• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 18 دی 1397
کد مطلب : 43920
+
-

ستاره پاره وقت

5 نکته در مورد دوران حضور گادوین منشا در پرسپولیس

به‌نظر می‌رسد جدایی گادوین منشا از پرسپولیس قطعی شده باشد و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، این بازیکن نیم‌فصل دوم را در تیمی دیگر توپ خواهد زد. منشا یک خرید جنجالی برای پرسپولیس محسوب می‌شد که شاید عمر بازی‌اش در این تیم کوتاه‌تر از حد تصور از آب درآمد. خیلی‌ها انتظار داشتند مدعی آقای گلی لیگ شانزدهم، بیش از این حرف‌ها در پرسپولیس بازی کند اما او بعد از فقط یک سال‌ونیم حضور در جمع سرخپوشان حالا راهی تیمی دیگر خواهد شد.

  زود آمد، زود رفت
همانطور که الان خبر جدایی گادوین منشا از پرسپولیس خیلی سریع و ناگهانی اعلام می‌شود، حضور او در جمع قرمزها هم همین‌قدر غیرمترقبه بود. در حقیقت فروردین 96و ساعاتی بعد از بازی برگشت پرسپولیس و پیکان در لیگ شانزدهم بود که خبر توافق قطعی سرخ‌ها با منشا رسانه‌ای شد و به نوعی او را برای فصل بعد پیش‌خرید کردند. این یکی از سریع‌ترین خریدهای تاریخ پرسپولیس بود که حداقل 2‌ماه پیش از شروع فصل نقل‌وانتقالات انجام شد اما حالا بازیکنی که زود آمده بود، زود هم می‌رود.

  ناراحتی طارمی
کل پروژه جذب گادوین منشا از ابتدا تا انتها باعث ناراحتی مهدی طارمی بود. مهاجم بوشهری تصور می‌کرد باشگاه از عملکرد او مطمئن نیست که منشا را خریده. همان اوایل لیگ هفدهم در بازی با سیاه‌جامگان تشویق منشای نیمکت‌نشین برای اعتراض به فرصت‌سوزی‌های طارمی به‌شدت او را ناراحت کرد؛ طوری که می‌گفتند در رختکن گریه کرده است. طارمی بعد از جدایی از پرسپولیس هم در یک مکالمه ویدئویی جنجالی با بوقچی اخراجی سرخ‌ها، تعداد اندک گل‌های زده منشا را به سخره گرفت.
 
متخصص آسیایی

منشا در پیکان در کورس آقای گلی بود و نهایتا با اختلافی نزدیک این عنوان را به مهدی طارمی واگذار کرد. با وجود این او در لیگ هرگز برای پرسپولیس موتور گلزنی نبود. در عوض ستاره نیجریه‌ای سرخ‌ها در آسیا جور کم‌کاری لیگ را کشید و گل‌های خوب و مهمی برای پرسپولیس زد. منشا، 2 فصل پیش در مراحل حذفی لیگ قهرمانان، 4گل برای سرخ‌ها زد؛ یعنی به‌طور میانگین یک گل در کمتر از یک ساعت بازی. جالب‌تر اینکه منشا هر 4گلش را به تیم‌های عربستانی زد؛ 2 گل به الاهلی و 2گل به الهلال. منشا امسال هم 3گل در آسیا زد؛ یکی به نسف‌قارشی ازبکستان، یکی به الجزیره امارات و یکی هم به الدوحیل قطر که این سومی یکی از مهم‌ترین گل‌های تاریخ پرسپولیس بود و تیم را به نیمه‌نهایی رساند. به‌نظر می‌رسد به‌خصوص در آسیا دل هواداران برای منشا تنگ خواهد شد.

  این دو دروازه خالی
به‌نظر می‌رسد چند فرصت‌سوزی آشکار منشا در مسابقات مهم اخیر، تأثیر زیادی در فرایند قطعی شدن تصمیم برانکو برای کنار گذاشتن این بازیکن داشته است. منشا در دیدار رفت با السد و نیز بازی با تراکتورسازی 2 بار از گشودن دروازه کاملا خالی رقبا عاجز ماند. مسئله بازی با السد به خیر گذشت و پرسپولیس با درخشش سایر نفراتش فینالیست شد، اما توپی که منشا برابر تراکتور خراب کرد می‌توانست قرمزهای پایتخت را قهرمان نیم‌فصل کند و 3امتیاز به فاصله فعلی آنها با مدعی تبریزی بیفزاید. منشا همچنین اوایل بازی با ماشین‌سازی هم یک فرصت عالی گلزنی را از دست داد که نزدیک بود به قیمت از کف رفتن 2امتیاز دیگر برای پرسپولیس تمام شود.

  حاشیه‌ها
از گادوین منشا در زمین مسابقه بدقلقی خاصی دیده نشد، اما شعاع دید سرمربی تیم بسیار فراتر از هواداران و منتقدان است. در این 2 سال همیشه شایعاتی در مورد برخی حواشی منشا در زندگی شخصی‌اش وجود داشته و شاید همین مسئله در تصمیم برانکو بی‌تأثیر نبوده است. بالاخره او زوایایی از زندگی بازیکنانش را می‌بیند که ما نمی‌بینیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید