• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 25 دی 1396
کد مطلب : 4226
+
-

یک کارگزار از فعالیت در بورس‌های کالا و اوراق بهادار منع شد

با تصمیم سازمان بورس، کارگزاری آگاه از ۲۰دی به خرید کالا، اوراق و ایجاد موقعیت تعهدی جدید مجاز نیست.به گزارش همشهری، محسن خدابخش، مدیر نظارت سازمان بورس، با ارسال نامه‌ای به مدیران عامل بورس‌های تهران، فرابورس، بورس کالا، بورس انرژی و سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار اعلام کرد: این کارگزاری تا اطلاع ثانوی نمی‌تواند به خرید سهام و اوراق اقدام کند اما از امکان فروش برخوردار خواهد بود.

 

توضیح کانون کارگزاران بورس

روح‌الله میرصانعی، دبیرکل کانون کارگزاران بورس درباره محرومیت کارگزاری آگاه توضیح داد: از دیروز سامانه معاملات آنلاین این کارگزاری باز شد تا ۱۶ هزار مشتری آنلاین که ۸‌درصد از سهم معاملات برخط را شامل می‌شوند از امکان معامله برخوردار باشند. میرصانعی درباره دلایل محرومیت کارگزاری آگاه تأکید کرد: در پی بروز برخی مشکلات بین این کارگزاری و سازمان بورس، مقرر شد کارگزاری آگاه برای مدتی محروم شود. او افزود: سایر بخش‌های کارگزاری مربوط به خرید کالا و اوراق و ایجاد موقعیت تعهدی جدید نیز به‌زودی فعال می‌شوند. میرصانعی در پاسخ به این پرسش که علت محرومیت چه بوده و آیا این موضوع به پرونده کنتور‌سازی‌ ارتباط دارد؟ گفت: واقعیت این است که در این مورد نمی‌توانم اظهارنظر کنم. او در واکنش به این سؤال که فرق محرومیت با تعلیق فعالیت کارگزاری‌ها چیست؟ توضیح داد: طبق ماده35 دستورالعمل انضباطی، 2نوع مجازات شامل تعلیق و محرومیت وجود دارد. تعلیق برای تخلف‌های خاص است و در غیراین صورت برای مدتی مشخص، کارگزار متخلف محروم می‌شود.

 

   6شرط برای ادامه فعالیت

علی سعیدی، معاون سازمان بورس و اوراق بهادار درباره تعلیق برخی فعالیت‌های کارگزاری آگاه گفت: براساس مصوبه هیأت مدیره سازمان بورس و گزارش‌های واصل‌شده از نهادهای ذیربط، به جهت تخلفات صورت‌گرفته در این شرکت کارگزاری، چنین ممنوعیتی مقرر شد. او با تأکید بر اینکه 6شرط در مصوبه  هیأت مدیره برای انجام اقدامات اصلاحی در یک زمان مشخص درنظر گرفته شده، تأکید کرد: درصورت اجرانشدن این شرط‌ها ممنوعیت کارگزاری آگاه در سامانه معاملات آنلاین از حالت تعلیق خارج و دوباره اجرایی خواهد شد. او افزود: سازمان بورس برای ایجاد نظم در بازار موظف است اقداماتی را به انجام برساند تا ضمن تحقق شرایط مناسب در بازار، منافع سرمایه‌گذاران نیز محفوظ بماند.

این خبر را به اشتراک بگذارید