• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 19 دی 1397
کد مطلب : 44132
+
-

در شهر

برنامه ۵ساله سوم شهرداریدر کمیسیون تلفیق تصویب شد
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران از تصویب برنامه ۵ساله سوم شهرداری در جلسه کمیسیون تلفیق خبرداد.
محمدجواد حق‌شناس در گفت‌وگو با مهر با اشاره به این جلسه که با موضوع بررسی برنامه ۵ساله شهرداری تهران برگزار شد، گفت: در این جلسه که به ریاست محسن هاشمی برگزار شد، معاون امور برنامه‌ریزی شهردار تهران نیز حضور داشتند و کمیسیون‌های تخصصی برگزار شد و اعضا موارد اصلاحی خود را بیان کردند و موارد مورد اختلاف کمیسیون‌های تخصصی و معاونت مورد بررسی قرار گرفت و اصلاح شد و در نهایت کمیسیون به این برنامه رأی داد. او درباره اینکه آیا برنامه ۵ساله سوم در دستور کار جلسه یکشنبه قرار می‌گیرد؟ گفت: به‌احتمال زیاد برنامه ۵ساله سوم در جلسه روز یکشنبه مورد بررسی قرار می‌گیرد و هم‌اکنون بیش از ۹۰درصد برنامه، نهایی شده است.


طرح جامع پسماند، در راه امضای قرارداد
عضو شورای شهر تهران از انتخاب پیمانکار تهیه طرح جامع پسماند شهر تهران خبر داد. افشین حبیب‌زاده، معاون نظارت شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورا به مشکلات موجود در حوزه پسماند اشاره کرد و گفت: اساسا کاری که شورای شهر تهران برای این موضوع باید انجام دهد تهیه طرح جامع پسماند است. خوشبختانه مناقصه این موضوع برگزار شده و پیمانکار آن نیز مشخص شده و هم‌اکنون در شرف انعقاد قرارداد است. او تهیه طرح جامع پسماند را مرحله‌ای دانست و بیان کرد: نتایج این طرح به سرعت مشخص می‌شود و مباحث مختلف اعم از تفکیک و انتقال پسماند در آن دیده می‌شود. پیمانکاری که برنده این مناقصه شده، ایرانی است و شرکت همکار خارجی دارد. در نتیجه اجرای طرح جامع بسیاری از مشکلات موجود در حوزه پسماند همچون مشکلات موجود در مبالغ قراردادها با پیمانکاران و نوع نظارت بر شرکت‌های پیمانکاری برطرف می‌شود.


منطقه 15؛ رکورددار صدور پروانه ساختمان 
براساس گزارش مدیرکل تدوین ضوابط و نظارت صدور پروانه شهرداری تهران، منطقه15رکورددار بیشترین تعداد صدور پروانه ساختمان بوده است. به گزارش همشهری، وحیدرضا محمدی، شهردار منطقه 15در این باره گفت: طبق مقایسه آماری پروانه ساختمانی 9‌ماه اول امسال با سال گذشته، تعداد پروانه ساختمانی از 739فقره به هزار و 336فقره رسیده که شاهد رشد 81درصدی در این زمینه هستیم . 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :