• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
شنبه 8 دی 1397
کد مطلب : 42671
+
-

واگذاری طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی


معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: در زمان حاضر 10درصد طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی در کشور به بخش خصوصی واگذار شده است و می‌طلبد در این بخش بیشتر تلاش شود.

مهدی جمالی‌نژاد افزود: به‌دلیل فرایندهای پیچیده، این واگذاری‌ها خیلی سخت انجام می‌شود و بیشتر استان‌ها در اجرای سیاست واگذاری طرح‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی ناموفق بوده‌اند.

او  به ایرنا گفت: بر همین اساس هموار کردن شرایط برای استفاده از توان بخش خصوصی برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام از اولویت‌های وزارت کشور است. جمالی‌نژاد اظهار داشت: طرح مشارکت فعالانه بخش خصوصی در تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام می‌تواند تحولی در روند اجرای پروژه‌ها در کشور ایجاد کند؛ بر این اساس هیچ محدودیتی در اجرای این طرح وجود ندارد. او یادآور شد: در زمان حاضر 80هزار پروژه نیمه‌تمام در کشور وجود دارد که برای بهره‌برداری از آنها به اعتبارات زیادی نیاز است. معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: با توجه به‌شمار زیاد پروژه‌ها در دستگاه‌های غیردولتی مانند شهرداری‌ها نیز، تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام با استفاده از توانبخشی خصوصی از اولویت‌های این وزارتخانه است.

این خبر را به اشتراک بگذارید