• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 26 دی 1396
کد مطلب : 4329
+
-

همکاری سازمان ملل برای کاهش خطرات زیست محیطی

برنامه محیط زیست سازمان ملل و سازمان جهانی بهداشت در حوزه کاهش ریسک‌های زیست محیطی با یکدیگر همکاری می‌کنند.

به گزارش ایرنا، برنامه محیط زیست سازمان ملل و سازمان جهانی بهداشت در خصوص همکاری‌های وسیع به‌منظور تسریع اقدامات کنترلی و پیشگیرانه برای کاهش خطرات زیست محیطی که منجر به مرگ سالانه 12.6 میلیون انسان می‌شود، با یکدیگر توافق کردند.

این توافقنامه که در نایروبی توسط مقامات ارشد این دو سازمان به امضا رسید، در برگیرنده توافقاتی برای اقدامات مشترک در راستای مقابله با آلودگی هوا، تغییرات آب و هوا، مقاومت میکروبی و همچنین هماهنگی در حوزه مدیریت پسماند و ضایعات شیمیایی، بهبود کیفیت آب و معضل غذاست. یکی از زمینه‌های این همکاری‌ها مدیریت کمپین BreatheLife برای کاهش آلودگی هوا و بهره‌مندی از آثار آن در حوزه‌های مختلف سلامت است.

این توافق، جامع‌ترین تفاهمنامه اقدام مشترک در حوزه محیط زیست و سلامت در طول 15 سال گذشته است و یک قالب کاری سیستماتیک برای تحقیقات مشترک، توسعه ابزارها و خط مشی‌ها، ایجاد ظرفیت‌ها، نظارت بر اهداف توسعه پایدار، همکاری‌های جهانی، منطقه‌ای و پشتیبانی از مجامع زیست محیطی منطقه‌ای فراهم می‌کند. قراراست این دو سازمان یک برنامه اقدام مشترک تدوین کرده و برای ارزیابی پیشرفت اقدامات و تصمیم‌گیری  درباره نحوه ادامه همکاری‌ها، جلسات سالانه‌ای را در سطح مدیران ارشد برگزار کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید