• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 16 دی 1397
کد مطلب : 43560
+
-

تلاش شهرداری برای حفظ سهم از بودجه کشور

لایحه بودجه دولت که در آن سهم شهرداری به اشکال مختلف کم یا محدود شده است، باعث شده که شهرداری تهران تلاش برای تثبیت دریافت‌ از بودجه دولتی را ادامه دهد. مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران نیز اخیرا در نامه‌ای به شهردار تهران خواستار تمهیدات شهرداری برای رایزنی با مجلس و دولت درخصوص سهم شهرداری تهران از مالیات بر ارزش افزوده و فرایند تخصیص این سهم در لایحه بودجه 98 شده‌ است.

به گزارش خانه ملت، شهردار تهران ضمن اشاره به سهم شهرداری تهران از بودجه‌ سنواتی برای توسعه حمل‌ونقل عمومی، گفت: شهرداری از بخش مالیات بر ارزش افزوده سهمی را مستقیم دریافت می‌کند، بنابراین درصورت تغییر در نحوه پرداخت، قطعا وارد می‌شویم.

پیروز حناچی، در توضیح سهم شهرداری تهران از بودجه سال98، گفت: در واقع شورای برنامه‌ریزی استان، بودجه و سهم شهرداری‌ها را تعیین و میزان مشخصی به آنها پرداخت می‌کند.

شهردار تهران در ادامه با تأکید بر اینکه شهرداری تهران به‌صورت مستقیم از بودجه دولت استفاده نمی‌کند، تصریح کرد: در برخی از قسمت‌های لایحه بودجه مبالغی به‌عنوان سهم شهرداری به شکل تسهیلات یا فاینانس یا اوراق مشارکت برای بخش توسعه حمل‌ونقل عمومی درنظر گرفته می‌شود.

شهردار تهران افزود: البته بخشی از مالیات بر ارزش افزوده نیز به‌صورت مستقیم به شهرداری تهران پرداخت می‌شود که این فرایند در بودجه‌های سنواتی مورد توجه قرار گرفته است. در این خصوص حساسیت بسیاری وجود دارد بنابراین اگر تغییراتی در نحوه پرداخت مالیات بر ارزش افزوده ایجاد شود، قطعا با واکنش شهرداری تهران روبه‌رو خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید