• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 17 دی 1397
کد مطلب : 43800
+
-

خیریه آلمانی-ایرانی برای کلاهبرداری

خیریه آلمانی-ایرانی برای کلاهبرداری


2 برادر که با ادعای همکاری با انجمن خیریه آلمانی-ایرانی حمایت از بیماران ام‌اس دست به کلاهبرداری می‌زدند، پس از فریب 500میلیون تومانی یک زن به دام پلیس افتادند.

به گزارش همشهری، مدتی قبل زنی نزد مأموران پلیس فتای تهران رفت و مدعی شد هدف کلاهبرداری 500میلیون تومانی قرار گرفته است. او در تشریح ماجرا گفت: از طریق 2نفر از دوستان تلگرامی‌ام به نام‌های مرجان و سمیه به عضویت کانالی درآمدم که در زمینه حمایت از بیماران ام‌اس فعالیت داشت.

مرجان و سمیه می‌گفتند که این انجمن آلمانی-ایرانی است و از طریق 2برادر ایرانی که در آلمان هستند اداره می‌شود و خیرین ایرانی و آلمانی در آن فعالیت دارند. شاکی ادامه داد: دوستانم می‌گفتند کسانی که به این انجمن کمک می‌کنند شامل امتیازاتی می‌شوند که می‌تواند در مهاجرت به آلمان به آنها کمک کند. آنها مدعی شدند اگر به این انجمن کمک کنم، 2برادر ایرانی که نفوذ زیادی در بین مسئولان آلمانی دارند به‌راحتی می‌توانند برایم ویزای آلمان بگیرند و برای ادامه زندگی راهی آنجا شوم. من هم به‌دلیل اینکه قصد مهاجرت داشتم، با خودم گفتم با یک تیر دو نشان می‌زنم و هم به بیماران نیازمند کمک می‌کنم و هم راهی آلمان می‌شوم. برای همین قبول کردم که 500میلیون تومان به انجمن کمک کنم و از طریق دوستانم به 2برادر ایرانی وصل شدم.

یکی از آنها با شماره تلفن کشور آلمان و از طریق واتس‌اپ با من در تماس بود و ادعا می‌کرد خیلی زود می‌تواند کارهای مهاجرتم را انجام دهد. به همین‌خاطر 500میلیون تومان به‌حساب او و برادرش واریز کردم اما پس از آن دیگر هیچ‌کدام از آنها جوابم را ندادند. حتی تلاش کردم با مرجان و سمیه تماس بگیرم اما باز هم نتوانستم و آنجا بود که فهمیدم همه این ماجرا یک نقشه برای کلاهبرداری از من بوده است. با شکایت این زن تحقیقات کارشناسان پلیس فتا برای ردگیری کلاهبرداران آغاز شد و آنها در نخستین اقدام موفق شدند 2دختر جوان که شاکی را فریب داده و به عضویت انجمن قلابی درآورده بودند شناسایی و دستگیر کنند.

سرهنگ تورج کاظمی، رئیس پلیس فتای پایتخت گفت: در ادامه معلوم شد حساب بانکی که شاکی پول را به آن واریز کرده متعلق به 2ایرانی مقیم آلمان است. حال آنکه بررسی‌ها نشان می‌‌داد این 2برادر گاهی اوقات برای انجام کارهایشان به ایران می‌آیند. به این ترتیب مأموران به کمین نشستند و زمانی که آنها وارد ایران شده بودند، هردویشان را دستگیر کردند. متهمان در بازجویی‌های اولیه به کلاهبرداری 500میلیون تومانی از زن تهرانی اعتراف کردند و تحقیقات برای شناسایی دیگر افرادی که احتمالا در دام متهمان گرفتار شده‌اند ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید