• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 8 دی 1397
کد مطلب : 42618
+
-

حل مشکلات‌تهران از مسیر هوشمندسازی

هیأت اندونزیایی از رصدخانه شهری تهران و برج میلاد دیدن کرد

هوشمند سازی
حل مشکلات‌تهران از مسیر هوشمندسازی

هیأتی از اندونزی به ریاست دیاه ناتالیسا، معاون وزیر امور اداری اندونزی از رصدخانه شهری تهران و برج میلاد بازدید کردند و از نزدیک با فعالیت‌های شهرداری تهران در زمینه هوشمندسازی آشنا شدند.  به گزارش همشهری، سکینه اشرفی، معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران به همراه محمد فرجود مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران از «دیاه ناتالیسا» معاون وزارت امور اداری و اصلاحات بوروکراسی جمهوری اندونزی استقبال و رصدخانه شهرداری تهران را معرفی کردند. اشرفی پیش از آشنایی هیأت اندونزیایی از نحوه کار رصدخانه شهرداری تهران، توضیحاتی درباره تهران ارائه کرد و گفت: تهران با 8میلیون جمعیت، ۱۶‌درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد و تقریبا ۲۵ درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP) کشور در این شهر متمرکز است. همچنین تهران مانند بسیاری از کلانشهرهای کشورهای دیگر دارای مشکلاتی مانند آلودگی هوا و ترافیک پرحجم است. از این‌رو تلاشمان این است که این مشکلات را از طریق نوآوری و خدمات‌شهری و ارتقای هوشمندسازی حل کنیم.  برای این منظور ۲ سال است که در مسیر ایجاد شهر هوشمند در تهران قدم گذاشته‌‌ایم و در حال فراهم‌کردن ارتقای شفافیت مالی، نوآوری در شهر و ارتقای هوشمندسازی در شهر هستیم. معاون شهردار تهران اظهار امیدواری کرد که از تجربیات اندونزی در زمینه هوشمندسازی استفاده کنیم.

لزوم حمایت دولت‌ها از شهرداری‌ها
 امکاناتی که رصدخانه شهرداری تهران در اختیار مدیران قرار می‌دهد به هیأت اندونزیایی معرفی شد و آنان از نزدیک با قابلیت بخش‌های مختلف این مکان آشنا شدند و سپس سکینه اشرفی، محمد فرجود و مسئولان رصدخانه شهرداری در نشستی صمیمانه با هیأت اندونزیایی گفت‌وگو کردند.
دیاه ناتالیسا، معاون وزیر در امور خدمات عمومی و بوروکراسی وزارت امور اداری و اصلاحات بوروکراسی جمهوری اندونزی در این نشست درباره فعالیت‌های شهری در این کشور توضیح داد: اندونزی 240میلیون نفر جمعیت دارد. بنابراین باید از طریق تکنولوژی کاری کنیم تا مردم اندونزی به‌عنوان کارمند دولت استخدام شوند.
او اضافه کرد: اندونزی حدود 540شهر دارد. باید برای رفاه زندگی بیشتر شهروندان کلانشهرها، آنها را به شهر هوشمند تبدیل کنیم. البته در اندونزی دولت از شهرها حمایت می‌کند. برخی شهرها که دارای منابع خوبی هستند، طبیعتا درآمد بهتری دارند، اما برخی شهرها کم‌درآمد هستند و در این زمینه دولت از آنها حمایت می‌کند. این مسئول اندونزیایی از اینکه یک زن در رده مدیریت بالا در یک کشور اسلامی فعالیت می‌کند، ابراز خوشحالی کرد و گفت: زن‌ها امور را معمولا بهتر اداره می‌کنند و پیگیری بیشتری دارند.
در جریان بازدید از رصدخانه شهری تهران، محمد ایمان‌الدین دستیار معاون سیاستگذاری و مدیریت سیستم اطلاعات و خدمات عمومی اندونزی، خامن لیز وورو سوسانتی رئیس بخش معاونت خدمات عمومی و رحمت رئیس بخش معاونت خدمات عمومی، خانم دیاه ناتالیسا معاون وزیر در امور خدمات عمومی و بوروکراسی وزارت امور اداری و اصلاحات بوروکراسی جمهوری اندونزی را همراهی کردند. اوکتاوینو علیمودین، سفیر جمهوری اندونزی در ایران هم این هیأت اندونزیایی را همراهی می‌کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید