• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 19 دی 1397
کد مطلب : 44088
+
-

خبر

   ورود مهم‌ترین مدعی به جام
دور اول بازی‌های گروهی امروز به‌پایان می‌رسد و چهره همه تیم‌ها مشخص می‌شود. ژاپن یکی از جدی‌ترین مدعیان قهرمانی با ترکمنستان بازی خواهد کرد. بعد از نمایش درخشان ژاپنی‌ها در جام‌جهانی همه منتظر این هستند که مدعی اصلی با چه ترکیب و انگیزه‌ای در جام ملت‌های آسیا شرکت می‌کند. در دیگر بازی این گروه ازبکستان و عمان با هم روبه‌رو می‌شوند. آخرین بازی امروز هم از گروه F بین قطر و لبنان خواهد بود. میزبان جام جهانی بعدی به‌دنبال صعود است و لبنان تلاش می‌کند زنگ تفریح نباشد. با انجام این سه بازی پرونده دور اول مرحله گروهی بسته می‌شود.
گروه F
ژاپن-ترکمنستان /14:30
ازبکستان - عمان / 17:00
گروه E
قطر- لبنان / 19:30

  دژاگه، بهترین بازیکن ایران برابر یمن
تیم ملی ایران در دیدار مقابل یمن به پیروزی 5 بر صفر رسید. بعد از این بازی کنفدراسیون فوتبال آسیا اشکان دژاگه را به‌عنوان برترین بازیکن میدان معرفی کرد. هافبک و کاپیتان ایران یکی از گل‌های تیم‌ملی را از روی ضربه کاشته دیدنی با برخورد به دروازه‌بان حریف به ثمر رساند.

   بیرانوند: بهترین بازیکن ما باید تیم‌ملی باشد
یک روز بعد از برد 5 بر صفر مقابل یمن، علیرضا بیرانوند در حاشیه تمرین تیم‌ملی در جمع خبرنگاران ‌گفت: «گل نخوردن به کل تیم بازمی‌گردد. اگر قصد کسب امتیاز داریم ابتدا نباید گل بخوریم. درست است که 5گل زدیم اما احتمال داشت گل هم دریافت کنیم. در 15-10دقیقه اول بازی هم خیلی زیر فشار بودیم. گل نخوردن برای کل تیم است و از حمله شروع می‌شود. ما راهمان را می‌رویم. باید بازی با یمن را ببینیم تا نقاط‌قوت و ضعف‌مان را پیدا کنیم و کارمان را پیش ببریم. همه ما یک تیم هستیم. خدای‌نکرده کسی برای خودش بازی نمی‌کند و همه به‌دنبال موفقیت تیم هستند. از من پرسیدند بهترین بازیکن تیم ملی چه‌کسی می‌شود که در پاسخ اعلام کردم اگر قرار است موفق باشیم و رو به جلو حرکت کنیم بهترین بازیکن ما باید تیم ایران باشد. بازیکنان آن‌قدر باهم خوب هستند که برایشان موفقیت تیم در اولویت قرار دارد.» 

 پیروزی سرمربی آینده کلمبیا برابر یمن!
یک سایت کلمبیایی پیروزی ایران مقابل یمن را با تیتر «پیروزی سرمربی آینده کلمبیا...» مخابره کرد! دوشنبه‌شب گذشته تیم ملی کشورمان موفق شد با نتیجه پرگل 5 بر صفر یمن را در بازی نخست خود شکست دهد و شروع باشکوهی در جام‌ملت‌های آسیا داشته باشد. سایت لا‌فا کلمبیا در گزارشی به همین منظور تیتر زد: «یک نتیجه خوب برای مربی آینده تیم ملی کلمبیا!» گفته می‌شود کی‌روش با کلمبیایی‌ها به توافق رسیده و بلافاصله بعد از پایان جام‌ملت‌ها راهی این کشور می‌شود تا تیم‌ملی کلمبیا را هدایت کند.

 واکنش کی‌روش به درخشش هند
در دور اول مرحله گروهی جام‌ملت‌های فوتبال آسیا در امارات، تیم ملی هندوستان نتیجه درخشانی گرفت. این تیم موفق شد تایلند را 4بر یک شکست دهد. سرمربی تیم ملی کشورمان در مورد این تیم اظهارنظر کرد و گفت: «از زمانی که ما مقابل آنها بازی کردیم، کاملا این تیم دستخوش تغییراتی شده است. بازی جوانان هندی را به تازگی دیده‌ام و این تیم پیشرفت عظیمی کرده است. فکر می‌کنم مقابل تایلند بردی درخشان گرفت و نمایش خیلی خوبی داشت. مایلم نه فقط به کنستانتین سرمربی هند بلکه به کل این تیم و هوادارانش این نتیجه را تبریک بگویم. این یک نتیجه فوق‌العاده برای تیم هند بود.»

  خوشحالی روبن از پیشنهادهای رسیده
آرین روبن -ستاره هلندی بایرن‌مونیخ- با پیشنهادهای بزرگی از سوی باشگاه‌های اینترمیلان و آیندهوون روبه‌رو شده است. روبن پس از 10سال، در پایان فصل، بایرن را ترک خواهد کرد و هنوز هم تصمیمی برای آینده‌اش نگرفته است. او که دوران درخشانی را در باواریا گذرانده و افتخارات متعددی کسب کرده است، به خبرنگاران گفت: «افتخار می‌کنم که هنوز پیشنهادهایی دریافت می‌کنم. من و پدرم که مدیربرنامه‌هایم است، چند هفته اخیر خیلی گرفتار بوده‌ایم. فعلا می‌خواهم صبر کنم. باید روی آماده‌بودن تمرکز کنم و در مورد بازگشت به فوتبال نمی‌دانم چه زمانی تصمیم خواهم گرفت».

    ادعای میرر: چلسی در پی بنزما
چلسی در تلاش است تا برای تقویت خط حمله خود، پیشنهادی را به رئال‌مادرید برای انتقال کریم بنزما به استمفوردبریج ارائه دهد. روزنامه میرر در این خصوص مدعی شده است که مهاجم 31ساله فرانسوی رئال‌مادرید که 7گل و 3پاس گل در 18بازی‌اش در لالیگای فصل جاری به ثبت رسانده، در رادار چلسی قرار گرفته است. مائوریتسیو ساری -سرمربی ایتالیایی آبی‌های لندن- که اصرار دارد یک مهاجم را به‌جای آلوارو موراتا به ترکیب تیمش اضافه کند، حالا بنزما را در رأس فهرست خود دارد. از سوی دیگر مذاکرات سویا و چلسی برای انتقال موراتا به این تیم همچنان ادامه دارد.

   پوچتینو می‌خواهد 20سال بماند
مائوریسیو پوچتینو -سرمربی آرژانتینی تاتنهام-  می‌گوید دوست دارد 20سال دیگر در این تیم بماند. چندی است که از او به‌عنوان سرمربی آینده منچستریونایتد نام می‌برند و این شایعات هنوز هم باتوجه به موفقیت‌های اولگنار سولشر در اولدترافورد تداوم داشته است. پوچتینو گفته: «دلم می‌خواهد دوران مربیگری‌ام را در این باشگاه به پایان برسانم. می‌خواهم به باشگاه تاتنهام کمک کنم تا به جایگاه تاریخی‌‌ای که برای خود به‌عنوان هدف تعیین کرده، دست پیدا کند. اگر به آرزویم برسم عالی می‌شود. از حضور در این باشگاه خیلی خوشحالم».

  خسرو هرندی، نخستین استاد بین‎المللی شطرنج ایران بامداد سه‌شنبه دارفانی را وداع گفت. هرندی در دوره فعالیت به‌عنوان بازیکن، موفقیت‌های زیادی برای خود و شطرنج ایران کسب کرد. او در ۵ دوره المپیاد شطرنج، در ترکیب تیم ملی ایران قرار داشت. مرحوم هرندی سال۱۹۷۵ به‌عنوان نخستین ایرانی استاد بین‌المللی شطرنج نایل شد. همچنین هرندی سال۲۰۰۹ هم عنوان مربی‌ ارشد فیده فدراسیون جهانی شطرنج را به‌دست آورد.

 پس از موفقیت تاریخی تیم ملی واترپلو در بازی‌های آسیایی، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو قصد دارد برای تیم‌‌های ملی شنا و همچنین شیرجه ایران مربی خارجی جذب کند. بر همین اساس این فدراسیون در حال مذاکره با یک مربی اهل کره‌شمالی است تا شیرجه‌روهای ایران زیرنظر این مربی به تمرین بپردازند.

 اردونشینان تیم ملی کاراته بزرگسالان در 2بخش مردان و بانوان که خود را برای حضور در لیگ جهانی کاراته وان فرانسه آماده می‌کنند از روز یکشنبه 23دی‌ماه وارد مرحله جدید اردو می‌شوند و تمرینات خود را از سر خواهند گرفت. لیگ جهانی کاراته وان فرانسه 5تا 7بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.

 مربی کوبایی مدنظر فدراسیون بوکس قرار است تنها در بخش جوانان به بوکس ایران کمک کند. درحالی‌که قرار بود هدایت تیم‌های نوجوانان و جوانان بوکس ایران به پدرو سالگادو -مربی کوبایی- سپرده شود، این احتمال وجود دارد که این دو تیم با 2کادر متفاوت به‌کار خود ادامه دهند.

 ملی‌پوشان تیراندازی ایران این روزها در اردوی تیم ملی خود را برای مسابقات کسب سهمیه المپیک آماده می‌کنند. تیراندازان که با کمبود مهمات مواجهند امیدوار به اعزام به اردوی هانوفر آلمان هستند تا بتوانند مشکلات کمبود فشنگ خود را برطرف کنند؛ اردویی که امکان لغو آن وجود دارد.

جهان

قرارداد منیر فسخ می‌شود
بارسلونا در نیم‌فصل ممکن است چند خروجی داشته باشد. بعد از لینک شدن دنیس سوارس به آرسنال، احتمالا منیر الحدادی هم در روزهای آینده از این تیم جدا خواهد شد. مارکا گزارش داده که والورده به این بازیکن اسپانیایی/ مراکشی اعلام کرده جایی در ترکیب ندارد و می‌تواند تیم را ترک کند. بارسا قصد دارد از منیر که سال آخر قراردادش را سپری می‌کند و می‌تواند در تابستان رایگان به تیم جدیدش برود، پول ناچیزی دربیاورد و او را زودتر به فروش برساند یا حتی قرارداد را فسخ کند تا بتواند بازیکن جدیدی را جایگزین این بازیکن کند.

آرسنال- منچستریونایتد؛ بازی بزرگ جام حذفی
در دور چهارم جام حذفی انگلیس، آرسنال و منچستریونایتد طبق قرعه به‌هم خوردند تا سخت‌ترین رویارویی این مرحله رقم بخورد. این بازی در امارات- ورزشگاه خانگی آرسنال- برگزار می‌شود. دیگر دیدارهای این مرحله که 5تا  8بهمن انجام می‌شود، به این شرح است: کریستال‌پالاس - تاتنهام، پورتسموث - کوئینزپارک‌رنجرز، بارنت- برنتفورد، منچسترسیتی - برنلی، میدلزبورو - نیوپورث، نیوکاسل - برنده بلکبرن و واتفورد، چلسی- برنده شفیلدونزدی و لوتون، دانکاستر - اولدهام،آکرینگتون - برنده دربی کانتی و ساوتهمپتون، بریستول‌سیتی - بولتون، برایتون - وست‌بروم، میلوال- اورتون، برنده شورزبری و استوک‌سیتی - ولوز، ویمبلدون - وستهام، سوانزی – جلینگام.

بدگویی داداش پوگبا پشت مورینیو
پوگبا بعد از اخراج مورینیو دوباره متولد شد اما هرگز حاضر به بدگویی از مربی خود نشد. او این وظیفه را به‌عهده برادرش گذاشته. ماتیاس پوگبا با مقصر دانستن مورینیو گفته «چه در رختکن، چه در خارج از آن و همه جا، مشکل مورینیو بود. من برادرم را می‌شناسم؛ کافی است به او بگویید برو و بازی کن باقی کار را خودش انجام خواهد داد. با توجه به چیزی که از مورینیو دیده‌ایم، او همیشه می‌خواهد در کانون توجه باشد. اگر به پل احترام بگذارید، به شما احترام خواهد گذاشت؛ اگر به او اعتماد کنید، او در بازی‌های بزرگ خودش را نشان خواهد داد».

اهمیت رنگ پوست در مربیگری
ساموئل اتوئو که هنوز ول‌کن بازی نشده و از فوتبال خداحافظی نکرده، بعید است بعد از آویزان کردن کفش‌هایش سراغ حرفه مربیگری برود. مهاجم کامرونی سابق بارسلونا معتقد است که افراد سیاهپوست نمی‌توانند مربی شوند. او به مارکا گفته: «برخی از بازیکنان سیاهپوست سابق که بازنشسته شده‌اند، با وجود اینکه علاقه زیادی به مربیگری دارند نمی‌خواهند مربی شوند. البته بسیاری از سرمربیان آفریقایی حضور دارند که در سطح بین‌المللی به اعتبار خوبی رسیده‌اند اما به همان‌ها هم مثل بقیه نگاه نمی‌شود و حقیقتا همچون سایر مربی‌ها به آنها اعتماد نمی‌کنند. رنگ پوست در مربی شدن و انتخاب مربی مؤثر است. بسیاری از مربیان رنگین پوست بسیار ناامید شده‌اند چون هنوز به آنها همچون یک شهروند 
درجه 2نگاه می‌شود».


ایران

ساعی: جوانان خودشان را به تیم ملی تحمیل کردند 
هادی ساعی - دارنده 2 طلا و یک برنز المپیک- درباره برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی تکواندو گفت:«برنامه بسیار خوبی بود که با نظر سرمربی تیم ملی طراحی و اجرا شد. دیدیم که در طول این رقابت‌ها جوانان باآتیه از فرصت پیش آمده بهترین بهره را برده و خود را به اردوی تیم ملی تحمیل کردند. برخی چهره‌های صاحب‌نام نیز بازنده و حذف شدند.حسن برگزاری رقابت‌های انتخابی همین است. وقتی فرصت رقابت را در محیطی برابر برای همه مدعیان فراهم می‌کنیم، به کسی معافیت بی‌دلیل نداده و همه باید از فیلتر انتخابی برای حضور در اردو بگذرند. همین می‌شود که بهترین‌ها به اردو می‌رسند. حضور در رقابتی با چنین سطح فنی عیار یک تکواندوکا را در شرایط فعلی نمایش می‌دهد و همین موضوع است که شرایط را برای انتخاب یک تیم ملی قدرتمند فراهم می‌کند». 

حاج‌کناری: این گوی و این میدان 
عباس حاج کناری- مربی تیم ملی کشتی آزاد ایران- با اشاره به حضور قهرمانان جهان و المپیک در اردوی تیم ملی که مدتی از کشتی دور بودند، گفت:«یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که با حضور غلامرضا محمدی به‌عنوان سرمربی تیم ملی رخ داد، دعوت از برخی چهره‌های قدیمی عرصه ملی بود که توانستند بار دیگر به اردو آمده و شانس خود را برای بازگشت به تیم ملی محک بزنند. به‌نظر من اقدام کادر فنی با دعوت از این بزرگان و عنوان‌‌داران تیم ملی،نشان از احترام خاص به این کشتی‌گیران بود و نشان داد کادر فنی به خوبی برای قهرمانان باسابقه و قدیمی خود ارزش زیادی قائل است.با توجه به فرصتی که به این کشتی‌گیران داده شده، حالا باید خودشان نشان دهند که می‌توانند پا به‌پای دیگر مدعیان تیم ملی تمرین و تلاش کنند یا خیر؟ به قول معروف، کادر فنی به این قهرمانان اعلام کرد که «این گوی و این میدان» و حالا نوبت شماست تا برای پس گرفتن دوبنده تیم ملی از مدعیان جوان تلاش کنید».

سپیده توکلی: با همسرم تمرین می‌کنم
سپیده توکلی- رکورددار پرش ارتفاع ایران- درباره اینکه چرا از حضور مربی پیشین خود -ربانی- استفاده نمی‌کند، گفت: «ربانی بعد از بازی‌های آسیایی جاکارتا از من خواست تا به فدراسیون بروم و قرارداد ببندیم و گفت که بدون قرارداد دیگر کار نمی‌کند. ما یک سال و نیم قبل بازی‌های آسیایی هم با هم کار کردیم که ربانی حدود یک سال آن را بدون قرارداد و پول با من کار کرد. قرار بود بعد قهرمانی داخل سالن آسیا با ربانی قرارداد بسته شود اما آن قرارداد طوری نبود که او را راضی کند. از طرفی ربانی برای بازی‌های آسیایی هم در کنار من به جاکارتا اعزام نشد و شرایط بدتر شد. نبودنش در کنار من هم روی نتیجه‌ام تأثیر گذاشت و هم او را دلسرد کرد.در این شرایط من تمریناتم را با همسرم آغاز کردم تا عقب نمانم. خودمان تمرین می‌کنیم و روزهایی که تمرین پرش دارم آقای شایان زحمت می‌کشند، پرش‌هایم را می‌بینند و ایراداتم را می‌گیرند. اما بدون مربی تخصصی نمی‌توان خیلی نتیجه گرفت».

  سرخپوشان راهی قطر شدند
کاروان پرسپولیس روز گذشته تهران را به مقصد دوحه قطر ترک کرد تا اردوی خود را در این شهر برگزار کند. شاگردان برانکو قرار است در این اردو ۲بازی دوستانه هم برگزار کنند و ۳۰دی‌ماه به تهران برگردند. بازیکنان پرسپولیس طبق برنامه‌ای که در اختیار آنها قرار گرفته همان روز گذشته تمرینات خود را در کمپ‌اسپایر آغاز کردند.

  یاران پورعلی‌گنجی، نخستین حریف پرسپولیس
اولین بازی دوستانه پرسپولیس در دوحه مقابل یوپن بلژیک خواهد بود. باشگاه یوپن بلژیک اعلام کرد این تیم روز 23دی‌ماه در دیداری دوستانه در آکادمی اسپایر دوحه به مصاف تیم پرسپولیس خواهد رفت. یوپن، مرتضی پورعلی‌گنجی مدافع ملی کشورمان را در اختیار دارد و این دیدار در غیاب وی برگزار خواهد شد.

  اعتصاب استقلالی‌ها به روز ششم رسید!
بازیکنان تیم فوتبال استقلال برای ششمین روز متوالی برنامه‌های باشگاه و شفر را تحریم کردند تا اعتصاب آنها روز سه‌شنبه وارد ششمین روز شود.آبی‌پوشان از پنجشنبه هفته گذشته که باید در تست‌های پزشکی شرکت می‌کردند، از حضور در این تست‌ها سر باز زدند و روز شنبه تمرین و روز یکشنبه نیز اردو را تحریم کردند تا به این ترتیب اعتصاب آنها کامل شود.شرایط در استقلال این روزها به‌شدت بحرانی است و شاید اگر جام ملت‌ها و برگزاری بازی‌های ملی در این سطح نبود، این اعتصاب بیش از پیش به چشم می‌آمد. این روزها شرایطی برای استقلال در حال تکرار شدن است که سرنوشت آن کاملا مشخص و قابل پیش‌بینی است و با ادامه این روند مطمئنا استقلالی‌ها در نیم فصل دوم شانسی برای مدعی بودن و درخشیدن 
نخواهند داشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :