• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
دو شنبه 10 دی 1397
کد مطلب : 42883
+
-

درپی ادامه اعتراضات دانشجویان دانشگاه آزاد، نمایندگان این دانشجویان به همشهری خبر دادند؛

تشکیل کمیته بررسی عملکرد دانشگاه آزاد

دانشگاه
تشکیل کمیته بررسی عملکرد دانشگاه آزاد

محمد صادق خسروی علیا | خبر‌نگار

دیروز دانشگاه آزاد بازهم روز پر التهابی را سپری کرد. موج اعتراضات دانشجویی که درپی سانحه اتوبوس و قربانی شدن 10دانشجو آغاز شده بود روز گذشته به اوج خود رسید. حواشی اعتراضات دانشجویی دیروز با انتشار شایعه «زیر گرفته شدن دانشجویان توسط خودروی دکتر طهرانچی (رئیس دانشگاه آزاد اسلامی)» انعکاس گسترده‌ای یافت. از اتفاقات مهم دیروز دانشگاه آزاد می‌توان به حضور دادستان کل کشور در جمع دانشجویان معترض اشاره کرد که بازتاب خبری آن اتفاقات مهم دیگری را رقم زد. بعد از حضور حجت‌الاسلام محمد جعفر منتظری در دانشگاه آزاد بود که پس از سپری شدن چند روز اعتراضات دانشجویان بالاخره محمد مهدی طهرانچی و رضا مسعودی رئیس واحد علوم و تحقیقات از پله‌های ساختمان اصلی دانشگاه پایین آمدند و حاضر شدند در جمع دانشجویان حضور یابند تا حرف آنها را بشنوند. دانشجویان معتقدند اگر دادستان کل کشور در دانشگاه حضور نمی‌یافت همچنان مسئولان این دانشگاه رویه قبلی خود را ادامه می‌دادند و به هیچ عنوان در مقام پاسخگویی به دانشجویان برنمی‌آمدند. دانشجویان معترض ضمن اینکه تمام مطالبات خود را به‌صورت شفاهی و مکتوب به دادستان کل کشور ارائه دادند از حجت‌الاسلام منتظری درخواست کردند تا با پیگیری دادستانی مسئولان دانشگاه به مطالبات آنها پاسخ دهد.

حجت‌الاسلام منتظری نیز با اشاره به اینکه در این حوادث باید با متانت و آرامش مسائل بررسی و اگر کسی قصور داشته طبق قانون با آنها برخورد شود، گفت: آن مقداری که در حوزه وظیفه ماست مطمئن باشید در حمایت از دانشجویان جان‌باخته و مصدوم، وظیفه خود را کامل انجام می‌دهیم و از شما می‌خواهیم آرامش خود را حفظ کنید و مطمئن باشید در حمایت از شما و سایر دانشجویان تا آخر ایستاده‌ایم و ماجرا را پیگیری می‌کنیم. دادستان کل کشور تأکید کرد: «اگر مقصر مشخص شود، قطعا براساس آنچه وظیفه داریم با مقصر برخورد می‌کنیم.» همچنین او به بحث ایمن‌سازی در دانشگاه اشاره کرد و گفت: مطمئن باشید بر روند اقداماتی که باید در این زمینه انجام شود شخصا نظارت خواهم کرد. یکی از نمایندگان دانشجویان در گفت‌وگو با همشهری ضمن تکذیب خبر زیرگرفتن دانشجویان توسط خودروی رئیس دانشگاه آزاد گفت: «دانشجویان برای اینکه آقای طهرانچی را متقاعد کنند تا درجمع آنها حضور پیدا کند، مقابل خودروی او روی زمین دراز کشیدند.

به هر حال دکتر طهرانچی از خودروی خود پیاده نشد و بی‌آنکه به کسی آسیبی برسد از کنار آنها عبور کرد. اما بعد از حضور دادستان به‌همراه دکتر رضا مسعودی، رئیس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد در مقام پاسخگویی برآمدند.» این دانشجوی دکتری شیمی ادامه داد: «اگر دادستان به دانشگاه نمی‌آمد مطمئنا مسئولان دانشگاه همچنان سیاست خود را در رابطه با بی‌اهمیت جلوه دادن دانشجو و مطالبات آنها ادامه می‌دادند.» او با اشاره به اینکه روز گذشته 12نماینده از سوی دانشجویان در حضور دادستان کل کشور با آقایان طهرانچی، رضا مسعودی و دیگر مسئولان این دانشگاه مذاکره کردند، گفت: «در این جلسه به پیشنهاد دادستان کل کشور قرارشد کمیته ویژه‌ای برای پیگیری و بررسی حادثه مصیبت‌بار تصادف اتوبوس واحد علوم و تحقیقات تشکیل شود. خاطیان این حادثه را کمیته معرفی می‌کند و هرکس متخلف شناخته شد باید برکنار شود.» به‌گفته نمایندگان دانشجویان دانشگاه آزاد همچنین این کمیته قرار است تمامی قراردادهای مالی این دانشگاه را از ابتدا تا الان مورد بررسی قرار دهد: «ممکن است مسئولان قبلی دانشگاه هم طبق این بررسی‌ها متخلف شناخته شوند به هر حال باید منتظر نتایج این تحقیقات باشیم.» او با بیان اینکه با وجود برگزاری این جلسه، دانشجویان معترض دانشگاه آزاد همچنان روی مطالبه اصلی خود مبنی برعذرخواهی و برکناری مسئولان این دانشگاه پافشاری می‌کنند گفت: «صحبت‌های مسئولان قانع‌کننده نبوده و حتی سبک عذرخواهی آنها به نوعی حق‌به‌جانب است.»

همچنین دانشجویان معترض دیروز طوماری را امضا کردند تا نمایندگان مجلس و دولت بر قراردادها و عملکرد این دانشگاه نظارت کنند. این نماینده دانشجویان معترض به همشهری گفت: «امید داریم نمایندگان مجلس به درخواست‌های پیاپی دانشجویان دانشگاه آزاد پاسخ مثبت بدهند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید