• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 26 دی 1396
کد مطلب : 4285
+
-

طناب دار در انتظار شکارچی دختران

جوان افغان که با حمله به دختران تنها، آنها را به داخل جوی آب می‌انداخت و مورد آزار و اذیت قرار می‌داد از سوی قضات دادگاه کیفری استان تهران به اعدام محکوم شد. به‌گزارش همشهری، این مرد، 15مرداد‌ماه امسال و با شکایت دختری 16ساله تحت تعقیب مأموران پلیس قرار گرفت. او در توضیح آنچه اتفاق افتاده بود به مأموران پلیس گفت: سوار بر مترو از خانه یکی از اقوامم برگشته بودم. همین که از ایستگاه متروی شهید باقری بیرون آمدم، کمی آن‌طرف‌تر ناگهان جوانی افغان از پشت به من نزدیک شد. آن موقع همه جا خلوت و تاریک بود. او با دستش جلوی دهانم را گرفت و من را داخل جوی آب که آبی داخلش نبود انداخت. من تلاش می‌کردم که خودم را از دستش نجات دهم اما او قوی بود و درحالی‌که گریه می‌کردم من را مورد آزار و اذیت قرار داد.

دختر نوجوان مشخصات کاملی از متهم نداشت و همین باعث شد که تحقیقات پلیس برای دستگیری او بی‌نتیجه بماند. از سوی دیگر پدر دختر نوجوان به‌دلیل صدمات روحی و جسمی که به دخترش وارد شده بود خودش دست به‌کار شد تا شاید بتواند متهم را شناسایی کند. او یک روز وقتی در حوالی محل وقوع حادثه بود، جوان موتورسواری را دید که مزاحم دختر جوانی شده است. پدر شاکی جوان موتورسوار را تعقیب کرد و متوجه شد که او کارگری ساختمانی است و ممکن است همان جوانی باشد که دخترش را آزار داده است. با اطلاعاتی که وی در اختیار پلیس قرار داد، متهم دستگیر شد. وقتی دختر نوجوان در برابر متهم قرار گرفت وی را شناسایی کرد و گفت او همان جوان متجاوز است. به این ترتیب متهم به آزار و اذیت دختر نوجوان اعتراف کرد و پرونده روی میز قاضی مجید متین راسخ، رئیس شعبه 11دادگاه کیفری یک استان تهران قرار گرفت. متهم در نخستین جلسه تحقیقات جزئیات بیشتری از نقشه سیاهش را بازگو کرد و اتهام تجاوز به عنف را پذیرفت.

با وجود این ممکن بود که او زنان و دختران دیگری را نیز با این شیوه به دام انداخته باشد. به همین دلیل تحقیقات در این پرونده ادامه یافت و ماجرای دستگیری متهم نیز در روزنامه‌ها منتشر شد. چند روز از انتشار خبر این حادثه هولناک می‌گذشت که 2دختر دیگر نیز به دادگاه کیفری رفتند و گفتند که در حادثه‌ای مشابه مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند. یکی از آنها گفت: متهم من را داخل جوی آب انداخت، پارچه‌ای دور گلویم پیچید و می‌خواست من را خفه کند و بعد هم مرا مورد آزار و اذیت قرار داد. او هنگام رفتن گفت که باید در جوی آب بمانم و وقتی سوت زد، می‌توانم از جوی بیرون بیایم. من تاکنون از ترس آبرویم این حادثه را برای هیچ‌کس بازگو نکرده بودم اما وقتی خبر دستگیری جوان متجاوز را در روزنامه‌ها خواندم تصمیم گرفتم از او شکایت کنم. دومین شاکی نیز در اظهاراتی مشابه آنچه اتفاق افتاده بود را بازگو کرد. هر دو دختر در ادامه، متهم را شناسایی کردند و برای ادامه تحقیقات به پزشکی قانونی معرفی شدند. با این حال متخصصان پزشکی قانونی تنها توانستند تجاوز به دختر 16ساله (نخستین شاکی) را تأیید کنند. با ارسال نتیجه پزشکی قانونی به دادگاه کیفری، قضات دادگاه درخصوص پرونده تصمیم‌گیری کردند و با توجه به شواهد و مدارک موجود، حکم به اعدام جوان افغان دادند.

این خبر را به اشتراک بگذارید