• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 23 دی 1397
کد مطلب : 44395
+
-

دستگیری سارقانی که در نقش نظافتچی ظاهر می‌شدند

دستگیری سارقانی که در نقش نظافتچی ظاهر می‌شدند


4مرد افغان که به‌عنوان نظافتچی وارد خانه‌های مردم می‌شدند چند روز بعد از نظافت بار دیگر به آنجا بر می‌گشتند تا این بار نقشه سرقتی را که کشیده بودند عملی کنند.

به گزارش همشهری، مهرماه امسال مردی به دادسرای ناحیه 8تهران رفت تا به خاطر سرقتی که از خانه‌اش واقع در منطقه نارمک شده بود شکایت کند. آنطور که او می‌گفت سارقان با دستبرد به خانه‌اش حدود 100میلیون تومان طلا و اشیای قیمتی سرقت کرده بودند. در این شرایط پرونده به دستور بازپرس شعبه سوم به پایگاه چهارم پلیس آگاهی فرستاده شد.

کارآگاهان آگاهی در همان بررسی‌های اولیه در محل وقوع سرقت به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد سارقان چند جوان افغان هستند که چند روز قبل به‌عنوان نظافتچی به آنجا رفته بودند. صاحبخانه گفت: چند روز قبل از طریق آگهی‌ای که در کوچه دیده بودم چند کارگر را برای نظافت به خانه‌ام آوردم، اما فکرش را هم نمی‌کردم که چند روز بعد آنها به خانه‌ام دستبرد بزنند. در این شرایط تحقیقات برای دستگیری سارقان آغاز شد و چند روز بعد مأموران توانستند آنها را در مخفیگاه‌شان در منطقه خاک سفید دستگیر کنند. بازجویی از 4متهم حاکی از آن بود که آنها با اطلاعات کاملی که از اهالی آپارتمان و وضعیت و شرایط زندگی آنها کسب کرده بودند، چند روز بعد از نظافت به آنجا برگشته و با بالا رفتن از دیوار آپارتمان و با تخریب اقدام به سرقت از منزل شاکی کرده‌اند.

ادامه بررسی‌ها نشان می‌داد 4متهم افغان با نصب تراکت در نقاط مختلف خود را نظافتچی معرفی می‌کردند و با جلب اعتماد مردم چند روز بعد دوباره به محل کارشان بر می‌گشتند و از آنجا سرقت می‌کردند. آنها در تحقیقات مقدماتی به سرقت از 4خانه با این شگرد اعتراف کردند. یکی از متهمان گفت: هنگام نظافت منازل مردم، اطلاعات لازم درخصوص خالی بودن خانه‌ها را به‌دست می‌آوردیم و می‌فهمیدیم که مثلا کدام مالک قرار است به مسافرت برود و در فرصتی مناسب نقشه سرقت از آنجا را اجرا می‌کردیم. معمولا بین ساعت‌های 6تا 9شب به سرقت می‌رفتیم و یک نفر از ما جلوی در کشیک می‌داد و 3نفر دیگر وارد می‌شدیم. به‌دنبال اعترافات متهمان، مالخر آنها نیز دستگیر و بخشی از اموال مسروقه از وی کشف شد. سرهنگ مرتضی نثاری، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ با تأکید بر اینکه نباید به افراد غریبه اعتماد کرد و آنها را به خانه خود راه داد از ادامه تحقیقات از اعضای این باند سرقت خبر داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید