• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
سه شنبه 18 دی 1397
کد مطلب : 43889
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/jN4P
+
-

مأمور پلیس با کمک کبوتر، مالباخته را به کلانتری دعوت کرد

کبوتر مسروقه، سارق را به زندان انداخت


مأمور تیزهوش پلیس که به‌ دنبال یافتن صاحب 17کبوتر مسروقه بود نامه‌ای را به پای یکی از آنها بست و با رسیدن کبوتر به صاحبش، او برای شکایت به کلانتری رفت.

به گزارش همشهری، چند روز قبل یکی از مأموران کلانتری شهرستان خمینی‌شهر در استان اصفهان در جریان گشتزنی به مرد جوانی مظنون شد. او یک کیسه روی دوشش بود و به شکلی مشکوک در پیاده‌رو راه می‌رفت. مأمور پلیس که فکر می‌کرد ممکن است این مرد سارق باشد او را بازرسی کرد و متوجه شد او داخل کیسه‌اش چند کبوتر مخفی کرده است. مرد جوان ادعا می‌کرد کبوترها برای خودش است اما مأمور پلیس همچنان به او مظنون بود و گمان می‌کرد که کبوترها سرقتی است. در این شرایط این مظنون بازداشت و به کلانتری منتقل شد.

هرچند در نگاه اول سرقت چند کبوتر زیاد مهم به‌نظر نمی‌رسید، اما وقتی مأموران سوابق متهم را بررسی کردند معلوم شد که او سابقه‌دار است و پیش از این چند مرتبه به اتهام سرقت بازداشت شده است. به این ترتیب وی تحت بازجویی‌های فنی قرار گرفت، اما باز هم حاضر به اعتراف درخصوص سرقت کبوترها نشد و همچنان اصرار می‌کرد که 17کبوتر را خودش خریده است. در این مرحله از تحقیقات مأموران از او خواستند که فروشنده کبوترها را معرفی کند، ولی او با حرف‌های ضد‌و نقیض طفره می‌رفت.

در این شرایط بود که یکی از مأموران تجسس کلانتری فکری به ذهنش رسید. او سراغ کبوترها رفت و یکی از آنها را انتخاب کرد. این مأمور تیزهوش که می‌دانست با آزاد کردن کبوتر او نزد صاحبش بر می‌گردد روی یک کاغذ نامه‌ای برای او نوشت و آن را به پای کبوتر بست و او را آزاد کرد. همانطور که پیش‌بینی می‌شد این کبوتر پرواز کرد و سراغ صاحبش رفت. متهم پرونده با حکم قضایی 24ساعت بازداشت بود و درصورتی که مأموران مدرکی علیه وی پیدا نمی‌کردند باید او را آزاد می‌کردند. یک روز بعد در شرایطی که چند ساعت بیشتر به پایان این زمان باقی نمانده بود، مردی با در دست داشتن همان کبوتر که توسط پلیس آزاد شده بود و نامه‌ای که توسط مأمور تیزهوش نوشته شده بود به کلانتری خمینی‌شهر رفت و مدعی شد صاحب کبوتر است. به این ترتیب با شکایت این مرد علیه متهم معلوم شد که او سارق کبوترهاست.

شاکی به مأموران گفت: من کارگر هستم. روزها سر کار می‌روم و شب بر می‌گردم. یک روز وقتی به خانه برگشتم فهمیدم 17کبوترم سرقت شده است. من سال‌هاست کبوتر نگهداری می‌کنم و وابستگی زیادی به آنها دارم. از سرقت آنها خیلی ناراحت شدم اما چون هر روز باید سر کار می‌رفتم فرصت پیگیری ماجرا را نداشتم. با وجود این امیدوار بودم که کبوترهایم پیدا شوند. وی ادامه داد: وقتی تنها در حیاط خانه‌ام نشسته بودم ناگهان یکی از کبوترها را دیدم که برگشت. خوب که دقت کردم دیدم به پایش تکه‌ای کاغذ بسته شده است. با تعجب او را گرفتم و کاغذ را باز کردم و دیدم روی آن نوشته صاحب کبوتر به کلانتری مراجعه کند. فهمیدم که پلیس سارق کبوترهایم را گرفته است و خودم را به کلانتری رساندم.

سرهنگ علی جعفری‌نژاد، فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر در این‌باره به همشهری گفت: درصورتی که شاکی به کلانتری مراجعه نمی‌کرد متهم آزاد می‌شد اما تیزهوشی مأمور پلیس و استفاده او از یکی از کبوترهای مسروقه باعث شد مالباخته به کلانتری مراجعه و از سارق شکایت کند. به گفته او، هم‌اکنون متهم در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات از او ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید