• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
دو شنبه 10 دی 1397
کد مطلب : 42879
+
-

برگزاری حماسه 9دی در سراسر کشور


در نهمین سالگرد حماسه 9دی 1388، شهرهای مختلف ایران به‌ویژه مراکز استان‌ها همزمان با تهران شاهد برگزاری مراسمی برای بزرگداشت این روز بودند.

در تهران، مراسم سالگرد ۹ دی با سخنرانی سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و در میدان امام حسین(ع) برگزار شد.

به گزارش فارس، سردارحسین سلامی در این اجتماع فتنه ۸۸ را از جنگ تحمیلی سهمگین‌تر و عامل تحریم کشور خواند و اظهار داشت: فتنه هزاران میلیارد به اقتصاد کشور ضرر زد، بر چهره مردم‌سالاری ایران چنگ زدند و این تصور را پیش آورد که ملت ایران متزلزل شده است و این به ایجاد طمع به دشمنان ما جهت هجوم مجدد به این ملت کمک می‌کرد.

وی افزود: رهبر عزیز و بزرگوار ما بزرگ‌ترین نقش را در هدایت ملت در جریان این توطئه‌ها داشتند، ایشان شرح صدر به خرج دادند. ایشان با الهام‌بخشی خود بذر آگاهی و ایمان را در دل‌های ما کاشتند که امروز شاخسارهای آن در عالم دیده می‌شود. او در بخش دیگری از سخنانش در اجتماع مردم به مسائل منطقه هم اشاره کرد و گفت: آمریکا امروز به زوال سیاسی و نظامی رسیده است. بیشترین زوال مربوط به عقب‌نشینی آمریکا بدون هیچ دستاوردی از منطقه است. امروز آمریکا سردرگم است. برجام را امضا می‌کنند و خود از آن خارج می‌شوند؛ این یعنی سرگردانی. در سوریه و عراق میلیاردها دلار هزینه می‌کنند اما نهایتا بدون دستاورد خارج می‌شوند.

 9دی را ابزار تفرقه نکنیم

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی بر ضرورت پرهیز از بهره‌برداری سیاسی از «نهم دی» برای ایجاد تفرقه در جامعه تأکید کرد. به‌ گزارش ‌ایسنا، در یادداشت علی مطهری با عنوان «نهم دی، منادی اتحاد» که آمده است: « نهم دی سال ۱۳۸۸، روزی بود که مردم قطع نظر از خطاهای دو طرف انتخابات ریاست‌جمهوری، برای حفظ اساس انقلاب و نظام جمهوری اسلامی به میدان آمدند. از این روز به‌عنوان ابزاری برای ایجاد تفرقه در جامعه بهره‌برداری سیاسی نکنیم. خصوصا سازمان صدا و سیما با توجه به کارنامه سال‌های گذشته‌اش توجه بیشتری به شرایط امروز و ضرورت اتحاد و اتفاق ملت داشته باشد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید