• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
دو شنبه 10 دی 1397
کد مطلب : 42903
+
-

گوشت قرمز و مرغ در کورس گرانی

بازار
گوشت قرمز و مرغ در کورس گرانی

نوسان قیمت خرده‌فروشی گوشت قرمز و مرغ در بازار مصرف در حالی ادامه دارد که متولیان تنظیم بازار، عرضه گوشت قرمز منجمد و گرم وارداتی و مرغ منجمد را برای تعادل قیمت‌ها در دستور کار قرار داده‌اند.

تازه‌ترین خبرها در حالی از افزایش 500تومانی نرخ هر کیلوگرم گوشت مرغ تازه در بازار خرده‌فروشی حکایت دارد که به‌رغم افزایش عرضه گوشت منجمد وارداتی با کارت ملی و گوشت گرم وارداتی استرالیایی به نرخ 38هزار تومان، قیمت گوشت گوسفندی و گاوی در بازار مصرف از مرز 70هزار تومان عبور کرده است.

کورس رقابت گوشت قرمز و مرغ برای گرانی در شرایطی ادامه دارد که دیروز رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به افزایش عرضه گوشت گرم استرالیایی و منجمد در بازار مصرف و سیر صعودی قیمت گوشت قرمز از افزایش نرخ هر کیلوگرم گوشت شقه گوسفندی بدون دنبه در خرده‌فروشی‌های سطح شهر به 71‌تا‌72هزار تومان خبر داد و به ایلنا گفت: اگر گوشت منجمد که واردات آن از حدود 2سال پیش آغاز شده به بازار تزریق نمی‌شد، اوضاع بازار به‌شدت به هم می‌ریخت. علی‌اصغر ملکی با اشاره به تداوم عرضه گوشت گرم وارداتی از استرالیا و آسیای میانه و توزیع آن در بازار مصرف در مورد قاچاق دام افزود: مجوزی برای صادرات دام زنده داده نشده اما همان میزان اندک تولید در حال قاچاق است، اصلی‌ترین دلیل آن تفاوت قیمت ریال و دلار است که منفعت بسیاری برای سودجویان دارد. قاچاق دام زنده بزرگ‌ترین ضربه را به شرایط فعلی بازار گوشت در کشور زده و هر روز هم میزان آن افزایش می‌یابد.

   کاهش 500تومانی قیمت گوشت مرغ

تب افزایش قیمت‌ها در بازار گوشت مرغ در شرایطی بالا گرفته که فعالان صنفی از سیر نزولی قیمت گوشت مرغ در بازار مصرف خبر می‌دهند. رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی، دیروز از کاهش ۵۰۰تومانی نرخ مرغ آماده به طبخ در خرده‌فروشی‌ها نسبت به روز شنبه به‌دلیل کاهش تقاضا و ثبات نرخ مرغ زنده خبر داد و به باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: دیروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۹ هزار و ۸۰۰، مرغ آماده طبخ در کشتارگاه ۱۲ هزار و ۸۰۰، توزیع درب واحد‌های صنفی ۱۳ هزار و نرخ خرده‌فروشی ۱۴ هزار تومان بود. مهدی یوسف‌خانی، همچنین نرخ هر کیلو ران مرغ با کمر را ۱۳ هزار، ران مرغ بدون کمر را برابر با قیمت مرغ یعنی ۱۴هزار تومان دانست و در مورد نرخ سایر مشتقات مرغ در بازار، افزود: قیمت هر کیلوگرم سینه با کتف ۲۲هزار، سینه بدون کتف ۲۳هزار و فیله مرغ ۲۶هزار تومان است. او با اشاره به اینکه با وجود کاهش عرضه مرغ زنده به کشتارگاه‌ها، نوسان نرخ نهاده‌های دامی و کاهش جوجه ریزی نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی در مورد وضعیت قیمت گوشت مرغ در بازار طی روز‌های آتی داشت، افزود: قیمت واقعی هر کیلو مرغ زنده  ۸هزار تومان و مرغ آماده طبخ در خرده‌فروشی‌ها ۱۲هزار تومان است.

این خبر را به اشتراک بگذارید