های انیمیشن مشخص نشده که به‌زودی اعلام می‌شود. پیش‌فروش فیلم‌های جشنواره فجر از اوایل بهمن‌ماه آغاز می‌شود و مخاطبان می‌توانند به وب‌سایت جشنواره مراجعه و از طریق آن سینماها و سانس مورد نظرشان را انتخاب کنند.

  داوری حرفه‌ای با تفکیک 
دبیر بخش خوشنویسی یازدهمین جشنواره تجسمی فجر توضیح داد که امسال به‌دلیل تفکیک انجام‌شده بین رشته‌های هنری، داوری حرفه‌ای‌تر و منصفانه‌تر است.
به‌گزارش همشهری، امیراحمد فلسفی (دبیر رشته خوشنویسی یازدهمین جشنواره تجسمی فجر)، درباره مرحله نخست داوری آثار خوشنویسی توضیح داد: ممکن است پس از رسیدن اصل آثار تعداد محدودی از آنها به‌دلیل مغایرت با تصویر حذف شوند، ولی هم‌اکنون از میان ۵۵۰ اثر رسیده به دبیرخانه، ۷۹ اثر انتخاب شده‌اند. در مرحله بعد که ۲۵دی‌ماه انجام می‌شود، اصل این آثار با تصویرشان مطابقت داده می‌شود و تکلیف نهایی تعداد آثار بخش خوشنویسی مشخص می‌شود. مرحله آخر داوری هم که انتخاب اثر منتخب این بخش و اثر شایسته تقدیر است. وی ادامه داد: با توجه به اینکه امسال بی‌ینال خوشنویسی داشتیم، آثار خوبی به دبیرخانه جشنواره آمد. فلسفی گفت: داوری امسال هم بهتر و منصفانه‌تر بود، چون در سال‌های قبل با وجود رشته‌های متنوع هنری داوری عادلانه‌ای روی هنر خوشنویسی نبود. اگر قرار باشد هنر خوشنویسی با هنرهای مدرن یک‌جا داوری شود، عادلانه نیست. یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با دبیری ابراهیم حقیقی بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

  خوانندگان پاپ که در فجر می‌خوانند
تعدادی از گروه‌ها و خوانندگان مطرح موسیقی پاپ در چارچوب برگزاری سی‌و‌چهارمین جشنواره موسیقی فجر به اجرای برنامه می‌پردازند. به گزارش مهر، تعدادی از گروه‌ها و خوانندگان مطرح و پرمخاطب موسیقی پاپ در چارچوب برگزاری سی‌و‌چهارمین جشنواره موسیقی فجر به اجرای برنامه می‌پردازند که از آن جمله می‌توان به حضور محسن ابراهیم‌زاده، بهنام بانی، حامد همایون، پازل‌بند، ماکان‌بند و علیرضا تلیسچی اشاره کرد. البته اسامی نهایی گروه‌ها و خوانندگان به‌صورت رسمی از سوی دبیرخانه موسیقی فجر اعلام نشده است. بخش موسیقی پاپ سی‌و‌چهارمین جشنواره موسیقی فجر به میزبانی مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :