• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 17 دی 1397
کد مطلب : 43853
+
-

عطر خوش مهربانی در مشام شیراز

پویش «سفیران مهربانی» با شیوه‌های مبتکرانه برای رفع مشکلات نیازمندان اقدام کرده است

جامعه
عطر خوش مهربانی در مشام شیراز

 امیر عفاف|   شیراز- خبرنگار:


این روزها از کم‌فروغ شدن روابط عاطفی در اجتماع زیاد می‌شنویم و بارها با تمام وجود، سیطره سرد و خاکستری از رواج افتادن محبت را در بین آدمیان احساس کرده‌ایم. بحران اقتصادی و رنج معیشت، مهم‌ترین عامل این پدیده تلخ اجتماعی است و در بیشتر مواقع راه گریزی از آن به نظر نمی‌رسد. اما در همین روزگار و در خلال تنگناهای مالی تعدادی از نیکوکاران شیراز با راه‌اندازی پویش سراسری «سفیران مهربانی» نان و محبت را قسمت می‌کنند و با شیوه‌های مبتکرانه درصدد رفع مشکلات نیازمندان برآمده‌اند. 


اهداف سفیران مهربانی

مسئول پویش سراسری سفیران مهربانی در خصوص حوزه فعالیت و اهداف این گروه می‌گوید: این پویش از شیراز آغاز شده و در شهرهای یزد و مشهد نیز فعالیت خود را شروع کرده است.«لیلا زارعی» با اشاره به این‌که به‌زودی پویش سفیران مهربانی در شهرهای دیگر کشور نیز فعال خواهد شد، می‌افزاید: این پویش در شیراز بیش از 300 عضو فعال دارد و در آینده‌ای نزدیک زمینه‌های لازم برای فعالیت گسترده بین‌المللی مهیا خواهد شد.

وی با بیان این‌که فعالیت این گروه نیکوکاری در آلمان نیز آغاز شده، اضافه می‌کند: اعضایی که در این کشور با پویش سفیران مهربانی همکاری می‌کنند، گزارش فعالیت‌ها را به صورت منظم ارائه می‌دهند.
زارعی که اعتقاد دارد محبت مردم به یکدیگر نسبت به سال‌های گذشته کمرنگ شده است، ادامه می‌دهد: مشکلات اقتصادی بر روابط عموم مردم تاثیر گذاشته است و در قبال انجام هرگونه خدمتی چشمداشت مالی دارند.وی رفع نیازهای یکدیگر با استفاده از تخصص و به‌صورت تعاملی را یکی از اهداف پویش عنوان می‌کند و می‌گوید: این خدمات کاملا رایگان است تا روابط سالم و صمیمی بین مردم تقویت شود و بتوانند نیازهای خود را از این طریق برطرف کنند.


ملاقات با سالمندان

این نیکوکار شیرازی افسردگی را یکی از معضلات جامعه امروز می‌داند و می‌گوید: ملاقات با سالمندان و افرادی که مشکلات عاطفی و مالی دارند از مهم‌ترین رویکردهای پویش سفیران مهربانیاست.
زارعی با اشاره به این‌که برنامه دیدار با سالمندان از سال گذشته آغاز شده است، ادامه می‌دهد: از سال گذشته به‌صورت ماهانه در سراهای سالمندان جشن‌هایی برگزار شده و سعی داشته‌ایم با پذیرایی، اجرای موسیقی و نمایش‌های کمدی اوقات شاد و مفرحی را برای آنها ایجاد کنیم.وی به گسترده شدن این برنامه‌ها در سال جدید اشاره می‌کند و می‌گوید: به عنوان حامیان سالمندان توانستیم در این زمینه فرهنگسازی کنیم و خوشبختانه این رفتار نسبت به سال گذشته در شیراز فراگیرتر شده است.

زارعی با بیان این‌که طبق آمار مسئولان و کارشناسان، 60 درصد از مردم به افسردگی مبتلا هستند، می‌افزاید: این پویش با برنامه‌های شاد ورزشی زیر نظر متخصصان روانکاو از شیوع بیماری مزمن افسردگی در بین شهروندان جلوگیری می‌کند.وی با اعلام این‌که کمک‌های اعضای پویش نقدی نیست، اضافه می‌کند: نیازها بین اعضای انجمن مطرح می‌شود و آنها با خرید مایحتاج برای رفع نیازها اقدام می‌کنند.زارعی ادامه می‌دهد: مسئولان سراهای سالمندان نیازهای خود را مطرح و اعضا با هماهنگی‌های لازم و در قالب هدیه، آن مایحتاج را تهیه و تقدیم می‌کنند.وی درباره برگزاری جشن یلدای اخیر در 2 سرای سالمندان شیراز می‌گوید: این جشن‌ها با پذیرایی‌های ویژه به‌صورت همزمان در یزد و مشهد هم برگزار شد. 


دیگر اقدامات

مسئول پویش سفیران مهربانی برگزاری جشن تولد برای کودکان بی‌سرپرست را از دیگر اقدامات پویش سفیران مهربانی عنوان می‌کند و ادامه می‌دهد: طبق اعلام بهزیستی یا براساس شناسایی و تشخیص اعضا برای این کودکان جشن تولد برگزار می‌کنیم که بازتاب مطلوبی در اجتماع داشته است.زارعی رسیدگی به کمپ ترک اعتیاد بانوان را از دیگر اقدامات اعضا برمی‌شمارد و اضافه می‌کند: پس از بازپروری و ترک اعتیاد با ایجاد اشتغال و آموزشِ راه‌های ایجاد کسب و کار می‌توان از گرایش مجدد به مواد مخدر پیشگیری کرد.


آموزش شیوه‌های ایجاد کسب و کار

مشاور مدیریت منابع انسانی و کسب و کار از برگزاری کلاس‌های مشاوره و آموزشی در بخش صنعت برای ایجاد اشتغال به همت پویش سفیران مهربانی خبر می‌دهد و می‌گوید: اعضایی که در عرصه صنعت مهارت دارند با آموزش‌های لازم به افرادی که در هیچ رشته‌ای مهارت ندارند، فضای کسب و کار و اشتغال ایجاد می‌کنند.

«مهدی مهدیار» راه‌اندازی مشاغل خانگی را در بهبود وضعیت اقتصادی خانواده‌ها موثر توصیف می‌کند و می‌افزاید: با این جنبش که به صورت رایگان شکل گرفته است، می‌توان از آسیب‌های اجتماعی ناشی از فقر جلوگیری کرد.
وی با اعلام این‌که ثبت‌نام در کارگاه‌های آموزشی برای آقایان و بانوان مجاز است، اضافه می‌کند: این کارگاه‌ها محدودیت سنی ندارند و افراد نیازمند می‌توانند مهارت‌های لازم را کسب کنند.
این کارآفرین که معتقد است آموزش حرفه بر کمک‌ نقدی تقدم دارد، اضافه می‌کند: با این روش می‌توان برای نیازمندان درآمد پایدار ایجاد کرد و در بیشتر موارد به واسطه آنها برای افراد دیگر نیز اشتغال‌زایی می‌شود. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید