• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
دو شنبه 3 دی 1397
کد مطلب : 42117
+
-

برنامه‌نویسی تلفن همراه شغل میلیون دلاری 2018

ساخت و ارائه اپلیکیشن‌های بازی و سبک زندگی یکی از مهم‌ترین و پولسازترین شغل‌های سال معرفی شده است

برنامه‌نویسی تلفن همراه شغل میلیون دلاری 2018

برنامه‌نویسی یکی از کارهای پردرآمد و مهم سال 2018در جهان معرفی شده است. بررسی‌ آمارهای پلتفرم‌های فروش برنامه‌های موبایلی معروف جهان یعنی اپ‌استور و گوگل‌پلی نشان می‌دهد که برنامه‌نویسان بسیاری در این سال، با ارائه اپ‌هایشان در این پلتفرم‌ها میلیونر شده‌اند.

اپ‌استور؛ پولسازترین پلتفرم
سهم توسعه‌دهنده‌های نرم‌افزار آی‌اواس از این درآمد میلیون دلاری به‌مراتب بیشتر از توسعه‌دهنده‌های اندرویدی است. به گزارش سنسور تاور، این آمار را گزارش‌های مشهور جهانی نیز تأیید می‌کند. براین اساس، 164توسعه‌دهنده اپ‌استور در این سال بیشتر از یک میلیون‌دلار درآمد داشته‌اند. در همین زمان، ‌فقط 88شرکت نرم‌افزار اندرویدی توانسته‌اند به چنین درآمدی برسند.

آی‌او‌اس؛ پرطرفدارترین در کشورهای ثروتمند
درباره دلایل این تغییر جدی درآمدها، کارشناسان به مسائل مختلفی اشاره می‌کنند. مهم‌ترین مسئله از نظر برخی کارشناسان منطقه جعرافیایی زندگی توسعه‌دهندگان نرم‌افزار و نوع مشتری‌های آنهاست. برهمین اساس، در کشورهای در حال توسعه میزان استفاده از دستگاه‌های اندرویدی به‌مراتب بیشتر است. در عین حال، ‌قیمت برنامه‌هایی که در این پلتفرم‌ها باید ارائه شود، پایین‌تر از نمونه‌های مشابه در آی‌او‌اس است. به همین دلیل، درآمد نهایی به‌مراتب پایین‌تر است. به‌دلیل همین تفاوت طبقاتی، کاربران آی‌او‌اس تمایل بیشتری به پرداخت هزینه برای استفاده از یک اپلیکیشن دارند.

بازی و سبک زندگی؛‌ پولسازترین اپ‌ها
هرچند پیش‌تر تصور می‌شد که بازی یکی از برنامه‌های پرطرفدار و پولساز دنیای موبایل است، آمارهای 2018نشان می‌دهد فقط 33درصد از شرکت‌های توسعه‌دهنده با درآمد یک‌میلیون دلاری روی ساخت و توسعه بازی تمرکز کرده‌اند. شرایط امسال برخلاف پیش‌بینی‌ها طوری رقم خورده که سلامتی و سبک زندگی جزو اپ‌های پرطرفدار «آی‌او‌اس»دارها تلقی شود. در گوگل پلی اما شرایط کاملامتفاوت است؛ 65درصد توسعه‌دهنده‌های یک میلیون دلاری روی بازی تمرکز کرده‌اند. سبک زندگی و سلامتی درست در جبهه مقابل آنها قرار دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید