• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
سه شنبه 11 دی 1397
کد مطلب : 43082
+
-

پرکاری ممیز در سینما

درنگ
پرکاری ممیز در سینما



علی بختیاری، کیوریتور 

نهمین جشنواره فیلم فجر در سال1369 برگزار شد. در این سال طراحی‌های مرتضی ممیز برای پوسترهای2فیلم مهاجر (ابراهیم حاتمی‌کیا) و ‌ای ایران (ناصر تقوایی) موفق به کسب جایزه بهترین طراحی اعلان شدند. تکنیک ممیز در این دو پوستر یادآور زیبایی‌شناسی تثبیت‌شده  او با بهره‌گیری از روش‌های به روز گرافیکی بود. برخلاف ‌ای ایران که بر مبنای تصویر ستاره‌های فیلم طراحی شد، رویکرد طراحی اعلان مهاجر کاملا به مفهوم و ژانر فیلم بازمی‌گشت.






قصه اسد و آرایشگاه زیبا



فهیمه پناه‌آذر، روزنامه‌نگار

موسیقی شاد با تیتراژ جذاب و بازیگرانی که هر کدام خاطرات دهه 60 را برایمان ساخته‌اند. در شب‌هایی که سرگرمی‌ای جز تماشای تلویزیون نبود. آن زمان آرایشگاه زیبا در 13قسمت از شبکه 2 پخش می‌شد. آرایشگاهی در یک خیابان محلی با همسایگانی که هر کدام قصه جدید در سریال داشتند. رضا بابک در آرایشگاه زیبا نقش اسد را بازی می‌کرد، پسری که سنش بسیار بالا رفته بود و همه به‌دنبال آن بودند که او ازدواج کند؛ پسری که پری امیرحمزه نقش مادرش را بازی می‌کرد. اما از همه جذاب‌تر محمود بصیری بود که در نقش اصلان غمخوار بازی می‌کرد.

دستفروشی  که هر روز داستان تازه‌ای با اسد داشت. «حرف باید منطق داشته باشه» جمله‌ای بود که اصلان با لهجه قزوینی به زبان می‌آورد و صحبت‌هایش خنده بر لب بینندگان می‌نشاند.

مرحوم مرتضی احمدی، رضا فیاضی، زنده‌یاد حسین کسبیان، راضیه برومند، اصغر فریدی ماسوله، حسن پورشیرازی، بهرام شاه‌محمدلو، محمود بصیری، نگار بهبهانی، حمید مهرآرا و... بازیگران این مجموعه بودند؛ مجموعه‌ای که احمد بهبهانی سناریوی آن را نوشت و مرضیه برومند با همکاری رسول نجفیان آن را کارگردانی کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید