• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
یکشنبه 16 دی 1397
کد مطلب : 43641
+
-

لرستان؛ میزبان 4 جشنواره فجر

لرستان
لرستان؛ میزبان 4 جشنواره فجر


فاطمه حافظی/ خرم‌آباد - خبرنگار
لرستان برای چندمین سال متوالی میزبان جشنواره‌ فجر است و این فرصت مغتنمی است که بتوان با بهره‌ بردن از حضور هنرمندان و مسئولان در استان، فرهنگ و تمدن این دیار را به دیگران معرفی کرد. معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد لرستان می‌گوید: لرستان یکی از معدود استان‌هایی است که میزبانی 4 جشنواره از مجموعه جشنواره‌های فجر را کسب کرده‌اند. جشنواره‌های موسیقی، فیلم، تئاتر و شعر فجر 97 امسال در این استان برگزار می‌شود.

فرید رحمتی با بیان این‌که جشنواره تئاتر فجر از 20 تا 24 دی‌ همزمان با تهران، جشنواره موسیقی فجر از 23 تا 30 بهمن و فیلم فجر هم در همین ایام در مرکز استان برگزار می‌شوند، می‌افزاید: زمان برگزاری جشنواره شعر فجر هم اسفند خواهد بود.

فرزاد زیدی‌نژاد، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان، هم یادآور می‌شود: لرستان در دوره‌های قبل نشان داد با وجود کمبود امکانات با برنامه‌‌ریزی درست و دقیق می‌تواند میزبان خوبی برای جشنواره تئاتر فجر‌ باشد. این جشنواره‌ امکانات و امتیاز خاصی را در اختیار استان‌های میزبان قرار نمی‌دهد، اما می‌تواند موجب توسعه و رونق هنر و فرهنگ آنها شود.

مسئول امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد لرستان نیز در این‌باره می‌گوید: جشنواره‌ فجر یکی از رویدادهای مهم سینمایی کشور است و میزبانی این دست جشنواره‌ها برای هر استانی یک فرصت به شمار می‌رود که باید مورد توجه قرار بگیرد.

 سیدغلامرضا نعمت‌پور در این مورد گلایه‌هایی را هم مطرح می‌کند و می‌گوید: حمایت از سینما در قالب ارائه تبلیغات انجام می‌شود و تا زمانی که تبلیغاتی صورت نگیرد، توجه مردم  به آن جلب نمی‌شود و نمی‌توان آنها را به سمت سینما سوق داد. لرستان هم متاسفانه در بخش تبلیغات جشنواره‌ فجر ضعیف عمل می‌کند و برخی شهروندان روزهای آخر متوجه برگزاری جشنواره‌های فجر در استان می‌شوند. صدا و سیما، شهرداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد و حوزه هنری باید در این مهم سهیم باشند و نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

این مسئول عنوان می‌کند: سال گذشته استقبال خوبی از جشنواره فیلم فجر صورت گرفت و در مواردی حتی خارج از تصور بود. اگر تبلیغات درست و خوب باشد، با یک مدیریت حساب‌شده می‌توان بهترین بهره را از آن برد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید