• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
پنج شنبه 13 دی 1397
کد مطلب : 43366
+
-

کوتاه از سیاست

  انتقاد ضرغامی از دخالت در انتخاب دبیر شورا
عزت‌الله ضرغامی درخصوص انتخاب دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حساب توییتری خود نوشت: «درحالی‌که رهبر معظم انقلاب مسئولیت بررسی صلاحیت نامزد دبیری شورای‌عالی انقلاب فرهنگی را مشخصا بر عهده نظر کارشناسی اعضای این شورا گذارده بودند، متأسفانه، در جلسه دیشب مکررا به‌صورت علنی و غیرعلنی از تماس‌های آقای وحید حقانیان به‌منظور رأی مثبت به این نامزد محترم سخن به میان آمد.» در جلسه عصر سه‌شنبه ۱۱دی‌ماه، سعیدرضا عاملی به‌عنوان دبیر جدید شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با رأی اعضا انتخاب و جایگزین مخبر دزفولی شود. ضرغامی در توئیت دیگری نوشت: پس از بررسی بیشتر در این خصوص یقین پیدا کردم دخالت آقای وحید حقانیان در مساله انتخاب دکتر عاملی بدون مجوز معظم‌له و خودسرانه بوده است.

  مخالفت مجلس با فوریت انتقال وزارتخانه‌ها
نمایندگان مجلس با فوریت طرحی برای انتقال برخی وزارتخانه‌ها از تهران به استان‌های دیگر مخالفت کردند. به‌ گزارش ‌ایسنا، در این طرح که به امضای ۴۳ نفر از نمایندگان رسیده است، پیش‌بینی شده ‌که انتقال وزارتخانه‌های دولت از تهران به استان‌های مستعد و دارای ظرفیت در یک دوره پنج‌ساله صورت بگیرد و حداقل سالانه 3وزارتخانه به استان‌های مستعد منتقل شوند.

   انتقاد نماینده مجلس از دبیر شورای نگهبان
نماینده مردم زاهدان در مجلس در نطق میان‌دستور به دبیر شورای نگهبان، گفت: آقای جنتی! شما فرمودید برای نمایندگان کلاس اخلاق بگذارید، البته که تذکر برادر و یا خواهر مومن به یکدیگر ثواب هم دارد، ولی این نمایندگان نیستند که نیاز به کلاس اخلاق دارند.  به گزارش ایسنا، حسینعلی شهریاری ادامه داد: این نمایندگان و رئیس‌جمهورها دستپخت حضرتعالی و همکاران شما در شورای نگهبان نیست؟ 

   احیای نخست‌وزیری؛ مطلوب اصولگرایان شهرهای کوچک
محمد مهاجری، فعال رسانه‌ای اصولگرا درباره طرح اجرای نظام پارلمانی و احیای نخست‌وزیری که این روزها مطرح می‌شود، به اعتمادآنلاین گفت: بعضی از اصولگرایان می‌دانند که در انتخابات ریاست‌جمهوری شانس برنده‌شدن آنها بسیار کم است، اما با اجرای این طرح و تمهیداتی که می‌توانند در انتخابات مجلس داشته باشند، شانس برنده‌شدنشان در شهرهای کوچک زیاد می‌شود. 

   در راهروهای مجلس کارچاق‌کنی می‌کنند
نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: هیأت‌مدیره‌ها با حقوق‌های آنچنانی چه بلایی بر سر مردم آورده‌اند.  به گزارش ایسنا، حسن کامران با بیان اینکه فردی به من گفت «می‌خواهید فلان فرد را به‌عنوان رئیس فولاد قرار دهیم تا سودی کسب کنیم؟» تصریح کرد: متأسفانه در راهروهای مجلس کارچاق‌کنی می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید