• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 13 دی 1397
کد مطلب : 43374
+
-

دانش‌آموزان همچنان می سوزند

هنوز مدت زمان زیادی از حادثه آتش‌سوزی مرگبار در مدرسه اسوه‌حسنه زاهدان نمی‌گذرد که از سیستان و بلوچستان خبر می‌رسد باز هم استفاده از بخاری‌های نفتی در این منطقه حادثه‌ساز شده است. 
به گزارش همشهری، صبح دیروز علی توتازهی، یکی از دانش‌آموزان پایه ششم مدرسه حجت روستای پلگی سید از توابع شهرستان زهک وقتی متوجه شد نفت بخاری کلاس در حال تمام شدن است تلاش کرد داخل بخاری نفت بریزد. او بدون اینکه بخاری را خاموش کند شروع به ریختن نفت داخل مخزنش کرد و درحالی‌که مقداری نفت هم روی لباسش ریخته بود ناگهان بخاری آتش گرفت و شلوار او هم دچار سوختگی شد. بقیه دانش‌آموزان که با دیدن این صحنه وحشت کرده بودند از مسئولان مدرسه کمک خواستند تا اینکه سرانجام این دانش‌آموز نجات یافت و آتش‌سوزی بخاری هم مهار شد. در این شرایط علی که از ناحیه پا دچار سوختگی شده بود به بیمارستان منتقل شد و تحت درمان قرار گرفت. در همین حال علی مرادی، ‌مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: «با وجود بخشنامه‌های ابلاغی به مدارس درخصوص توجه به ایمنی، باز هم شاهد حادثه بودیم؛ به همین دلیل ابلاغ مدیر این مدرسه به‌علت سهل‌انگاری لغو و پرونده وی به هیأت تخلفات اداری ارسال شده است.»

قاتل؛ بخاری نفتی
دومین حادثه اما شامگاه دوشنبه در روستای اشترک زهک اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که دختر 11ساله‌ای به نام سمانه همراه خانواده‌اش به خانه یکی از اقوامش رفته بودند. میزبان برای گرم کردن خانه از بخاری نفتی استفاده کرده بود اما نفت داخل بخاری در حال تمام شدن بود. سمانه تلاش کرد داخل بخاری را پر از نفت کند اما درست در همان لحظه بخاری گر گرفت و در یک چشم به‌هم زدن موجب آتش گرفتن لباس‌های سمانه شد. سمانه که دچار سوختگی شدیدی شده بود به بیمارستان امیرالمومنین زابل منتقل شد اما به دلیل شدت سوختگی جان باخت. سرهنگ آیت‌الله قره‌گوزلو، فرمانده انتظامی شهرستان زهک به همشهری گفت: «بررسی‌های اولیه حاکی از آن بود که هیچ عمدی در حادثه نبوده و دختر نوجوان هنگام پر کردن بخاری نفتی دچار حادثه شده است.» 

این خبر را به اشتراک بگذارید