• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 24 دی 1397
کد مطلب : 44537
+
-

بررسی وضعیت پروژه متروی کرج

عضو شورای شهر کرج از شهرداری خواست وضعیت پروژه مترو را به شورای شهر گزارش کند.

به‌ گزارش مهر، رحیم خستو در صدوهفدهمین جلسه شورای شهر در نطق پیش از دستور به وضعیت پروژه مترو اشاره کرد و با توجه به وعده‌هایی که درخصوص جدول زمانبندی راه‌اندازی ایستگاه‌های خط 2 مطرح می‌شود، گفت: این سؤال مطرح است که آیا وعده‌هایی که داده می‌شود، عملیاتی است یا خیر؟ زیرا حفظ سرمایه اجتماعی و اعتماد شهروندان به مدیریت شهری از اهمیت بالایی برخوردار است.

او تأکید کرد: محورهای پیش‌بینی هزینه‌های راه‌اندازی خط 2، ظرفیت سالانه شهرداری برای تزریق مالی به این پروژه و درنهایت زمان دقیق افتتاح ایستگاه‌ها باید به اطلاع شورا برسد.

به گفته عضو شورای شهر کرج، اگر این پروژه برای راه‌اندازی کامل نیازمند ۴هزار میلیارد تومان است اعلام شود تا شورای شهر چاره‌ای بیندیشد، اما اگر بناست تا ۲۰سال آینده بهره‌برداری نشود و سالانه چند ده میلیارد تومان از سرمایه‌های شهر به آن تزریق شود پس باید گفت کار بیهوده‌ای است. از سوی دیگر، لایحه خرید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس با اعتبار 3 هزار میلیارد ریال با اکثریت آرا به تصویب شورای شهر کرج رسید.

در متن این لایحه به شهرداری کرج اجازه داده می‌شود به‌منظور تقویت ناوگان اتوبوسرانی مستند به بند «د» تبصره قانون بودجه سال ۹۷ کل کشور برای خرید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس درون‌شهری نسبت به انتشار اوراق صکوک با سود علی‌الحساب مورد توافق با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به مبلغ 3 هزار میلیارد ریال اقدام کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید