• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 18 دی 1397
کد مطلب : 43959
+
-

خبر کوتاه جهان/‌ایران‌

طلسم‌شکنی سوسیه‌داد
آخرین باری که رئال سوسیه‌داد توانسته بود مقابل رئال‌مادرید در سانتیاگو برنابئو به پیروزی برسد، ماه مه2004 بود. در این بازی که یکشنبه‌شب برگزار شد، رئالی‌ها بازهم تیرک دروازه حریف را هدف قرار دادند. آنها در این فصل با 21بار کوبیدن توپ به تیر دروازه رقبای‌شان در لالیگا، از این حیث رکورددار هستند. در این بازی، وینیسیوس جونیور سومین بازیکن متولد هزاره سوم شد که در یک مسابقه لالیگایی از ابتدا در ترکیب قرار می‌گیرد. پیش از او فران تورس برای والنسیا و موجید سادیک برای دپورتیوو لاکرونیا به میدان 
رفته بودند.

دفو به رنجرز پیوست
جرمن دفو، مهاجم 36ساله بورنموث با عقد قراردادی 18ماهه و به‌صورت قرضی به گلاسکو رنجرز پیوست. دفو که سابقه بازی برای چارلتون اتلتیک، وستهام، تاتنهام، پورتسموث، تورنتو و ساندرلند را در کارنامه دارد، در 57بازی بازی ملی برای انگلستان، 20گل به ثمر رسانده است. دفو با زدن 162گل در رقابت‌های لیگ برتر، در رده هفتم برترین گلزنان تاریخ این لیگ قرار دارد. او در صورت زدن یک گل دیگر می‌توانست به رکورد رابی فاولر برسد. پایین‌تر از دفو، سرخیو آگوئرو مهاجم آرژانتینی منچسترسیتی قرار دارد که تاکنون، 153گل در لیگ برتر به‌ثمر 
رسانده است.

پیکه: VAR چیز خوبی است
جرارد پیکه، مدافع بارسلونا می‌گوید، زمانی که VAR نبود همه می‌گفتند چرا از فناوری استفاده نمی‌شود و حالا همان‌ها می‌گویند چرا استفاده می‌شود. آس نوشت که در بازی ختافه و بارسلونا، بسیاری از کارشناسان بر این باور بودند که گل سالم ختافه، به اشتباه مردود اعلام شده است. پیکه در این باره واکنش نشان داد و گفت: «با سیستم کمک‌داور ویدئویی هم صحنه‌های جنجالی وجود خواهد داشت. در اسپانیا استفاده از این فناوری را دوست دارند و برای  فروش آن برنامه‌ریزی کرده‌اند و به‌نظرم تاکنون هم موفق بوده‌اند.»

آرسنال، خامس را می‌خواهد
آرسنال آماده است تا با ارائه پیشنهادی بالغ بر 63میلیون پوند، خامس رودریگس، ستاره کلمبیایی رئال‌مادرید را به‌خدمت بگیرد. روزنامه میرر نوشت که خامس با قراردادی قرضی در بایرن‌مونیخ است و می‌تواند پس از 2 سال، یا به رئال‌مادرید برگردد و یا به تیم دیگری بپیوندد. البته در این میان با توجه به نوع قرارداد این بازیکن، نظر بایرن‌مونیخ هم شرط است و این باشگاه آلمانی هم باید درخصوص انتقال او به باشگاهی دیگر رضایت داشته باشد.

انتخابات والیبال سال آینده
پس از اینکه احمد ضیایی به‌خاطر قانون جدید بازنشستگی مجبور به کناره‌گیری از ریاست فدراسیون والیبال شد، افشین داوری به‌عنوان سرپرست این فدراسیون منصوب شد تا وی مقدمات برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون والیبال را فراهم کند؛ انتخاباتی که به‌نظر می‌رسد تا پایان سال برگزار نمی‌شود و وزارت ورزش تصمیمی برای برگزاری انتخابات این فدراسیون، پیش از پایان سال‌جاری ندارد. از آنجایی که سال آینده، سال بسیار مهمی برای والیبال ایران است و رقابت‌هایی همچون مقدماتی المپیک 2020، لیگ ملت‌ها و رقابت‌های قهرمانی آسیا برگزار می‌شود لازم و ضروری است که پرونده انتخابات فدراسیون والیبال در همین سال‌جاری بسته شود. هم‌اکنون حتی نام‌نویسی از کاندیداهای ریاست فدراسیون والیبال انجام نشده و با توجه به پروسه طولانی‌مدت بررسی صلاحیت کاندیداها، پیش‌بینی می‌شود انتخابات این فدراسیون در سال آینده برگزار شود. اینکه چرا وزارت ورزش هیچ تصمیمی درخصوص تعیین تکلیف ریاست فدراسیون والیبال نگرفته می‌تواند یک وقت‌کشی برای والیبال ایران باشد. 

مورد عجیب انتخابات تنیس 
اظهارنظر عجیب محمدرضا داورزنی، ابهامات در مورد انتخابات چند فدراسیون را افزایش داد. درحالی‌که پیش از این بسیاری از فدراسیون‌های ورزشی با حضور یک کاندیدا انتخابات خود را برگزار کرده‌اند، این بار معاون وزیر از تجدید ثبت نام برای 2 فدراسیون خبر داده است. داورزنی در حاشیه برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی گفت: برای فدراسیون‌های تنیس و چوگان با توجه به اینکه فقط یک نامزد باقی مانده، مجبوریم دوباره ثبت‌نام داشته باشیم و این کار را مجددا انجام بدهیم. به گزارش مهر، همین اظهارنظر شایعه مهندسی بودن انتخابات فدراسیون تنیس را تقویت کرده است؛ اتفاقی که در برخی فدراسیون‌های ورزشی دیگر نیز رخ داده بود. این اظهارنظر در مورد فدراسیون تنیس در شرایطی صورت گرفته که عنوان شده یکی از کاندیداها از حضور در انتخابات انصراف داده است؛ درحالی‌که وی انصرافش را تکذیب کرد. عبدالرضا آریان‌فر، کاندیدای مجمع انتخاباتی فدراسیون تنیس درخصوص انصراف از این مجمع گفت: «به هیچ عنوان از انتخابات انصراف نداده‌ام. اما برخی از دوستان از قول من صحبت‌هایی کرده‌اند که به‌شدت آن را تکذیب می‌کنم».

شنای ایران مثل کرواسی
محسن رضوانی، رئیس فدراسیون شنا و واترپلو درخصوص اینکه جذب مربی خارجی برای شناگران ایران به کجا انجامید، می‌گوید: «مربیان کراوت که پیش از این به ایران آمده بودند عملکرد خوبی داشتند و بر همین اساس تصمیم داریم از مربیان کروات برای آموزش شناگران ایران استفاده کنیم. با یکی از مربیان کروات که مربی بسیار بزرگی است در حال مذاکره هستیم تا هم به شناگران ایران آموزش بدهد و هم اینکه به ساختار شنای ایران کمک کند». رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو درخصوص دستمزد این مربی تصریح کرد: «رئیس کمیته ملی المپیک، انسان بزرگی است و روی ورزش‌های پایه حساسیت زیادی دارد. هزینه این مربی را از طریق کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش پرداخت خواهیم کرد. قرار است 3-2 هفته دیگر رئیس فدراسیون شنای کرواسی و 2مربی کروات به ایران بیایند. یکی از این مربیان در ایران مستقر خواهد شد. به‌دنبال این هستیم که ساختار شنای ایران را شبیه ساختار شنای کرواسی کنیم».

این خبر را به اشتراک بگذارید