• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
پنج شنبه 13 دی 1397
کد مطلب : 43382
+
-

حمله سناتور ارشد جمهوریخواه به ترامپ

حمله سناتور ارشد جمهوریخواه به ترامپ

میت رامنی از چهره‌های سرشناس جمهوریخواهان، در یادداشتی در واشنگتن‌پست، به‌شدت از دونالد ترامپ انتقاد کرده و او را به ناامیدکردن متحدان آمریکا و نداشتن کاراکتر لازم برای رهبری یک ملت «دوپاره» متهم کرده است. 
رامنی که پیش‌تر در سال 2008از حزب جمهوریخواه برای انتخابات ریاست‌جمهوری نامزده شده بود، در انتخابات اخیر میان‌دوره‌ای آمریکا به‌عنوان سناتور از یوتا انتخاب شد و از امروز کارش را در کنگره شروع می‌کند. او در یادداشت خود، نه‌تنها قابلیت‌های شخصی ترامپ، که قابلیت‌های حرفه‌ای او را به چالش کشیده است.
 او نوشته است که ترامپ تا حد و اندازه ریاست‌جمهوری رشد نکرده است. رامنی ضمن دفاع از برخی سیاست‌های ترامپ ازجمله ایستادگی برابر چین، ترامپ را متهم کرده است که به‌خاطر فعالیت‌ها و رفتارهایش، باعث ایجاد ناامیدی و نگرانی در سراسر دنیا شده است. رامنی پیش‌تر هم یکی از منتقدان بسیار سرسخت ترامپ بوده اما در انتخابات میان‌دوره‌ای مورد حمایت رئیس‌جمهور آمریکا قرار گرفت. عصر دیروز، ترامپ به این اظهارات رامنی پاسخ داد و با کنایه او را یک بازنده خواند. 
ترامپ در یک توییت نوشت: «ترجیح من این است که میت روی امنیت مرزی تمرکز کند... من برنده یک رقابت بزرگ شدم و او نشد. او باید برای همه جمهوریخواهان خوشحال باشد. در فعالیت‌های تیمی شرکت کند و برنده باشد.» 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید