• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 19 دی 1397
کد مطلب : 44107
+
-

بی‌رحم و شگفت‌انگیز

نگاهی به بازتاب‌ پیروزی پرگل ایران در شروع جام ملت‌های 2019

بی‌رحم و شگفت‌انگیز

پیروزی سنگین و یک‌طرفه تیم ملی در شروع جام ملت‌های امارات، بازتاب‌ وسیعی در بین تعقیب‌کنندگان این تورنمنت داشت. این نتیجه از آن جهت مورد توجه قرار گرفت که استرالیا و کره‌جنوبی شروع امیدوارکننده‌ای در جام نداشتند و در همین چند روز نتایج غافلگیرکننده زیادی در این تورنمنت رقم خورده بود. ایران اما اسیر شگفتی نشد و از همان دقایق ابتدایی مسابقه با یمن نشان داد که جام ملت‌ها را با توپ پر آغاز کرده است. کارلوس کی‌روش و پسرها در همان لحظات شروع مسابقه نسخه یمن را پیچیدند و شکست این تیم را قطعی کردند. تیم ملی ایران در حالی 5بار دروازه حریف را باز کرد که موقعیت‌های زیادی را از دست داد و اگر کمی فرصت‌طلب‌تر بود می‌توانست رقیبش را 2 رقمی کند. تا قبل از این مسابقه کارلوس کی‌روش تصمیم داشت از زیاد شدن فشار روی شانه مهره‌های تیمش جلوگیری کند و کشورهای دیگری را مدعی قهرمانی جام‌ملت‌ها بداند. بعد از این نتیجه درخشان و پس از این شروع رؤیایی اما حالا ایران در نگاه دنبال‌کنندگان آسیایی و غیرآسیایی جام، به مدعی شماره یک قهرمانی در این تورنمنت تبدیل شده است.
   این تیم بی‌رحم! 
«فاکس اسپورت» پیروزی تیم ملی در برابر یمن را برد یک تیم «بی‌رحم» در مقابل یک تیم «بی‌دفاع» دانسته است. این رسانه از تیم کی‌روش به‌عنوان تیمی نام برده که معادله‌های شگفتی در جام ملت‌ها را به هم زده و «پنج‌ستاره» ظاهر شده است. آنها از عملکرد درخشان مهدی طارمی و اشکان دژاگه نوشته‌اند و البته دست روی این نکته گذاشته‌‌اند که مجید حسینی با خوش‌شانسی از کارت قرمز داور مسابقه گریخته است. از نگاه فاکس‌اسپورت، ایران شانس زیادی برای پایان دادن به طلسم چهل و چند ساله قهرمانی آسیا دارد.
   ایران و قهرمانی؛ تعقیب و گریز ادامه دارد 
صفحه رسمی «جام جهانی فوتبال» در شبکه اجتماعی اینستاگرام نیز با انتشار تصویری از شادی گل اشکان دژاگه در کنار رامین رضاییان، به پیروزی پرگل تیم ملی پرداخته است. این رسانه‌ها با اشاره به رقم خوردن سنگین‌ترین پیروزی از شروع جام ملت‌ها، کارلوس کی‌روش را به‌عنوان یک رهبر معرفی کردند که قصد دارد به هر قیمتی جام قهرمانی را برای ایران به‌دست بیاورد.
   پنج‌تایی شدیم! 
بر خلاف هواداران فوتبال در ایران، این مسابقه به هیچ وجه برای یمنی‌ها خوش‌یمن نبود و تصاویر اشک‌ریختن آنها در ورزشگاه نیز چندبار از سوی کارگردان تلویزیونی مسابقه شکار شد. 
وبسایت الاخبار یمن با اشاره به برتری قاطع تیم ملی در این مسابقه، ایران را یکی از مدعیان قهرمانی جام معرفی کرد. براساس نوشته‌های این رسانه، این «تجربه» ایران بود که تفاوت سطح را میان 2 تیم رقم زد. آنها انتظار داشتند تیم‌شان در این مسابقه شکست بخورد اما تصور نمی‌کردند این شکست به این اندازه سنگین باشد.
   بهترین پیروزی جام 
روزنامه الاتحاد امارات با اشاره به شروع خوب یمن و به‌وجود آوردن نخستین خطر جدی توسط این تیم، ایران را یکی از قدرت‌های اصلی آسیا معرفی کرده است. این رسانه از قدرت بالای حفظ توپ و توانایی بالای هجومی شاگردان کی‌روش نوشته و تأکید کرده که آنها از لحظه سوار شدن به بازی دیگر اجازه عرض اندام به حریف ندادند.
   حضور تلخ یمن 
روزنامه الرای قطر، نخستین حضور یمنی‌ها در جام ملت‌های آسیا را یک تجربه تلخ دانسته است. این روزنامه در گزارش‌اش به درهم کوبیده شدن یمن توسط ستاره‌های تیم ملی ایران پرداخته است. این روزنامه نوشته است که پیروزی سنگین ایران، اختلاف سطح میان فوتبال 2 کشور را  نشان می‌دهد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید