• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 4 دی 1397
کد مطلب : 42173
+
-

قاتل حساس

قاتل حساس

شایعات حکایت از مذاکره باشگاه پرسپولیس با رضا قوچان‌نژاد دارد. برخی حتی پا را از این هم فراتر گذاشته‌اند و از حصول توافقات اولیه بین دو طرف خبر می‌دهند. همه می‌دانند که برانکو برای نیم‌فصل دوم خواهان جذب یک مهاجم شده و با توجه به هزینه‌های بالای استخدام بازیکن خارجی، گزینه‌ای مثل قوچان‌نژاد از هر نظر می‌تواند به‌کار سرخ‌ها بیاید. انتقال احتمالی گوچی به پرسپولیس اما از چند جهت می‌تواند قابل تامل باشد.
  شاید آمار کلی گلزنی رضا قوچان‌نژاد چندان چنگی به دل نزند، اما او استعداد شگفت‌انگیزی در شکار لحظه‌های حساس دارد. گوچی طی دوران نه‌چندان طولانی حضورش در تیم ملی ایران بخشی از حساس‌ترین گل‌های این سالیان تیم کشورمان را به ثمر رساند. 2گل او در جریان برتری‌های یک بر صفر در خانه قطر و کره‌جنوبی در مقدماتی جام‌جهانی 2014چیزی کم از 2 گل خداداد عزیزی در دیدارهای رفت و برگشت برابر استرالیا نداشت. گوچی همچنین تنها گل تیم ملی در جام‌جهانی قبلی را برابر بوسنی به ثمر رساند و مانع از آن شد که تیم کشورمان برای نخستین بار این تورنمنت را بدون گل زده ترک کند. 2گل حساس به عراق و امارات در جام ملت‌های گذشته هم از دیگر شاهکارهای این بازیکن موقعیت‌شناس بود. درصورت جذب گوچی، برانکو می‌تواند روی شم گلزنی بالای این بازیکن در موقعیت‌های سرنوشت‌ساز حساب کند.
   الان همه قربان صدقه علیرضا جهانبخش می‌روند که توانست به‌عنوان نخستین بازیکن آسیایی، آقای گل لیگ هلند شود و افتخار بزرگی برای فوتبال کشورمان کسب کند. البته دست علیرضا درد نکند، اما مسئله اینجاست که 2سال قبل هم رضا قوچان‌نژاد در تیم هیرنفین می‌توانست همین عنوان را به‌دست بیاورد. گوچی در بهترین فصل فوتبالش 19گل در لیگ هلند به ثمر رساند، اما نهایتا فقط 2گل برای آقای گلی کم آورد. او همان سال در بازی با آیندهوون 3گل زد و به نخستین بازیکن ایرانی تاریخ تبدیل شد که موفق به هت‌تریک در اروپا می‌شود. بنابراین اگر خزان قبرس او را می‌بینید، بهار هلندش را هم یاد کنید؛ بهاری که مدت زمان زیادی از آن نگذشته است.
   از نظر فنی هم شاید رضا قوچان‌نژاد دقیقا همان چیزی باشد که الان پرسپولیس کم دارد. سرخ‌ها نیاز شدید به مهاجم باکس یا هدف دارند. جنس بازی علی علیپور و گادوین منشا طوری است که شاید بهتر باشد فوروارد مکمل باشند و برای یک تمام‌کننده موقعیت‌سازی کنند. گوچی هم مثل طارمی چنین شرایطی دارد و می‌تواند خط حمله سرخپوشان را کامل کند.
   گوچی یا طارمی؟ از وقتی بحث حضور قوچان‌نژاد در پرسپولیس جدی‌تر شده، خیلی از رسانه‌ها و هواداران به این دوگانه جذاب پرداخته‌اند. در مجموع شاید بتوان گفت طارمی از نظر فنی فوتبالیست بهتری نسبت به قوچان‌نژاد محسوب می‌شود اما با درنظر گرفتن جنبه‌های اخلاقی و سوابق اجتماعی 2بازیکن، شاید از هر نظر به سود قرمزها باشد که درصورت برخورداری از امکان جذب یکی از این دو نفر، سراغ قوچان‌نژاد بروند. به هر حال گوچی فوق‌تخصص «خیریت» ندارد و بعید است یک شب دست رامین رضاییان را بگیرد و سر از ترکیه دربیاورد!

این خبر را به اشتراک بگذارید