• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 24 دی 1397
کد مطلب : 44536
+
-

شهر گشت

  کاهش اختیارات شهرداری و شورا در بودجه سال 98

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اختیارات شهرداری و شورا در بودجه سال آینده محدود شده است و آن را یک نهاد غیردولتی و عمومی معرفی کرده‌اند. به‌گزارش مهر، فتح‌الله معین در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: اداره کردن شهر با عوارض و بهای خدمات ممکن می‌شود که به‌دنبال تصویب مالیات بر ارزش افزوده برخی ردیف‌های عوارضی حذف شد تا به‌جای آن عوارض دیگری مانند سوخت و برخی از کالاها به شهرداری‌ها اختصاص داده شود. او با بیان اینکه از نمایندگان مردم اصفهان می‌خواهم که اجازه ندهند مسیر حرکت شهرداری‌ها خدشه‌دار شود، اظهار داشت: با توجه به اینکه در استان اصفهان ۸۵درصد جمعیت شهرنشین هستند باید به‌جای محدود کردن شهرداری‌ها، آنها را طبق قانون برای انجام فعالیت‌های خود آزاد بگذارند.

  افزایش ۲۷ درصدی عوارض تعرفه محلی در سال آینده

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تبریز از افزایش ۲۷درصدی عوارض تعرفه محلی در سال آینده خبر داد. به‌گزارش مهر، محمدباقر بهشتی در نودوهفتمین نشست علنی شورای شهر تبریز اظهار کرد: در این لایحه تلاش شده است، افزایش تعرفه در مناطق کم‌برخوردار کمتر و در مناطق برخوردار بیشتر باشد. این میزان افزایش، در حالی است که نرخ خرید و فروش زمین امسال جهشی قابل توجه داشته است. شهردار تبریز نیز در این جلسه اظهار کرد: برای تسهیل امور و حذف برخی مباحث همچون حق‌الزحمه و فساد در ارزیابی‌ها «دفترچه قیمت‌گذاری» لازم و ضروری است. ایرج شهین‌باهر افزود: بیش از ۹۰درصد اعضای هیأت ارزیابی کارشناسان دادگستری و کارمند شهرداری هستند. این کارشناسان حق‌الزحمه دریافت نمی‌کنند و کارمند شهرداری هستند. در این جلسه همچنین پیشنهاد شد با توجه به درگذشت محمدتقی توکلی، صنعتگر پیشکسوت، میدان ماشین‌سازی‌ به نام مهندس توکلی در تبریز نامگذاری شود.

  فعالیت ۲۰۰ دوربین نظارتی در شهر قم

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: تدوین طرح جامع مسافر که در مراحل پایانی قرار دارد، براساس افق ۱۵ساله حمل‌ونقل در شهر قم، انجام می‌شود. تدوین این طرح از سال گذشته آغاز شده و خروجی آن در چند‌ ماه آینده نهایی می‌شود. عباس ذاکریان در گفت‌وگو با مهر، از افزایش دوربین‌های نظارتی تا ۵‌ ماه آینده خبر داد و گفت: هم‌اکنون ۹۰ دوربین نظارتی در شهر قم فعال هستند که با افزوده شدن ۱۱۰ دوربین نظارتی به ۲۰۰ دوربین افزایش پیدا می‌کنند. معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم درباره طرح مطالعاتی حمل بار در قم گفت: این طرح مطالعاتی که برای ۶ تقاطع مهم این شهر در حال انجام است، پس از اجرا آشفتگی‌های هندسی را در قم به پایان می‌رساند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :