• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 9 دی 1397
کد مطلب : 42712
+
-

پروژه‌های نیم‌فصل در برزخ

استقلالی‌ها و وینفرد شفر در شرایطی تعطیلات خود را سپری می‌کنند که در فاصله یک هفته تا شروع مسابقات جام ملت‌ها خیلی شرایط بر وفق مراد مسئولان و کادرفنی این باشگاه نیست و آبی‌ها هنوز هیچ قدمی برای تقویت تیم خود بر نداشته‌اند. در فاصله یک‌هفته تا شروع دوباره تمرینات، چند ماموریت بی‌سرانجام در باشگاه استقلال در جریان است که می‌تواند تأثیر زیادی در ادامه عملکرد این تیم داشته باشد. هنوز تکلیف هیچ کدام از خریدهای مورد نظر شفر مشخص نیست و استقلالی‌ها تنها تا به حال 3بازیکن به فهرست خود اضافه کرده‌اند که از ماه‌ها قبل با این تیم تمرین می‌کردند و وضعیت آنها مشخص بود. شفر به مدیران استقلال فهرستی ارائه کرده که هنوز سرانجام این فهرست مشخص نیست. سرور جپاروف و یک مهاجم، خریدهای قطعی شفر هستند و باید منتظر وضعیت آنها ماند.
استقلال اگر 2 بازیکن خارجی جذب کند، حتما باید یک خروجی داشته باشد. البته شنیده‌ها حاکی از این است که سرمربی استقلال فهرستی فراتر از یک بازیکن دارد اما هنوز تکلیف فهرست خروج و انجام توافقات نهایی به هیچ وجه مشخص نیست. بازیکنان استقلال هنوز به سقف 50درصد از مطالبات خود نرسیده‌اند و مدیران استقلال در تلاش هستند تا هرچه سریع‌تر این رقم را به بازیکنان پرداخت کنند. آبی‌ها از ابتدای فصل با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کردند که هنوز پا برجاست و تیم مدیریتی امیرحسین فتحی در جریان مذاکرات با حامیان مالی کنونی و پیشین استقلال تلاش زیادی برای برطرف‌شدن آن انجام داده‌اند.
استقلال هنوز تکلیف زمین تمرین خود را مشخص نکرده است. قرارداد استقلال با مجموعه صنایع دفاع به پایان رسیده و آبی‌ها به‌دنبال محل تمرینی مناسب هستند تا تمرینات این تیم در آن محل برگزار شود. استقلال به‌دنبال برگزاری اردو در نیم‌فصل مانند همه تیم‌های لیگ برتری است؛ اتفاقی که هنوز نهایی نشده و به جمع‌بندی نرسیده است. وینفرد شفر در تقاضای قبلی خود درباره برگزاری اردوی خارج از کشور موضوعاتی را مطرح کرده اما شنیده‌ها حاکی از منفی‌شدن امکان برگزاری اردو در کشور قطر است و مطمئنا امارات نیز نمی‌تواند میزبان خوبی در جریان رقابت‌های جام ملت‌ها باشد.
سرمربی استقلال مدتی است که برای استخدام یک دستیار خارجی تلاش می‌کند. شفر به‌دنبال این است تا یک تمرین‌دهنده به کادرفنی خود اضافه کند اما هنوز این اتفاق رخ نداده و مشخص نیست که آیا با شروع تمرینات دستیار جدید شفر به تهران سفر خواهد کرد یا آبی‌ها باز‌هم زمان را از دست می‌دهند؟ نکته ضروری آنکه مدیران استقلال پیش از این اعلام کردند که ترجیح می‌دهند بسیاری از موضوعات ازجمله اکثر مشکلات فهرست بالا را در سکوت پیش ببرند و شاید در هفته جاری بتوانند هر روز خبرهای خوبی مانند جذب بازیکن، نهایی‌شدن اردو و دستیار مورد نظر شفر برای هواداران داشته باشند؛ هفته‌ای که با خبرهای خوب می‌تواند برای آبی‌ها نوید روزهای خوب در نیم‌فصل دوم را بدهد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید