• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 23 دی 1397
کد مطلب : 44390
+
-

کوتاه از حادثه

کوتاه از حادثه
کوتاه از حادثه


 مجازات عجیب شوهری که خرجی نمی‌داد
مردی که با شکایت همسرش به‌دلیل ترک انفاق، پایش به دادگاه کشیده شده بود، با حکم عجیب و غریب قاضی به مطالعه و رونویسی از کتاب آیین همسرداری محکوم شد. رسیدگی به این پرونده از چندی قبل در دادگاه کیفری‌2 شهرستان کنگان در استان بوشهر آغاز شد. ماجرا از این قرار بود که زنی به‌دلیل ندادن نفقه و خرج زندگی از شوهرش شکایت کرد. او می‌گفت زندگی‌اش را دوست دارد اما از شوهرش به‌دلیل اینکه به او خرجی نمی‌دهد، شکایت دارد. با آغاز رسیدگی به این پرونده، شوهر این زن به دادگاه احضار شد و به ترک نفقه اعتراف کرد. در این شرایط بود که دادرس شعبه 102 وی را به تحمل 6‌ماه حبس تعزیری محکوم کرد. با صدور این رأی متهم به‌دلیل ندادن خرجی به همسرش باید 6‌ماه را پشت میله‌های زندان سپری می‌کرد اما قاضی تصمیم گرفت از حکم جایگزین استفاده کند. به همین دلیل، وی به جای رفتن به زندان به مطالعه کتاب آیین همسر‌داری و ارائه خلاصه آن به‌صورت دست‌نویس به واحد اجرای احکام محکوم شد. حبیب زارع، دادرس شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری ۲ کنگان در این‌باره به میزان گفت: رأی جایگزین حبس برای این متهم شامل مطالعه کتب آیین همسر‌داری و ارائه خلاصه آن به‌صورت دست‌نویس است. به‌طوری که کمتر از ۲۰ صفحه نباشد. وی ادامه داد: این فرد به تحمل 6‌ماه حبس تعزیری محکوم شده بود اما با توجه به جوان‌بودن، وضعیت خاص وی، وجود جهات تخفیف، فقدان سابقه کیفری مؤثر و پیش‌بینی اصلاح او، رأی جایگزین حبس برای او صادر شد.


 دام دوست اینستاگرامی برای دختر 17ساله
وقتی دختر 17ساله با پسری در اینستاگرام آشنا شد فکرش را نمی‌کرد که او نقشه شومی در سر دارد. به گزارش همشهری، چند روز پیش دختری نوجوان در پلیس فتای تهران حاضر شد و گفت که در دام پسری فریبکار و باج‌گیر گرفتار شده است. وی گفت: چند وقت پیش در اینستاگرام با پسری جوان به نام دانیال آشنا شدم و تقریبا هر روز با هم چت می‌کردیم تا اینکه او پیشنهاد ملاقات داد. وی در ادامه گفت: دانیال ابتدا خواست تا برای دیدنش به خانه‌شان بروم که نپذیرفتم اما اصرار و چرب‌زبانی‌های او باعث شد تا پیشنهادش را بپذیرم و پا در خانه دانیال بگذارم. وی گفت: پس از اینکه وارد خانه دانیال شدم او مرا به باد کتک گرفت و با تهدید نقشه شومش را اجرا کرد. وقتی به خانه بازگشتم از ترس آبرویم به کسی حرفی نزدم تا اینکه دانیال فیلم سیاهی را که از من تهیه کرده بود برایم فرستاد و تهدید کرد که اگر برایش پول جور نکنم، فیلم را در شبکه‌های مجازی منتشر کرده و آبرویم را می‌برد. دختر نوجوان گفت: می‌ترسیدم به پلیس مراجعه کنم چون دانیال مرا تهدید کرده بود اگر شکایت کنم فیلم را پخش می‌کند؛ به همین دلیل مجبور شدم النگوی طلایم را به قیمت 7میلیون تومان بفروشم و در اختیار او قرار دهم. چند روزی گذشت اما دانیال دست‌بردار نبود. او دوباره با تهدید به انتشار فیلم سیاه از من خواست تا برایش پول تهیه کنم و می‌خواست به این رابطه شیطانی ادامه دهم که با این وضعیت تصمیم به شکایت گرفتم. با این شکایت، مأموران پلیس فتای تهران، روز 19دی‌ماه جوان 25 ساله را شناسایی و دستگیر کردند. پسر جوان در بازجویی‌ها گفت: پس از آشنایی با دختر نوجوان او را فریب دادم و به خانه‌ام دعوتش کردم. قبل از آمدن او گوشی موبایل را در خانه جاسازی کرده و از همه اتفاقات فیلم تهیه کردم تا در فرصت مناسب به بهانه انتشار فیلم دست به اخاذی از او بزنم.
 

 4 نفر قربانی قاتل خاموش شدند
در جریان دو حادثه جداگانه در ایلام و گیلان 4نفر به‌دلیل گازگرفتگی جان خود را از دست دادند. اولین حادثه عصر روز جمعه در رشت اتفاق افتاد. قربانی راننده کامیونی بود که داخل کابین از یک کپسول پیک نیک برای گرم کردن خودش استفاده کرده بود؛ غافل از اینکه روشن ماندن کپسول موجب انتشار گاز منواکسید کربن در کابین می‌شود. ساعتی از این حادثه گذشته بود که ماجرا به اورژانس گزارش شد و با حضور امدادگران در محل معلوم شد که این راننده دچار گازگرفتگی شده و جانش را از دست داده است. ساعتی بعد قاتل خاموش این بار به استان ایلام رفت و در شهرستان بدره 3قربانی گرفت. در جریان این حادثه 3نفر شامل راننده و کارگران یک شرکت راهسازی جان خود را از دست داده و یک نفر دیگر به‌شدت دچار مسمومیت شده بود. سرگرد افشار شاهمرادی جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان بدره در این‌باره به پایگاه خبری پلیس گفت: این افراد در خانه‌ای واقع در روستای دولگلاب بخش هندمینی از توابع شهرستان بدره به‌علت نصب غیرایمن کپسول گاز به آبگرم‌کن فاقد دودکش دچار گازگرفتگی شدند و جان‌شان را از دست دادند.

این خبر را به اشتراک بگذارید