• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 19 دی 1397
کد مطلب : 44103
+
-

تعمیر سالن جودو به جای سفر خارجی

از محمدرضا عمادی- سرپرست فدراسیون‌جودو- انتقاد شده که چرا اردوی تیم ملی در ازبکستان را لغو کرده. او به همشهری ورزشی‌ می‌گوید هزینه سفر را برای تعمیر سالن کنار گذاشته است

تعمیر سالن جودو به جای سفر خارجی

لغو سفر تیم ملی جودو به ازبکستان به نقطه‌ای سیاه‌ در کارنامه محمدرضا عمادی تعبیر شده است. «عمادی اجازه نداد تیم ملی به اردوی مشترک در ازبکستان برود.» منتقدان او، به این واقعیت که سفرهای متعدد در سالیان اخیر نتوانسته باری از دوش جودو بردارد، توجهی ندارند. آنها بهتر از هر کسی می‌دانند که جودو در شرایط فعلی چه اندازه نیاز دارد که سالنی مجهز برای تمرینات در مجموعه ورزشی آزادی داشته باشد، با وجود این وانمود می‌کنند که لغو یک سفر خارجی، اهمیت بیشتری از توجه به زیرساخت‌ها دارد.

جودو باید‌ماه آینده در مسابقات پاریس شرکت کند، این مسابقات در رنکینگ نفرات تیم ملی تأثیرگذار است. پیش‌بینی مخالفان عمادی این است که او با لغو سفر ازبکستان، حتما اجازه نمی‌دهد تیم به پاریس هم برود. عمادی در دفاع از خودش دلایل منطقی می‌آورد. او به همشهری می‌گوید:«هزینه این سفر 167میلیون تومان می‌شد، درحالی‌که وضعیت سالن تمرین تیم ملی اسفبار بود». تا یکی، دو سال پیش سالن افراسیابی در اختیار فدراسیون و تیم ملی جودو بود اما به تشخیص وزارت ورزش این سالن از جودو گرفته شد و سالنی در ورزشگاه آزادی جایگزین افراسیابی شد. عمادی می‌گوید: «روز پنجشنبه با رئیس مجموعه ورزشی آزادی برای بازدید به این سالن رفتیم. نظرشان این بود که تعمیر سالن 3-2 میلیونی هزینه دارد. من گفتم حاضریم 5میلیون تومان پرداخت کنیم. اما موقع بازدید متوجه شدم که وضعیت سالن خیلی بد است. حتی مدیر مجموعه ورزشی هم نمی‌دانست وضعیت سالن این قدر خراب است؛ دستگاه‌های گرمایشی، سرمایشی، نور و... خراب است، سقف و سیستم لوله‌کشی پوسیده است و... برآورد این بود که بدون تعمیر سیستم نور 70میلیون تومان باید هزینه کنیم». از نظر عمادی این تعمیرات اساسی و اجباری است؛ «برای تأمین نور سالن پروژکتور نصب کرده‌‌اند، این نور برای سالن جودو مناسب نیست. سالن سرد است و ورزشکار نمی‌تواند خوب بدنش را گرم کند و همین دلیل می‌شود که موقع تمرین آسیب ببیند و دچار شکستگی یا مصدومیت مفاصل شود».
سرپرست فدراسیون در عین حال می‌گوید به او قول داده‌اند 1500متر زمین در مجموعه ورزشی آزادی به این فدراسیون اختصاص بدهند تا خانه جودو را بسازد.

در زمان ریاست محمد درخشان در فدراسیون، تیم ملی در اردوی مشترک با ازبکستان شرکت کرده بود حالا سؤال اصلی این است که چرا در فدراسیون جدید نباید این اعزام انجام شود. عمادی توضیح می‌دهد:«من مشورتی کار می‌کنم. در کمیته 3 نفره این موضوع را مطرح کردم که یک نفر از آنها آقای درخشان بود. پرسیدم رفتن به این اردو ضروری است یا بهسازی سالن؟ که آقای درخشان گفت تعمیر سالن واجب‌تر است. من نمی‌دانم این سیاه‌نمایی‌ها چه دلیلی دارد. وقتی یک تیم سالن حرفه‌ای نداشته باشد من به‌عنوان مدیر مجموعه زیرسؤال می‌روم». عمادی عضو هیأت رئیسه فدراسیون بوده و حالا اعتراف می‌کند که تازه متوجه مشکلات شده است؛«تا زمانی که درگیر کار اجرایی نشده بودم، مشکلات را لمس نکرده بودم. من هم می‌دانم که جودوکاران باید رنکینگشان را بالا ببرند و نیاز به مسابقات دارند. من مخالف حضور تیم در گرانداسم‌ها و گرندپری‌ها نیستم اما در این سفر اولویت را درنظر گرفتیم و نباید با موضوع احساسی برخورد کنیم». 

عمادی روزهای گذشته موضوع دیگری را هم مطرح کرده بود؛ اینکه مخالف است اردوهای تیم‌های نوجوانان و جوانان،همزمان در یک‌جا با اردوی تیم ملی برگزار شود. شرایط سالن آزادی و بازسازی آن، این شائبه را ایجاد کرده که اگر جودو با مشکل سالن روبه‌روست پس چطور می‌خواهد اردوها را از هم جدا کند؛«ما کبکانیان را هم داریم. تشک‌ها و پتوهای خوابگاه را به‌تازگی تعویض کرده‌ایم. تاتامی‌هایش هم آماده است». نظر بعضی از کارشناسان این است که اگر ورزشکاران جوان در کنار اعضای تیم ملی تمرین کنند، بیشتر به آنها کمک می‌کند. شاید این جداسازی خیلی به نفع جودو نباشد؛«باید با روانشناسان صحبت کنیم و آنها نظر بدهند. از نظر من جدا بودنشان بهتر است. خوب نیست که جوانان حریف تمرینی بزرگسالان باشند. الان خوابگاهشان هم جداست ولی باید مشورت بگیریم».
جودو هنوز مدالی در بازی‌های المپیک نگرفته و عمادی معتقد است که با توجه به پشتوانه خوبی که این رشته دارد، اگر زیرساخت‌ها آماده باشند، می‌شود به مدال المپیک هم امیدوار بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید