• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
سه شنبه 11 دی 1397
کد مطلب : 43143
+
-

خرید دلخواه

رئیس سازمان مشاغل شهری شهرداری کرج : طرح تنظیم بازار با توزیع برنج وارداتی شکر، گوشت منجمد، تخم‌مرغ وارداتی و گوشت گرم گوسفندی وارداتی اجرا می‌شود

درشهر
خرید دلخواه

زهرا اشرف‌زاده|   البرز-خبرنگار:


نرخ اجناس مورد نیاز و اقلام ضروری در ماه‌های اخیر رشد روزافزونی داشته و هر روز یک نرخ برای کالاها تعیین می‌شود و مردم به دنبال این هستند که اقلام مورد نیاز خود را از جایی تهیه کنند که قیمت مناسب و کیفیت بهتری داشته باشد؛ در این میان اولین جایی که به ذهن می‌رسد بازار روز و میادین میوه و تره‌بار است که توسط شهرداری و با هدف خدمت‌رسانی به شهروندان، کاهش بار ترافیک و تامین مایحتاج با قیمت و کیفیت مطلوب ساخته و اداره می‌شود. 

در کرج نیز حدود 23 بازار روز وجود دارد و سازمان تنظیم بازار استان با توزیع این اجناس به قیمت‌های پایین‌تر در این میادین سعی می‌کند تا ضمن جلوگیری از افزایش افسارگسیخته قیمت‌ها، نرخ اجناس مورد نیاز مردم را تا حد قابل قبولی کاهش دهد و شهروندان نیز از عرضه محصولات در این بازارها رضایت  دارند.


عرضه گوشت و مرغ منجمد

خانم خانه‌داری که برای خرید به بازار روز بنفشه آمده است، می‌گوید: قیمت کالاهای ضروری در ماه‌های اخیر به شدت افزایش داشته و بهترین جا برای خرید بازار‌روزها هستند.

«احترام میرزایی» می‌افزاید: قیمت گوشت و مرغ در این بازارروز نسبت به مغازه‌های بیرون ارزان‌تر است. گوشت و مرغ منجمد را هم می‌توان به راحتی خرید. همه اجناس در این بازارها وجود دارند و خرید آنها برای من مقرون‌به‌صرفه است.
وی ادامه می‌دهد: ما خانواده پرجمعیتی هستیم و نمی‌توانیم هربار از قصابی گوشت کیلویی 70 هزار تومانی بخریم و گاهی خرید گوشت‌های منجمد برایمان مناسب‌تر است؛ در غیر این صورت باید گوشت را از وعده غذایی حذف کنیم. کیفیت بیشتر اجناس در این بازارها خوب است و وجود چنین بازارهایی در مناطق مختلف شهر ضروری است.


کیفیت بالا در روز بازارها

زوج میانسالی که از بازار روز پروتئین در ابتدای خیابان صدوقی در حال خرید هستند، با اشاره به کیفیت محصولات این بازار می‌گویند: از زمانی که این بازار روز راه‌اندازی شده ما خرید‌هایمان را از اینجا انجام می‌دهیم به‌خصوص گوشت، مرغ و ماهی با کیفیت بالا عرضه می‌شود و قیمت مناسبی
 نیز دارد.
 «اسماعیل وظیفه» ادامه می‌دهد: در حالی که قیمت گوشت گوساله در قصابی بالای 70 هزار تومان اس، اینجا حداقل با 50 تومان هم می‌شود خرید کرد در شرایطی که همه از وضعیت قیمت‌ها گلایه دارند این بازارروزها شاید بتواند بخشی از مشکلات مربوط به تامین مایحتاج را حل کند. 


عرضه محصولات با قیمت مناسب

رئیس سازمان مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری کرج با بیان این‌که سازمان در شرایط فعلی با نظارت دقیق و توزیع مناسب محصولات و اقلام مورد نیاز شهروندان، تمام تلاش خود را صرف تثبیت قیمت‌ها و کاهش اجناس ضروری شهروندان می‌کند، ادامه می‌دهد: طرح تنظیم بازار از طریق توزیع برنج، شکر، گوشت منجمد، تخم‌مرغ وارداتی و گوشت گرم گوسفندی وارداتی است که این طرح با موفقیت در بازارروزهای تحت پوشش سازمان اجرایی شده است و شاهد توزیع این اقلام در سطح گسترده و متناسب با تقاضا هستیم تا شهروندان برای تهیه محصولات با قیمت مناسب مشکلی نداشته باشند و همین اقدام رضایت شهروندان و استقبال مردم را در پی داشته است.

 «عباس وحیدی» می‌افزاید: گوشت وارداتی با نرخ 28500‌تومان و مرغ منجمد با 8900  تومان از محصولاتی هستند که با استقبال خوب شهروندان مواجه شده که به دلیل کاهش قیمت از سوی سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج است.

 وی با اشاره به دلایل توزیع اقلام وارداتی می‌گوید: اگرچه اولویت سازمان در سالی که حمایت از کالای ایرانی نام گرفته، استفاده از محصولات داخلی و کمک به تولیدکنندگان ایرانی است تا اشتغال رونق بگیرد و همچنین سرمایه‌های ملی از کشور خارج نشود، اما باید پذیرفت که تنظیم بازار از طریق مکانیزم واردات و صادرات یکی از اصول کلیدی اقتصاد است و در شرایطی که قیمت برخی محصولات داخلی بالاتر از توان خرید مردم باشد، بی‌شک ناگزیر به توزیع کالای وارداتی به منظور ایجاد توازن قیمت‌ها هستیم تا صرفه و صلاح مصرف‌کنندگان رعایت شود.

وحیدی اضافه می‌کند: اقلام طرح تنظیم بازار با قیمت مناسب، تحت نظارت و با استانداردهای بهداشتی از مبادی قانونی وارد کشور می‌شود و این امکان را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد تا میزان تقاضا افزایش یابد و با مراجعه به بازارروزهای میوه و تره‌بار شهرداری کرج به خرید محصولات با کیفیت مناسب و قیمت منطقی اقدام کنند. وی با بیان این‌که بر روند ارائه خدمات از سوی غرفه‌ها نیز نظارت لازم صورت می‌گیرد، می‌افزاید: در صورت مشاهده هر نوع گران‌فروشی در بازارهای تحت اختیار سازمان مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی، به شدت با گران‌فروشان برخورد قانونی خواهد شد. از شهروندان هم می‌خواهیم تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف در این بازارها، مراتب را به ناظران میادین میوه و تره‌بار شهرداری کرج اطلاع دهند.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج می‌گوید: بازارروزها با هدف افزایش سطح خدمت‌رسانی و کسب رضایت شهروندان فعالیت می‌کنند، قیمت پایین و کیفیت بالای محصولات ارائه‌شده از مشخصه‌های این بازار‌هاست. فروشندگان موظف به نصب نرخنامه در مقابل دید مشتریان هستند و هرگونه کم‌فروشی یا احتکار و فروش اجناس با قیمت‌های غیرمصوب برخورد‌ قانونی از سوی بازرسان سازمان مستقر در میادین را به همراه خواهد داشت.


آدرس  بازار‌های  روز بزرگ  کرج 

از  مهم‌ترین بازار‌های روز کرج در مناطق مختلف این کلانشهر به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:
بازارروزهای میخک: کرج عظیمیه، میدان مهران، خیابان ندا، تقاطع میخک
بازارروز کلاک: شهرک جهان‌نما رو به‌روی ورزشگاه کارگران
بازار‌روز بنفشه: پل فردیس بعد از ایستگاه مترو کرج واقع در کوی بنفشه
بازارروز پروتئین: ابتدای خیابان شهید صدوقی
 بازار روز مروارید: فلکه پنجم فردیس
بازار روز کیانمهر: بلوار امیرکبیر، بلوار ایرانمهر
 بازارروز گلایل: 45 متری گلشهر خیابان گلایل
بازارروز شاهین‌ویلا: بلوار باغستان روبه‌روی ورزشگاه انقلاب
 

این خبر را به اشتراک بگذارید