• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 16 دی 1397
کد مطلب : 43559
+
-

شهردار منطقه 18 درباره طرح‌های تحول‌آفرین منطقه می‌گوید

قطعه اول بزرگراه بروجردی؛سال آینده

گفت وگو
قطعه اول بزرگراه بروجردی؛سال آینده

مجید جباری | خبرنگار

جنوب غربی تهران مناطق جدید و مستعدی دارد که اجرای طرح‌هایی در این فضاها می‌تواند جنوب پایتخت را متحول کند. برای اطلاع از این طرح‌ها و همچنین دیگر برنامه‌هایی که قرار است در این منطقه اجرا شود با سیدمحمد فیاض، شهردار منطقه 18گفت‌وگو کرده‌ایم:

طرح موسوم به «محورنیلوفری» به کجا رسید؟

سازمان نوسازی شهرداری تهران هم‌اکنون درحال اجرای اقداماتی با عنوان طرح بازآفرینی شهری و در حال بازنگری طرح‌هاست. طرح‌ها و ایده‌های برتر را در این زمینه به مسابقه گذاشته و بهترین ایده‌ها را برای اجرا  انتخاب می‌کند. ما هم در حال انجام اقداماتی در منطقه هستیم. چند وقتی است مردم منطقه از گردوغبار و از نقاط ناامن این محل گلایه دارند. بنابراین پس از هماهنگی با حوزه فنی و عمرانی و سازمان امور مناطق، طرح بهسازی این محدوده را همزمان با کار بزرگی که شهرداری تهران در حال انجام آن است، در دست اقدام داریم. قرار است روشنایی آنجا را تامین کنیم تا وقتی که طرح اصلی اجرایی شد دست‌کم، مشکل شهروندان در این قسمت برطرف شود. با وجود مشکلاتی که وجود دارد تا انتهای سال می‌توانیم قسمت اعظم این کار را به انجام برسانیم و بهسازی محل را انجام دهیم تا در این مدت خاص، تردد شهروندان ایمن و تسهیل شود.

پروژه بزرگراه شهید بروجردی یکی از طرح‌هایی است که از سال 87شروع شده اما هنوز به سرانجام نرسیده است. این پروژه چه موقع به بهره‌برداری می‌رسد؟

20سالی می‌شود که کار تملک پروژه بزرگراه شهید بروجردی آغاز شده و 10سال هم از آغاز عملیات اجرایی آن گذشته است. با ساخت این بزرگراه، بار ترافیکی به جای اینکه وارد آزادگان شود، می‌تواند وارد بروجردی و از آنجا در منطقه توزیع شود. این کارعلاوه بر اینکه آزادگان را خلوت می‌کند، می‌تواند موجب رونق در محدوده منطقه 18شود. هم‌اکنون، بهره‌برداری از این طرح که طول آن 4700متر است در اولویت پروژه‌های فنی و عمرانی قرار گرفته و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود که اواسط سال دیگر قطعه اول آن به طول 3700متر از بزرگراه آزادگان تا میدان جانبازان به بهره‌برداری برسد. همچنین پس از آن، قطعه دوم بزرگراه آزادگان 1000متر از میدان جانبازان تا بلوار بهار شروع خواهد شد.

تکلیف معادن 400هکتاری شن و ماسه منطقه شما که بیش از 2سال است تعطیل شده، به کجا رسید؟

با بررسی‌های صورت گرفته طرح تفرجگاهی پیشین به‌نظر می‌رسد قابلیت اجرایی ندارد. از نظر ما و بسیاری از کارشناسان در زمین هریک از معادن طرح‌ها باید جدا جدا اجرا شوند؛ مثلا یکی از مالکان معتقد است که در زمین موجود با عمق بیش از80متر می‌توان استادیوم ورزشی اجرا کرد، زیرا به راحتی جایگاه تماشاگران ایجاد می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید