• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 24 دی 1397
کد مطلب : 44535
+
-

در شهر

  راه‌اندازی نخستین پایگاه اصلی اورژانس هوایی تهران

شهردار منطقه19 از راه‌اندازی نخستین پایگاه اصلی اورژانس هوایی پایتخت در آینده نزدیک در بوستان بزرگ ولایت خبر داد. به ‌گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه19، علی توکلی با اعلام این خبر گفت: با توجه به اهمیت توسعه پایگاه‌های اورژانس در کاهش زمان و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان، به‌زودی نخستین پایگاه اصلی اورژانس هوایی پایتخت در بوستان بزرگ ولایت راه‌اندازی خواهد شد. وی با اشاره به وسعت این بوستان در مناسب بودن محل نشست‌وبرخاست هلی‌کوپترهای اورژانس هوایی افزود: هم‌اکنون زیرساخت‌هایی چون ساختمان اداری، تعمیرگاه فنی هلی‌کوپترها، اتاق باند پرواز و... در حال آماده‌سازی‌ است و این پایگاه روبه‌روی تالار یاس بین در شماره 3 و 4 راه‌اندازی خواهد شد.

 تقدیر انجمن تونل ایران از یک پروژه شهری

انجمن تونل ایران، از دست‌اندرکاران پروژه احداث تونل و زیرگذر ضربعلی‌زاده تقدیر کرد. به گزارش پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، متعاقب برگزیده شدن پروژه احداث تونل و زیرگذر ضربعلی‌زاده در مرحله پایانی مسابقه پروژه‌های برتر تونل‌سازی‌ سال2018، انجمن تونل ایران طی مراسمی از دست‌اندرکاران این طرح مهم عمرانی تقدیر کرد. همزمان با برگزاری مرحله نهایی مسابقه پروژه برتر انجمن جهانی تونل‌سازی‌ در سال2018 که طی روزهای 12 تا 14آبان‌ماه امسال در کشور چین انجام شد، پروژه احداث تونل و زیرگذر ضربعلی‌زاده پس از رقابت با پروژه‌هایی از کشورهای سوئیس، نیوزلند و سنگاپور، به‌عنوان پروژه برتر انجمن بین‌المللی تونل در بخش پروژه‌های تونلی با اعتبار کمتر از 50 میلیون یورو برگزیده شد. پروژه احداث تونل آرش نیز به‌عنوان یکی از 4 پروژه منتخب در بخش طرح‌های نوآورانه، مورد تقدیر قرار گرفت. تونل و زیرگذر ضربعلی‌زاده، معبری به موازات بزرگراه بعثت در محدوده خیابان شهید رجایی جنوبی (حدفاصل خیابان شهید مداح و خیابان ضربعلی‌زاده) است. بهره‌برداری از این معبر 350متری در مردادماه سال1396 آغاز شد.

 آغاز فاز دوم ساماندهی و احیای درختان خیابان ولیعصر

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران از آغاز پروژه فاز دوم ساماندهی و احیای درختان خیابان ولیعصر خبر داد. به گزارش همشهری، علی‌محمد مختاری افزود: این مرحله با کاشت 1100 اصله درخت چنار مرغوب 8 تا 12ساله با بن بیش از 45سانتی‌متر در همین هفته آغاز می‌شود. او در ادامه گفت: 550 اصله از این درختان در محدوده مناطق 3 و 6 از تقاطع خیابان شهید بهشتی به سمت شمال خیابان ولیعصر و 550 اصله درخت دیگر در محدوده منطقه11 از چهارراه انقلاب به سمت جنوب تا میدان راه‌آهن غرس می‌شوند. همانند فاز اول، در ابتدا تیمار و رسیدگی به درختان آسیب‌دیده و شناسایی درختان خشک قدیمی این محدوده که تنه و ریشه آنها دچار پوسیدگی شدید شده و احتمال سقوط آنها می‌رود و همچنین درختان بیمار که کانون امراض و آفات اولیه و ثانویه مانند قارچ‌ها و آفات چوب‌خوار شده‌اند، انجام می‌شود. پس از ضدعفونی محلی که درخت از آن خارج شده، درختان سالم و قوی با بن بیش از 45 سانتی‌متر غرس می‌شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :