• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
سه شنبه 26 دی 1396
کد مطلب : 4362
+
-

در شهر

 برقراری توازن میان نیروی انسانی و مأموریت‌های شهرداری

معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران در سومین کنفرانس جامع مدیریت شهری ایران گفت: بدون یک برنامه راهبردی دقیق هیچ‌گونه تناسبی بین تلاش‌های صرف شده و اهداف تحقق‌یافته وجود نخواهد داشت. به گزارش شهرنوشت، ابراهیم شیخ ضمن اشاره به اینکه معاونت توسعه منابع انسانی با درنظر گرفتن برنامه شهردار تهران سند راهبردی و برنامه اقدام خود را تدوین کرده، به شرح ماموریت‌هایی پرداخت که در شهرهای دنیا بر عهده شهرداری‌هاست اما در حوزه وظایف شهرداری‌های ایران قرار ندارد.

او ضمن مرور گزارش‌های آماری مربوط به استعداد منابع انسانی در چند کلانشهر شاخص جهان اظهار داشت: در مجموع جمعیت ۸شهری که به همراه تهران بررسی کردیم، از شهرداری‌های 2شهر شیکاگو و لندن، نیروی انسانی بیشتری داریم و این درحالی است که ماموریت‌هایمان نسبت به همه شهرهای این گزارش بسیار محدودتر است. شیخ با تأکید بر اینکه تناسب و توزیع جمعیت در بخش‌های مختلف ایراد دارد، خاطرنشان کرد: برای مثال مطالعات نشان می‌دهند بخش حمل و‌نقل ما نسبت به بقیه، یکی از پرحجم‌ترین‌هاست و از طرف دیگر باید حتما به تقویت کمی و کیفی منابع انسانی آتش‌نشانی بپردازیم. وی ادامه داد: شهرداری تهران اگر می‌خواهد خود را بهره‌ور کند نباید تن به ماموریت‌هایی بدهد که وظیفه‌اش نیست و بودجه‌ای برایشان درنظر گرفته نشده است.

 

 

مانورهای تخلیه امن و اسکان اضطراری در محله‌ها اجرا می‌شود

تجهیز، به‌روزرسانی و فعال‌سازی پایگاه‌های مدیریت بحران پس گرفته شده، اجرای مانورهای تخلیه امن و اسکان اضطراری محله‌ها براساس نقشه‌های تهیه شده، برپایی برنامه‌های آموزشی ویژه شهروندان و آمادگی برای تعامل و همکاری با استان‌های معین در دستور کار ستادهای مدیریت بحران مناطق 22گانه شهر تهران قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران در این رابطه گفت: پروژه‌های پیشنهادی شهرداری تهران ازجمله طرح تحول بافت فرسوده با برآورد 25هزار میلیارد تومان اعتبار از سوی شهردار محترم تهران دراختیار رؤسای 3قوه قرار گرفته است تا طی بازه زمانی 2تا 5سال به اجرا درآید. در همین خصوص طرح اصلاح بافت فرسوده مورد توجه قرارگرفته و اعتبار مناسبی برای آن پیش‌بینی شده است.

به گفته احمد صادقی، آن دسته از پایگاه‌های مدیریت بحران پس گرفته شده نیز باید به سرعت تجهیز، آماده‌سازی و فعال شود و انتظار می‌رود این روند تا پایان سال ادامه یابد. وی آموزش شهروندان، مدیران و پرسنل شهرداری را از محورهای مورد تأکید شهردار تهران خواند و افزود: دوره آموزش تخصصی شهرداران نواحی که در حال اجراست تا سطح سایر مدیران شهرداری و حتی پرسنل شهرداری تهران گسترش می‌یابد و از ظرفیت آموزش مجازی برای تحقق این هدف استفاده می‌شود.

همچنین با توجه به لزوم آموزش شهروندان برای واکنش مناسب هنگام مواجهه با زمین‌لرزه به‌ویژه در ساعت‌های نخست، باید اجرای برنامه‌های آموزشی و مانورهای تخلیه امن و اسکان اضطراری براساس نقشه‌های ویژه تهیه شده در سطح محله‌ها به سرعت در دستور کار قرار گیرد و مردم به خوبی با مفاهیم این حوزه آشنا شوند. وی تأکید کرد: طرح استقرار و تعامل استان‌های معین با مناطق تهران که از سوی وزیر کشور ابلاغ شده است باید با تهیه دستورالعمل پیگیری و ابعاد این طرح ترسیم و پیش‌بینی شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :