• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 19 دی 1397
کد مطلب : 44006
+
-

محاکمه متهمان پرونده شرکت دومان توکان

جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شرکت «دومان توکان» در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم مفسدان و اخلالگران اقتصادی و به ریاست قاضی صلواتی، به‌صورت علنی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری میزان، به گفته قاضی صلواتی، این پرونده دارای ۶۰ جلد بوده و ۱۸۶ شاکی و ۵ متهم دارد. قاضی صلواتی در ادامه با قرائت موادی از قانون آیین دادرسی بر رعایت نظم و سکوت در جلسه تأکید کرد‌ و سپس از صفریان، نماینده دادستان خواست در جایگاه حاضر شده و به قرائت کیفرخواست بپردازد.

صفریان، نماینده دادستان با حضور در جایگاه به قرائت کیفرخواست متهمان پرداخت و اسامی متهمان پرونده را به شرح زیر اعلام کرد:

۱. دومان سهند، فرزند اصغر به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی و مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای
۲. رشید جباری، فرزند محمد متهم به مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی و مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای
۳. مهدی ذکایی، فرزند یحیی متهم به مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی و مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای
۴. احسان حدیدساز، فرزند محمدعلی متهم به مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی و مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای
۵. ندا مختارزاده، فرزند رئوف متهم به معاونت در کلاهبرداری شبکه‌ای و معاونت در اخلال عمده.

قاضی صلواتی هم گفت که متهم ردیف پنجم آن خانم ندا مختار‌زاده فرزند رئوف مشاور ارشد در جذب سرمایه بوده و بالغ بر ۲ میلیارد تومان پورسانت دریافت کرده و به خارج از کشور گریخته است.

نماینده دادستان در توضیحات خود درباره پرونده شرکت دومان توکان گفت: با توجه به اینکه شرکت مذکور فاقد هرگونه مجوز از نهادهای ذیصلاح است، چنانچه حقی از سرمایه‌گذاران ضایع شود، امکان پیگیری از طریق نهادهای مذکور وجود ندارد و بانک مرکزی در راستای انجام وظایف قانونی موضوع ضرورت جلوگیری از فعالیت شرکت یادشده را به نیروی انتظامی ارسال و اعلام کرده است. نماینده دادستان تأکید کرد: برای دانستن اینکه وجوه دریافتی در چه مرحله‌ای هزینه شده است، کارشناسی‌های لازم انجام شده و در جلد چهل و چهارم صفحه 5760 قید شده است.

وی در ادامه اظهارات خود به متهم دومان سهند اشاره کرد و گفت: براساس اظهارات وی، او سمت مدیریت عامل شرکت دومان را بر عهده داشته، دیپلمه بوده و در مشاغلی مثل کارگری ساده، ‌مدیر رستوران، ‌خبرنگاری و سردبیری روزنامه فعالیت کرده است. نماینده دادستان گفت: متهم در اظهارات خود گفته است:

پروژه‌ها به‌دلیل زیانده‌بودن باید تعطیل می‌شدند و اگر ما تعطیل می‌کردیم جذب سرمایه متوقف می‌شد که این موضوع نشان می‌دهد، مطرح‌کردن سود بالا در تبلیغات فقط برای جذب سرمایه بوده است. صفریان ادامه داد: متهم در اظهارات خود گفته است از مهرماه امسال به اشتباه خود پی برده بودم و می‌خواستم فعالیت شرکت را متوقف کنم، اما رفتار سرمایه‌گذاران نمی‌گذاشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :