• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 16 دی 1397
کد مطلب : 43667
+
-

ستاره‌ای متولد می‌شود و اسکار می‌گیرد

پیش‌بینی
ستاره‌ای متولد می‌شود و اسکار می‌گیرد

آرش نهاوندی/مترجم

2روز مانده به آغاز مراسم اهدای جوایز گلدن‌گلوب به منتخبان سینمایی و تلویزیونی سال 2019 که در روز 6ژانویه (17دی) برگزار می‌شود، ورایتی‌فیلم در گزارشی برندگان جوایز این دوره را پیش‌بینی کرده است. جوایز گلدن‌گلوب توسط ۹۳ نفر از اعضای انجمن مطبوعات خارجی هالیوود به بهترین تولیدات سینمایی و تلویزیونی(هم داخلی و هم خارجی اهدا می‌شود) می‌تواند تأثیر زیادی بر نحوه انتخاب نامزدهای نهایی دریافت جایزه اسکار داشته باشد. پس از پایان مراسم گلدن‌گلوب 2019 و مشخص‌شدن نام برندگان، شاید بتوان بهتر قضاوت کرد که آیا فیلم‌هایی نظیر «پلنگ سیاه»، «کتاب سبز» و «معاون» در صورت نامزدی برای دریافت جایزه اسکار، از شانس دریافت این جایزه برخوردار خواهند بود یا خیر. تا اینجای کار به‌نظر می‌رسد که حدود 100روزنامه‌نگار عضو انجمن مطبوعات خارجی هالیوود تمایل زیادی به رأی‌دادن به نام‌های بزرگ پیدا کرده باشند.

 بهترین فیلم 
 
فیلم «ستاره‌ای متولد می‌شود» براساس پیش‌بینی‌ رأی‌دهندگان، برنده جایزه بهترین فیلم خواهد شد. این فیلم استحقاق بردن جایزه گلدن‌گلوب از نظر منتقدان را دارد. البته باید فیلم «راپسودی بوهمی» را نیز همچنان به‌عنوان رقیبی بالقوه درنظر داشت. فیلم «بلک کلنزمن» نیز در زمره احتمالات قرار دارد. اما مانند سال‌های قبل 2فیلم برای دریافت جایزه باهم رقابت خواهند کرد که به‌احتمال زیاد نیز این 2فیلم، موزیکال خواهند بود و درنهایت انتظار می‌رود فیلم ستاره‌ای متولد می‌شود با دریافت جایزه گلدن‌گلوب بتواند جایگاه خود را به‌عنوان برنده احتمالی جایزه اسکار تثبیت کند.

 بهترین فیلم موزیکال یا کمدی
در این رشته براساس نظر رأی‌دهندگان پیش‌بینی می‌شود فیلم کتاب سبز جایزه را کسب کند، اما بسیاری از منتقدان معتقدند که فیلم «معاون» باید برنده جایزه گلدن‌گلوب در این رشته شود. بسیاری نیز نظر مثبتی نسبت به فیلم «سوگلی» دارند و معتقدند نباید این فیلم را نیز از میان گزینه‌ها حذف کرد. اگرچه فیلم معاون با 6 نامزدی در گلدن‌گلوب محبوبیت زیادی کسب کرده اما انجمن مطبوعات خارجی هالیوود در عین حال از جنجال‌برانگیز بودن این فیلم و اینکه می‌تواند نقدهای بسیار متفاوتی را نصیب خود کند آگاهند. بنابراین فیلم‌های سوگلی و کتاب سبز باقی می‌مانند که در این میان فیلم کتاب سبز به‌نظر می‌رسد بیشتر به دل رأی دهندگان نشسته است.

  بهترین بازیگر مرد
در این رشته پیش‌بینی‌ها حکایت از برنده‌شدن رمی مالک برای بازی در فیلم راپسودی بوهمی دارد. اما منتقدان معتقدند که در این رشته بردلی کوپر به‌دلیل ایفای نقش در فیلم ستاره‌ای متولد می‌شود باید برنده گوی طلایی شود. اگرچه منتقدان نظر چندان مثبتی به داستان راپسودی بوهمی و نحوه پرداخت آن ابراز نکرده‌اند، اما بازی رمی مالک در این فیلم بسیار مورد توجه رأی‌دهندگان قرار گرفته ‌است.

  بهترین بازیگر زن
براساس نظر بیشتر رأی‌دهندگان می‌توان پیش‌بینی کرد که لیدی گاگا برای نقش‌آفرینی در فیلم ستاره‌ای متولد می‌شود برنده جایزه گوی طلایی شود. این در حالی است که وی پیش‌تر نیز به‌خاطر ایفای یک نقش تلویزیونی در «داستان وحشت آمریکایی» برنده جایزه گلدن‌گلوب شده بود. البته منتقدان می‌گویند جایزه این رشته باید به ملیسا مک کارتی به‌خاطر بازی در فیلم «آیا هیچ‌گاه می‌توانی مرا ببخشی» تعلق گیرد.

بهترین کارگردان
بیشتر رأی‌دهندگان متفق‌القول هستند که به‌احتمال زیاد آلفونسو کوارون به‌خاطر فیلم «جایزه» گوی طلایی را از آنِ خود خواهد کرد. منتقدان بر این باورند که آلفونسو کوارون باید برنده جایزه گلدن‌گلوب شود، همچنین می‌گویند نباید اسپایک لی را به‌عنوان شانس دیگر دریافت جایزه به‌خاطر فیلم بلک کلنزمن از نظر دور داشت.

بهترین سریال‌های تلویزیونی
براساس نظر رأی‌دهندگان، به‌احتمال زیاد در این رشته سریال «هوم کامینگ» یا به «خانه می‌آیم» برنده خواهد شد. این سریال توسط سرویس ویدئویی آمازون انتشار یافته است. اما منتقدان معتقدند که سریال «کشتن ایو» باید برنده جایزه شود؛ البته بر این باورند که نباید سریال «بادیگارد» را هم  از نظر دور داشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید