• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
شنبه 15 دی 1397
کد مطلب : 43469
+
-

سیاستمداران آلمانی هدف حمله هکرها

سیاستمداران آلمانی هدف حمله هکرها


هک اطلاعات شخصی صدها نفر از سیاستمداران آلمانی و انتشار آنها از سوی یک حساب کاربری توییتر، باعث نگرانی گسترده در میان مقام‌های امنیتی این کشور شده است.

دولت آلمان دیروز تأیید کرد که حجم بالایی از اسناد شامل شماره‌های موبایل، آدرس، نامه‌های داخلی و اطلاعات مالی احزاب، اطلاعات کارت‌های بانکی و جزئیات چت آنلاین میان افراد به‌دست هکرها افتاده و از طریق اینترنت منتشر شده است. طبق گزارش روزنامه گاردین، برآوردهای اولیه نهادهای امنیتی در آلمان نشان می‌دهد اطلاعات دزدیده شده مربوط به سطوح مختلف سیاستمداران این کشور شامل اعضای پارلمان اروپا، نمایندگان مجلس ملی آلمان و همچنین اعضای پارلمان‌های محلی است.

اطلاعات لو رفته حدود 10روز پیش روی وب منتشر شده اما در جریان تعطیلات سال نوی میلادی، هیچ خبری از سوی رسانه‌ها در این رابطه منتشر نشده بود. دیروز اما انتشار خبر هک اطلاعات از سوی روزنامه بیلد و همچنین شبکه رادیویی RBB آلمان باعث هیاهوی بسیار در این کشور و اروپا شد. هفته‌نامه اشپیگل چاپ آلمان نیز در گزارشی نوشت که بررسی‌هایش از فهرست افرادی که هدف هکرها قرار گرفته‌اند نشان می‌دهد تمامی احزاب به‌جز حزب راست افراطی آلترناتیو آلمان هدف این حمله بوده‌اند.

خبرگزاری رویترز اعلام کرد که آژانس امنیت اطلاعات آلمان که وظیفه امنیت شبکه داخلی اینترنت این کشور را به‌عهده دارد، بعد از انتشار خبر از سوی رسانه‌ها متوجه این حمله شده است. اطلاعات توسط حساب کاربری با آدرس @-orbit منتشر شده که اندکی پس از انتشار خبر افشای اطلاعات، از سوی توییتر بسته شد. اطلاعات در پست‌های متعدد که هر کدام حاوی لینکی به بخشی از اسناد بود منتشر می‌شد. این حساب کاربری ابتدا اطلاعات روزنامه‌نگاران و سلبریتی‌ها و طی روزهای بعد اطلاعات چهره‌های سیاسی را منتشر کرده است. این حساب کاربری نیمه سال2017 باز شده بود و بیش از 18هزار دنبال‌کننده داشت. این حساب توییتری تعداد معدودی را نیز دنبال می‌کرد که در میان آنها حساب کاربری یک وب‌سایت مربوط به یک گروه راست‌افراطی روسی نیز دیده می‌شده است.

در میان اسناد منتشر شده، آدرس ایمیل آنگلا مرکل و برخی نامه‌هایی که از سوی او ارسال شده یا افراد دیگر برای او ارسال کرده‌اند نیز دیده می‌شود. سخنگوی مرکل البته اعلام کرده است: در میان اسناد و نامه‌های منتشر شده مربوط به صدراعظم، اطلاعات محرمانه و حساسی وجود ندارد. احزاب مختلف آلمان ازجمله دمکرات مسیحی، سوسیال دمکرات‌، لیبرال‌ها، چپ‌ها و سبزها اعلام کرده‌اند همچنان در حال بررسی میزان و گستره اطلاعات درز پیدا کرده هستند. به گفته آنها برخی اطلاعات هک شده مربوط به حدود 7سال پیش است و اکنون دیگر ارزش چندانی ندارند.

به نوشته خبرگزاری dpa آلمان، غیراز چهره‌های سیاسی، برخی روزنامه‌نگاران و سلبریتی‌ها نیز در همین حمله هدف هکرها قرار گرفته‌اند و اطلاعات شخصی‌شان منتشر شده است. مقام‌های امنیتی آلمان البته اعلام کرده‌اند برخی اطلاعات جعلی بوده و برخی دیگر حاوی لینک‌هایی هستند که کامپیوترهای مراجعه‌کنندگان به این اطلاعات را به ویروسی جهت دزدیدن اطلاعات آلوده می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید