• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
سه شنبه 11 دی 1397
کد مطلب : 43060
+
-

آزادی گروگان 200میلیونی در کمتر از 6ساعت


2 آدم‌ربا با ربودن پسری هفت‌ساله قصد داشتند از پدرش 200میلیون تومان باج‌گیری کنند، اما تیم‌های ویژه پلیس در کمتر از 6ساعت به این گروگانگیری پایان دادند.

به گزارش همشهری، این گروگانگیری ظهر یکشنبه در خیابان امام خمینی (ره) زاهدان اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که مردی با پلیس تماس گرفت و گفت که افراد ناشناسی پسر هفت‌ساله‌اش به نام الیاس را ربوده‌اند. او گفت: الیاس جلوی در خانه‌مان مشغول بازی با بچه‌ها بود اما 2مرد ناشناس او را به زور سوار ماشین‌شان کردند و با خود بردند. دقایقی بعد از این خبر بود که تیم‌های ویژه پلیس آگاهی زاهدان تحقیقات خود را آغاز کردند. شواهد نشان می‌داد که آدم‌ربایان 2نفر هستند که سوار بر یک خودروی پراید دست به این آدم‌ربایی زده‌اند. هنوز انگیزه این آدم‌ربایی معلوم نبود، اما ساعتی بعد وقتی فرد ناشناسی با پدر الیاس تماس گرفت و 200میلیون تومان پول خواست معلوم شد پسر هفت‌ساله با انگیزه باج‌گیری ربوده شده است. آدم‌ربایان پدر کودک را تهدید کرده بودند که اگر به خواسته‌شان نرسند، گروگان را به قتل می‌رسانند.

کارآگاهان پلیس اطمینان داشتند که مرد آدم‌ربا باز هم با پدر الیاس تماس می‌گیرد. به همین دلیل گروهی از آنان تحقیقات خود را بر این موضوع متمرکز کردند. آنها به پدر کودک ربوده شده گفته بودند درصورتی که آدم‌ربا تماس گرفت به شکل صوری با پیشنهادش موافقت کند و برای پرداخت 200میلیون تومان با او قرار بگذارد. چند ساعت بعد او تماس گرفت و باز هم تهدید کرد اما وقتی دید پدر گروگانش قصد دارد 200میلیون به او بدهد کمی آرام شد و گفت چند ساعت دیگر دوباره تماس می‌گیرد. او که از تلاش‌های گسترده پلیس بی‌اطلاع بود ساعت20:30 از یک تلفن عمومی در خیابان آزادی زاهدان با پدر الیاس تماس گرفت و مشغول صحبت با او بود که خودش را در محاصره پلیس دید و دستگیر شد. بررسی‌ها نشان می‌داد الیاس در خودروی متهم حضور دارد. به این ترتیب وی در سلامتی کامل آزاد شد. مرد آدم‌ربا که جوانی 20ساله است فکرش را هم نمی‌کرد که به این زودی نقشه‌اش لو برود. او که غافلگیر شده بود در اعترافات اولیه‌اش گفت با همدستی فرد دیگری پسربچه را ربوده است. به این ترتیب مأموران که احتمال می‌دادند دومین متهم تلاش می‌کند از زاهدان فرار کند همه راه‌های خروجی شهر را به کنترل خود در آوردند تا اینکه ساعتی بعد توانستند وی را هم به دام بیندازند.

سردار محمد قنبری، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در این‌باره به همشهری می‌گوید:« در جریان بازجویی‌های اولیه متهمان انگیزه‌شان را از این آدم‌ربایی باج‌گیری و به‌دست آوردن پول اعلام کردند. با وجود این هر دو متهم در بازداشت به‌سرمی‌برند و تحقیقات در این‌باره ادامه دارد.» وی ادامه می‌دهد: «پلیس در مورد امنیت مردم با هیچ‌کسی تعارف ندارد و با افرادی که به جان، مال، دارایی، نوامیس، آبرو و حیثیت شهروندان تعرض کنند برابر قانون و با قاطعیت برخورد خواهد کرد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید