• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 5 دی 1397
کد مطلب : 42446
+
-

جست‌و‌جوی علت حادثه

واکنش اعضای شورای شهر تهران به حادثه واژگونی سرویس دانشجویان دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات

جست‌و‌جوی علت حادثه

محمدجواد حق‌شناس:
این واقعه قابل دفاع نیست و آیا واقعا پاسخ قابل‌قبولی برای خانواده‌های جانباختگان وجود دارد؟ قطعا باید در اسرع وقت معین شود که علت وقوع حادثه چه بوده و این باید روشن شود که تأیید سلامت جسمی و روانی رانندگان این اتوبوس‌ها با چه بخشی بوده است، چرا که همه ما مسئول تامین امنیت جانی، روانی و محیطی شهروندانمان هستیم.
این واقعه را باید به درستی بررسی کنیم و در شورای شهر تهران نیز نسبت به تامین ضوابط و قوانین معین جهت تامین امنیت شهروندان در استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی به تصمیم درست برسیم.


شهربانو امانی:
متأسفانه هنوز فرهنگ ایمنی در کشورمان نهادینه نشده است و بر همین اساس مدام شاهد آن هستیم که اتفافات ناگواری همچون این حادثه رخ می‌دهد و دستگاه‌ها با هزینه‌های چند برابری زخم بر زمین مانده را تیمار می‌کند.
پلیس باید بررسی کند اما برای من جای سؤال است که چرا مسیر ایمن نبود؟ چرا گاردریل نداشت؟ چرا سرعت گیر نبود؟ این مسیر باید ایمن می‌شد و همچنین ایمنی خودرو نیز باید لحاظ می‌شد؛ من شنیده‌ام این خودرو احتمالا برای شهر کرج بوده و برای پیمانکار دانشگاه کار می‌کرده است.
درست است که ما در داخل دانشگاه وظیفه‌ای نداریم؛ اما قطعا به این موضوع ورود خواهیم کرد. درست روبه‌روی در دانشگاه بیمارستان فوق تخصصی فرهنگیان وجود دارد اما درش بسته بود و مجبور شدند که بیماران را به سایر مراکز درمانی اعزام کنند. حالا چه‌کسی جوابگوی این حادثه است؟


زهرا نژاد بهرام:
درگذشت جوانان دانشجو و جراحت آنان اتفاق ناگواری است که نمایندگان مردم را با نگرانی همراه کرده است.
شورای شهر با ابراز نگرانی از ناایمنی خودروهای انتقال دانشجویان و دانش‌آموزان خواهان رسیدگی جدی مسئولان ذی‌صلاح است. همچنین درخواست دارم تا پلیس راهور نسبت به علل بروز حادثه اطلاعات لازم را ارائه کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید