• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
دو شنبه 24 دی 1397
کد مطلب : 44598
+
-

خبرهای اقتصادی/بورس

  بازگشایی کارخانه ایران‌خودرو در سوریه
ایران خودرو بزرگ‌ترین خط تولید خارج از کشور را موسوم به سیامکو و مستقر در سوریه پس از 8سال توقف راه‌اندازی کرد. به گزارش سانا، سیامکو با همکاری ایران خودرو، خط تولید چند اتومبیل ازجمله پژو۲۰۷، رانا (شمرا) و سورن (شهبا) را آغاز کرد و قرار است با همکاری یک شرکت چینی، 2 محصول دیگر را تولید کند. قیمت این خودروها بین ۵ تا ۱۰هزار لیره سوری بوده و خدمات پس از فروش و تمام قطعات یدکی نیز تامین می‌شود. فعالیت سیامکو که بزرگ‌ترین خط تولید خارج از کشور و مستقر در حوالی دمشق است از سال ۲۰۰۷ میلادی آغاز شده و در گذشته انواع سمند تولید می‌کرد و در حال توسعه خطوط تولید برای محصولات شاسی بلند، کامیون، وانت و حمل‌ونقل عمومی است.

  تأمین ۱۰ درصد لاستیک کامیون‌داران
رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: فقط ۱۰ درصد لاستیک مورد نیاز کامیون‌داران تأمین شده و بسیاری از کامیون‌ها به‌دلیل نبود لاستیک زمینگیر شده‌اند. عبدالهاشم حسن‌نیا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، افزود: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به‌شدت پیگیر موضوع لاستیک کامیون‌هاست و ما امیدواریم وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت برای حل مشکل لاستیک همکاری‌های لازم را انجام دهد.

  پیش‌بینی نفت ۶۰ دلاری در سال ۲۰۱۹
مدیر اجرایی شرکت انی ایتالیا پیش‌بینی کرد محدوده قیمت نفت بین ۶۰ تا ۶۲ دلار در هر بشکه خواهد بود. به گزارش بلومبرگ، بزرگ‌ترین تولید‌کننده ایتالیا و وزیر انرژی عمان پیش‌بینی می‌کنند آخرین جهش قیمت نفت ثابت بماند. قیمت نفت بیش از ۲۰درصد از پایین‌ترین حد دو ساله در ‌ماه دسامبر افزایش یافته است. محمد الرمحی، وزیر نفت عمان گفت قرارداد بین اوپک و متحدانش که شامل روسیه و عمان هم می‌شود، قیمت نفت را روی ۶۰ دلار در هر بشکه نگه داشته است. کلادیو دسکالزی، مدیر اجرایی شرکت انی ایتالیا گفت محدوده قیمت نفت بین ۶۰ تا ۶۲ دلار در هر بشکه خواهد بود. دسکالزی گفت: به‌نظر من تقاضا برای هیدروکربن‌ها همچنان رو به رشد است. وقتی درمورد ۱.۳ تا ۱.۴میلیون بشکه در روز صحبت می‌کنیم یعنی تقاضا همچنان وجود دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید