• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 5 دی 1397
کد مطلب : 42448
+
-

ضرورت عینیت‌بخشی به برنامه‌های نوسازی بافت‌های فرسوده

نوسازی
ضرورت عینیت‌بخشی به برنامه‌های نوسازی بافت‌های فرسوده

 رئیس کمیسیون شهــرســازی و معماری شورای شهر تهران در جلسه‌ای که با هدف بررسی اقدامات و برنامه‌های سازمان نوسازی برگزار شد، بر ضرورت عینیت‌بخشیدن به برنامه‌های نوسازی ازجمله برنامه توسعه محله تأکید کرد. 

به گزارش همشهری، محمد سالاری ضمن حضور در سازمان نوسازی به ارائه رهنمودهای لازم در راستای پیشبرد هرچه بهتر برنامه‌های آتی این سازمان پرداخت. او پس از استماع گزارش ارائه شده پیرامون اقدامات، رویکردها، موانع و برنامه‌های آتی سازمان نوسازی، تدوین برنامه توسعه محلی را اقدامی ارزشمند دانست و بر ضرورت تداوم فهم و آموزش این برنامه به مسئولان ذیربط ازجمله مدیران دفاتر توسعه محله‌ای و شهرداران مناطق تأکید کرد. 

سالاری با تأکید بر اهمیت عینی‌شدن برنامه توسعه محله در چند محله فرسوده پایتخت به‌صورت پایلوت، گفت: «نهادینه و اجرایی‌شدن موفقیت‌آمیز این رویکرد می‌تواند به‌عنوان الگویی برای سایر کلانشهرهای کشور نیز مطرح شود و مورد استفاده قرار گیرد. گرچه گفتمان‌سازی‌ یک بحث جدی است اما به‌دلیل اینکه کمتر شاهد رخداد اتفاقات عینی بوده‌ایم، ضروری است هدفمند‌تر عمل کنیم.»

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران ضمن تأکید بر اهمیت هدفمند‌سازی‌ بودجه برای انجام اهداف معین و مشخص، گفت:‌ «سازمان نوسازی نیز می‌بایست بودجه خود را به‌صورت هدفمند برای انجام برنامه‌های تعریف شده ازجمله تدوین برنامه توسعه محلات، به نتیجه‌رساندن طرح نیلوفری، ساخت پارکینگ طبقاتی و سایر برنامه‌های مدون هزینه کند.» سالاری با اشاره به بسته‌های تشویقی تدوین شده به منظور کاهش هزینه‌های ساخت‌وساز در بافت‌های فرسوده، عنوان کرد: «این اقدام در واقعیت کلان، رویکردی مثبت و ارزشمند است اما شاید انگیزه تمام‌کننده نباشد.» 

او با اشاره به بودجه دولت و شهرداری در سال‌های گذشته و میزان محقق شده، گفت: «هزینه‌کردن 100 میلیارد تومان در یک سال برای بحث بازآفرینی شهری و نوسازی بافت‌های فرسوده به‌عنوان یک پارادایم چه مشکلی ایجاد خواهد کرد؟ آیا این مهم جز این است که اقدامی به نتیجه می‌رسد و خدمتی حاصل خواهد شد؟» 

این خبر را به اشتراک بگذارید