• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
سه شنبه 11 دی 1397
کد مطلب : 43068
+
-

حادثه اتوبوس دانشجویان عمدی نبود

حادثه اتوبوس دانشجویان عمدی نبود


«عمدی در حادثه واژگونی مرگبار اتوبوس دانشجویان نبوده و بیشتر بی‌توجهی و سهل‌انگاری در این قضیه دخیل بوده است»

این تازه‌ترین اطلاعات منتشر‌شده از سوی فرمانده انتظامی تهران درخصوص حادثه مرگباری است که چند روز پیش در دانشگاه آزاد تهران، واحد علوم و تحقیقات رخ داد. به گفته سردار حسین رحیمی، نتایج به‌دست آمده در تحقیقات کارشناسان پلیس برای بررسی‌های تکمیلی به قاضی پرونده ارائه شده است.

به گزارش همشهری، فرمانده انتظامی تهران دیروز در جمع خبرنگاران و در حاشیه همایش فرماندهان نیروی انتظامی تهران با اعلام تشکیل کارگروه کارشناسی پلیس درباره حادثه اتوبوس دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات، افزود: درباره این حادثه روز یکشنبه آخرین نظر را به مقام قضایی اعلام کردیم. در این تحقیقات سهم دانشگاه، جاده، مسیر و پیمانکاران مشخص و گزارش آن تحویل مراجع قضایی شد و کار کارشناسی پلیس در این زمینه تمام شد. رئیس پلیس تهران اضافه کرد: عمدی در این قضیه نبوده و عمدی‌بودن منتفی است و بیشتر بی‌توجهی و سهل‌انگاری در این موضوع دخیل بوده ‌که مقام قضایی نتیجه نهایی را اعلام خواهند کرد.

وی تصریح کرد: در رابطه با بحث ایمنی باید پلیس نظر دهد یعنی پیشنهاد اینکه چه اقداماتی باید انجام شود تا مسیر رفت‌وآمد امن شود، برعهده ماست، اما اقدامات را باید دستگاه‌های مربوطه مانند راهسازی و شهرداری انجام دهند.

سردار رحیمی در پاسخ به این سؤال که آیا پلیس به موضوع ایمنی دانشگاه علوم و تحقیقات ورود داشته است یا خیر، گفت: حتما باید بنا به درخواست وزارت علوم دانشگاه آزاد و مراجع ذی‌ربط، این درخواست از پلیس انجام شود که تاکنون هیچ درخواستی از پلیس در این زمینه نشده ‌و ما هم برابر قانون به این موضوع ورود نکردیم.

رئیس پلیس تهران درباره موضوع نداشتن معاینه فنی اتوبوس مذکور نیز گفت: پلیس هر خودرویی را که معاینه فنی نداشته باشد، طبق روال در داخل شهر اعمال قانون می‌کند اما در داخل دانشگاه این امکان برای ما وجود ندارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید