• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 19 دی 1397
کد مطلب : 44073
+
-

نکته بازی

فوق تخصص بازی‌های اول

یکی از نکات درخشان بازی ایران برابر یمن،باز شدن پای سامان قدوس به گلزنی بود؛ گلی که او را دلگرم‌تر و ما را به آینده امیدوارتر می‌کند. سامان بازیکن بسیار باکیفیتی است که می‌تواند به یکی از ستاره‌های کلیدی تیم ملی تبدیل شود. با وجود این او در جام‌جهانی کمتر از حد انتظار بازی کرد و حالا امیدواریم جام ملت‌ها، تورنمنت ویژه این بازیکن باشد. از قضا گل سامان به یمن بسیار زیبا بود و نشان داد قابلیت‌های او به نوعی تکمیل‌کننده هنرهای عناصر تهاجمی تیم ملی است. ظاهرا باید سامان را فوق‌تخصص درخشش در بازی‌های اول بدانیم. او در نخستین بازی جام ملت‌ها گل زد، در نخستین بازی جام‌جهانی هم آن خطای کلیدی را از بازیکن مراکش گرفت و گل برتری تیم ایران را پایه‌گذاری کرد و البته در نخستین بازی‌اش برای آمیان در لیگ فرانسه هم موفق شد دروازه رنس را باز کند.


کار سخت جهانبخش

نمایش تیم ملی ایران برابر یمن بسیار جانانه بود. فارغ از اینکه تیم حریف از نظر کیفی در چه سطحی قرار داشت، همین که بازیکنان ما توانستند یک بازی روان، جسورانه و جذاب ارائه بدهند جای خوشحالی دارد و نوید آینده‌ای خوب را می‌دهد. با وجود این سؤالی که هم‌اکنون به‌وجود آمده این است که ستاره‌ای مثل علیرضا جهانبخش قرار است جای کدامیک از بازیکنان این تیم به میدان برود؟ گران‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران بازی با یمن را به‌دلیل مصدومیت از دست داد اما الان کاملا آماده است و در دیدار با ویتنام می‌تواند به میدان برود. این در حالی است که مهدی ترابی، نفر جانشین جهانبخش برابر یمن نمایش بسیار خوبی داشت و سخت است که کی‌روش او را روی نیمکت برگرداند. درست مثل مهدی طارمی، سردار آزمون و اشکان دژاگه که آنها هم خیلی خوب بودند.


آف بده آقای خیابانی!

همزمان با آغاز جام ملت‌های آسیا، شبکه ورزش هم ویژه‌برنامه‌ای تدارک دیده که اجرای آن را جواد خیابانی برعهده دارد. به این ترتیب الان تمرکز خیلی‌ها در کشور روی همین برنامه است تا ویدئوهای مربوط به شاهکارهای آقا جواد و شرکا را هر چه سریع‌تر ضبط و در فضای مجازی بارگذاری کنند. یعنی رقابتی که الان در این زمینه وجود دارد، در خود جام ملت‌ها نیست! حالا از سؤال فلسفی خیابانی از کلانی با این مضمون که «آیا آن قدیم‌ها هم علی پروین از شما کوچک‌تر بود؟» می‌گذریم و واکنش بامزه او به سانسور تصاویر و تپق زدن‌های خاص جواد را هم نادیده می‌گیریم، اما انصافا جمله تاریخی «کوچولو از آن چیپس‌ات به ما هم بده» را کجای دل‌مان بگذاریم؟ با پخش کردن چای در استودیو درست وسط آیتم چه کنیم؟ یک شب به ملت آف بده آقای خیابانی؛ شما که کل جام را تحت‌الشعاع قرار دادی برادر!

این خبر را به اشتراک بگذارید