• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 9 دی 1397
کد مطلب : 42805
+
-

تازه‌داماد، مظنون اصلی جنایت

تازه‌داماد، مظنون اصلی جنایت

16‌ماه پس از قتل نگهبان ساختمانی در قلهک، تازه‌دامادی که تنها مظنون اصلی این جنایت است، دستگیر شد اما خودش را بی‌گناه می‌داند.
به‌گزارش همشهری، نهم شهریورماه پارسال جسد مردی افغان در اتاقک نگهبانی ساختمانی حوالی قلهک پیدا شد که با ضربات چاقو به قتل رسیده بود. بررسی‌ها حکایت از این داشت که آخرین‌بار فردی به‌نام محمد که از هموطنان مقتول بوده، با او تماس گرفته است. همین کافی بود تا محمد به‌عنوان مظنون اصلی جنایت تحت تعقیب قرار بگیرد. او اما از کشور خارج شده و به افغانستان فرار کرده بود. با وجود این، تحقیقات برای دستگیری محمد آغاز شد تا اینکه پلیس هفته گذشته پی برد که محمد به ایران بازگشته و در ساختمانی کارگری می‌کند. در چنین شرایطی مأموران راهی محل کار محمد شدند و او را دستگیر کردند. جوان افغان صبح دیروز برای تحقیق به دادسرای امور جنایی تهران منتقل شد و وقتی پیش روی قاضی سیدسجاد منافی‌آذر قرار گرفت، چنین گفت: من بی‌گناهم و قتل کار من نیست. درست است که مقتول را می‌شناختم و با هم کار می‌کردیم اما انگیزه‌ای برای کشتن او نداشتم. وی ادامه داد: من 7سال پیش برای کار به ایران آمدم که سال گذشته پدر دختر موردعلاقه‌ام به من زنگ زد و گفت اگر دخترم را می‌خواهی باید به افغانستان بیایی و اینجا کار کنی. من هم راهی افغانستان شدم، درست همان زمان که مقتول به قتل رسید. وی ادامه داد: مدتی قبل پدرزنم راضی شد تا دخترش را عقد کنم و با هم ازدواج کنیم. پس از گرفتن مراسم عروسی به همه بدهکار شدم و به ناچار دوباره به ایران آمدم تا کار کنم و بدهی‌هایم را بپردازم. اینکه در زمان قتل از ایران رفتم، فقط به‌خاطر این بود که به خواستگاری دختر موردعلاقه‌ام که از کودکی عاشقش بودم، بروم. جوان تازه‌داماد درخصوص تماسش با مقتول در روزی که او به قتل رسیده بود، گفت: موبایل من درست همان روزی که مقتول کشته‌شده، گم شد. البته نمی‌دانم آن را گم کرده‌ام یا سرقت شده است.
این جوان افغان در حالی خود را بی‌گناه می‌دانست که قاضی جنایی دستور بازداشت وی را صادر کرد و تحقیق از او همچنان ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید