• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 16 دی 1397
کد مطلب : 43638
+
-

«بنددره» در بند یک مصوبه

خراسان ‌جنوبی
«بنددره» در بند یک مصوبه


فاطمه راسخ/ بیرجند ـ خبرنگار
طرح منطقه نمونه گردشگری بنددره بیرجند سال 84 و در دور اول سفرهای رئیس‌ جمهوری وقت به تصویب رسید تا شاید اجرای آن موجب توسعه، رونق اقتصادی و افزایش اشتغال بخش گردشگری شود. اما حالا با گذشت 13 سال از تصویب این طرح نه تنها خبری از عملیاتی شدن آن نیست، بلکه هر روز در ایستگاه‌های مختلف فرایندهای اداری، گرفتن استعلام و مجوزها و تصمیم‌گیری‌های مسئولان متوقف می‌شود. با گذشت این سال‌ها و به اذعان علی جعفری، سرمایه‌گذار این طرح، با سرمایه‌گذاری سالانه 200 میلیون تومان هنوز شاهد اجرای کامل طرح نیستیم و از طرفی منطقه بنددره کم‌کم خالی از سکنه می‌شود.

آن‌طور که سرمایه‌گذار این منطقه می‌گوید؛ هفته گذشته جلسه‌ای در تهران توسط کمیته فنی شورای عالی معماری و شهر‌سازی برگزار شد تا تصمیم نهایی برای تصویب به شورای عالی معماری و شهر‌سازی منتقل شود، اما فقط اجازه اجرای پروژه در قطعه‌های پراکنده‌ای داده شد.

اجرا نشدن این طرح بعد از 13 سال گویا کاسه صبر شهرداری مرکز استان را هم لبریز کرده است. طوری که شهردار بیرجند نیز 26 آبان امسال در جلسه شورای شهر مطرح کرد: بنددره یک ظرفیت گردشگری است که مدت‌ها در دست بخش خصوصی مانده و از آن استفاده مناسب نمی‌شود.

اما سرمایه‌گذار با گلایه از ورود شهرداری برای در اختیار گرفتن این طرح بعد از 13 سال می‌گوید: اگر شهرداری می‌خواست به اجرای طرح کمک کند، چرا با آن‌که 3 سال است از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری به این نهاد معرفی شده‌ایم، هنوز برای اجرای پروژه و صدور پروانه ساختمانی موافقت نمی‌کند؟

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری هم بیان می‌کند: محدوده اجرای طرح مشخص بود، اما برای تعیین محدوده اراضی دولتی و اراضی متعلق به سرمایه‌گذار اختلاف‌ نظر‌هایی وجود داشت. حالا اختلاف‌ها رفع و در حال حاضر محدوده اجرای طرح برای سرمایه‌گذار کاملا مشخص شده است.

مرتضی عربی می‌افزاید: برای اجرای کامل طرح نمونه گردشگری بنددره در انتظار مصوبه شورای عالی معماری و شهر‌سازی کشور هستیم.

وی معتقد است گره اجرا نشدن طرح نمونه گردشگری بنددره به دست مصوبه شورای عالی معماری و شهر‌سازی باز می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید