• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 3 دی 1397
کد مطلب : 42100
+
-

خبرهای کوتاه

   شب باشکوه شیاطین سرخ
منچستریونایتد به روند ناکامی‌های پیاپی خارج از خانه‌اش در لیگ برتر پایان داد و نگذاشت در خانه کاردیف‌سیتی چهارمین بازی بدون برد متوالی به ثبت برسد. نخستین بازی اولگنار سولشر به‌عنوان سرمربی منچستریونایتد یک جشنواره گل در خانه کاردیف‌سیتی بود. شیاطین سرخ توانستند 5بر یک حریف را شکست دهند. آخرین‌بار که یونایتد توانسته بود در یک بازی لیگ برتری 5 یا بیشتر گل بزند، آخرین بازی سر الکس فرگوسن در‌ماه مه2013 مقابل وست‌برومویچ بود. آنتونی مارسیال که صدمین بازی‌اش برای منچستریونایتد در لیگ برتر را سپری می‌کرد، گل سوم را به تور دروازه کاردیف‌سیتی دوخت. این گل، پانصدمین گل فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر محسوب می‌شد. شیاطین سرخ در نیمه نخست این بازی توانستند 3گل به حریف بزنند. آخرین باری که آنها در یک بازی خارج از خانه موفق به چنین کاری شده بودند، برمی‌گردد به بازی‌ماه نوامبر2017مقابل واتفورد.
 
 دود از کنده بلند می‌شود

روی هاجسون، سرمربی کریستال‌پالاس با مغلوب کردن پپ گواردیولا و منچسترسیتی‌اش در اتحاد، نشان داد که اندیشه‌های نابی در ذهن دارد. آخرین‌باری که یک سرمربی انگلیسی در ورزشگاه اتحاد موفق به شکست دادن منچسترسیتی در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر انگلستان شد، هری ردنپ در‌ ماه مه2010 بود. از آن تاریخ تا پیش از بازی شنبه، منچسترسیتی در اتحاد، 36برد و 3تساوی کسب کرده بود. پالاس اما شنبه خیلی زود نشان داد که آمده تا در آب‌وهوای بارانی منچستر، دست پر ورزشگاه اتحاد را ترک کند. مردان روی هاجسون در این بازی با نخستین ضربه به چارچوب به گل رسیدند. لوکا میلیوویویچ، هافبک صربستانی پالاس از زمان نخستین بازی‌اش در لیگ برتر (11فوریه2017) 13ضربه پنالتی را به گل تبدیل کرده است؛ 5گل بیشتر از نزدیک‌ترین رقبایش از آن تاریخ. سیتی که حالا 4امتیاز با لیورپول صدرنشین فاصله دارد، چهارشنبه مهمان لسترسیتی است؛ تیمی که شنبه، چلسی را با یک گل شکست داد.

  در جلسه هم‌اندیشی سرپرست  فدراسیون والیبال به همراه اعضای برگزارکننده مسابقات با مدیران عامل  و سرمربیان تیم‌های لیگ برتری مقرر شد که مسابقات لیگ برتر والیبال تا پیش از پایان سال‌جاری به پایان برسد و مرحله پایانی مسابقات به‌صورت متمرکز برگزار شود. همچنین برنده فینال  با کسب  2پیروزی  از ۳ مسابقه مشخص خواهد شد و دیدارهای رده‌بندی  به‌صورت تک بازی خواهد بود. با رای‌گیری انجام شده، 2 شهر تهران و تبریز به‌عنوان نامزدهای نهایی برگزاری مرحله فینال مشخص شدند و به‌زودی فدراسیون با جمع‌بندی نهایی میزبان مرحله نهایی را اعلام خواهد کرد.

  مهرداد پهلوان‌زاده- رئیس فدراسیون شطرنج- می‌گوید سعی می‌کند با گرفتن ارز به شطرنج‌بازان کمک کرده و هزینه‌های آنها را برای حضور در مسابقات سریع و برق‌آسا قهرمانی جهان بپردازد.

  رضا لایق- دبیر فدراسیون کشتی-می‌گوید: «ما آماده برگزاری انتخابات فدراسیون کشتی هستیم و باید وزارت ورزش و جوانان موعد آن را اعلام کند. امیدواریم تا بهمن‌ماه مراحل ثبت‌نام و برگزاری این مجمع انتخاباتی را شاهد باشیم».

  با وجود اینکه در سال ۹۶ بعد از مصوبه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور قرار بر این بود سالانه مبلغ ۳‌میلیارد تومان بودجه از طریق این سازمان به‌حساب شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزرشی برای بازسازی مجموعه ورزشی ناشنوایان اختصاص داده شود، به جز واریز ۷۰۰میلیون تومان در سال گذشته، شرکت به تعهدات خود عمل نکرده است.

  رقابت‌های وزنه‌برداری قطر با برگزاری رقابت دسته فوق سنگین به پایان رسید و ایران در این وزن صاحب، 2 مدال برنز شد. همایون تیموری با رکورد 191یک ضرب، 223 دوضرب و مجموع 414 کیلوگرم برنز مسابقات را گرفت. او در یک ضرب هم برنز گرفت اما در دوضرب پنجم شد.

حیف که 36ساله است
فرانک ریبری، ستاره 36ساله بایرن‌مونیخ که در 11بازی نخستش در بوندس‌لیگا نتوانسته بود، گلی بزند، در 3بازی پیاپی باواریایی‌ها در بوندس‌لیگا موفق به زدن گل شده است. این ستاره فرانسوی با 35سال و 259روز سن، پیرترین بازیکن بایرن است که در یک بازی بوندس‌لیگا توانسته بیش از یک گل به‌ثمر برساند. پیروزی 3بر صفر بایرن در زمین آینتراخت فرانکفورت باعث شد تا آنها، حالا با 36امتیاز به رده دوم جدول برسند و نیم‌فصل را با نایب‌قهرمانی به پایان ببرند. نکته جالب اینجاست که هر 3تیم بالای جدول بوندس‌لیگا یعنی دورتموند، بایرن و آینتراخت، 18گل دریافت کرده‌اند. نیکو کوواچ، سرمربی بایرن‌مونیخ نیز برای نخستین بار در بوندس‌لیگا توانست در 5بازی پیاپی به پیروزی دست پیدا کند. او در دوران بازی‌اش هم نتوانسته بود به چنین رکوردی برسد. او در پایان بازی شنبه‌شب مقابل فرانکفورت، با تمجید از بازی مردانش درباره فرانک ریبری هم گفت: «حیف که او 36ساله است!»

بارسا در اندیشه تعویض کوتینیو با امباپه
سران بارسلونا تصور می‌کنند که می‌توانند با انتقال فیلیپه کوتینیو به پاری‌سن‌ژرمن، به‌علاوه 150میلیون یورو، کیلیان امباپه را به‌خدمت بگیرند. وب‌سایت دُن‌بالن در این خصوص نوشت که بارسایی‌ها سخت به‌دنبال این هستند که این ستاره فرانسوی را به نوکمپ بیاورند و از سوی دیگر PSG می‌کوشد تا او را در پارک ‌دو پرنس نگه دارد. آبی‌اناری‌ها اما قصد دارند با فراهم آوردن شرایط مالی، این انتقال را میسر سازند.

ازار، مرد سال بلژیک شد
ادن ازار، ستاره 27ساله چلسی به‌عنوان ورزشکار سال2018بلژیک برگزیده شد. این برای سومین‌بار است که یک بازیکن فوتبال مرد سال بلژیک می‌شود. پیش از او، تیبو کورتوا در سال2014و کوین ده‌بروینه در سال2015این عنوان را از آن خود کرده بودند.

سولشر، اکسل را می‌خواهد
اولگنار سولشر، سرمربی جدید منچستریونایتد به‌دنبال به‌خدمت گرفتن اکسل ویتسل، ستاره بلژیکی بروسیادورتموند است. ژوزه مورینیو هم پیش از این، علاقه داشت این ستاره 29ساله را به اولدترافورد بیاورد.

چلسی به‌دنبال لواندوفسکی یا واردی
آبی‌های لندن سخت به‌دنبال خرید یک مهاجم در پنجره نقل‌وانتقالات ژانویه هستند. ساندی اکسپرس خبر داده است که روبرت لواندوفسکی و جیمی واردی مدنظر چلسی قرار دارند. لواندوفسکی که پیش‌تر در تلاش برای رفتن به رئال‌مادرید بود، روزهای خوبی را در بایرن می‌گذراند. جیمی واردی، مهاجم ملی‌پوش لسترسیتی هم که توانست شنبه‌شب در بازی تیمش مقابل چلسی، تک گل بازی را بزند، یکی از مهاجمان مورد علاقه مائوریتسیو ساری، سرمربی چلسی است.

رجبی حرف سرمربی‌اش را گوش می‌کند
فریبرز عسکری- سرمربی تیم ملی تکواندو- از سعید رجبی درخواست کرده بود تا یک وزن پایین‌تر برای رقابت‌های جهانی انگلیس در وزن ۷ مبارزه کند. درحالی‌که بسیاری از کارشناسان معتقدند که سعید رجبی نباید وزن خود را پایین بیاورد، اما قهرمان بازی‌های آسیایی جاکارتا نظر دیگری دارد.سعید رجبی در گفت‌وگو با میزان، درخصوص اینکه آیا قصد دارد برای رقابت‌های قهرمانی جهان وزن خود را کاهش دهد، می‌گوید:«کادر فنی تیم ملی در این خصوص با من صحبت کرده است و من هم بنای تصمیم خود را روی تفکرات کادر فنی گذاشته‌ام. مشکلی با حضور در وزن ۷ ندارم و باید ببینیم تا آغاز مسابقات انگلیس چه پیش می‌آید. پس از قهرمانی در بازی‌های آسیایی تمام برنامه‌های خود را روی موفقیت در میدان جهانی تنظیم کرده‌ام و تا رسیدن به موفقیت، دست از تلاش برنمی‌دارم. امیدوارم شرایط طوری باشد که بتوانم در میدان جهانی هم روی سکوی  قرار بگیرم».

تحریم، اسپانسر بسکتبال را فراری داد
شرکتی که حامی پوشاک ورزشی تیم‌های ملی بسکتبال ایران بود قراردادش را با فدراسیون فسخ کرد.این اتفاق در شرایطی افتاده که با اضافه شدن بسکتبال بانوان ایران به رقابت‌های بین‌المللی این شرکت فرصت خوبی در بازار ایران داشت اما مشخص نیست چرا تصمیم گرفته قراردادش را با فدراسیون فسخ کند. فسخ قرارداد مهر‌ماه اتفاق افتاده و فدراسیون هیچ اطلاع‌رسانی‌ای در این‌باره نکرده است و حتی تیم ملی نوجوانان ایران با لباس‌های یک شرکت ایرانی در رقابت‌های دختران آسیا شرکت کرده بود.عماری- دبیر فدراسیون بسکتبال- درباره این موضوع به ایسنا گفته است:«با توجه به تحریم‌ها و فشارهایی که روی این شرکت بود مسئولان این شرکت چنین تصمیمی گرفتند. چون آنها در ایران بازار نداشتند به ادامه همکاری علاقه‌مند نبودند و قرارداد را فسخ کردند. قرارداد فدراسیون برای تامین لباس و حتی کفش برخی بازیکنان در سال 2019بود که فسخ شد».

‌طاهر قاسمی: مدال‌ها و افتخاراتم را آتش می‌زنم 
‌‌طاهر قاسمی- ووشوکار هرمزگانی- با بیان اینکه شرایط به‌گونه‌ای پیش رفته است که خانواده‌ام می‌گویند ما دیگر نمی‌خواهیم ورزش ووشو را دنبال کنی، می‌گوید:«تصمیم گرفته‌ام مدال‌ها و احکام افتخاراتم را جلوی هیأت ووشوی استان یا اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان بسوزانم». او در گفت‌وگو با ایسنا ادامه داد:« 3‌ماه تمرین کردم، به سالن می‌رفتم و من را از سالن بیرون می‌کردند. من قهرمان و الگوی بچه‌ها هستم و اصلا به‌خاطر بچه‌ها به سالن می‌رفتم که انگیزه‌ای داشته باشند. هر بار که به سالن می‌رفتم برای ورود با موانع مختلفی روبه‌رو می‌شدم، به من گفتند حق ورود به سالن را نداری تا تعیین تکلیف شوی! مگر من چه‌کاری انجام داده‌ام که حق ورود به سالن را هم نداشته باشم؟ گفتند شما با فلان فرد که مخالف رئیس هیأت بوده بیرون رفته‌ای و علیه رئیس هیأت بلند شده‌ای و علیه‌ او طومار نوشته‌ای، من اصلاً در این فازها نیستم و رئیس هیأت خودش این فکرها را می‌کند؛ اصلا هر کاری هم که من کرده باشم این آقا باید با آینده من بازی کند و نگذارد برای مسابقات 
انتخابی بروم؟».

  نکونام، سرمربی پیکان می‌شود؟
علی امیری- مدیرعامل باشگاه نساجی مازندران- چندروز پیش از سمت خود استعفا داد تا بحران مدیریتی در این باشگاه قائمشهری ادامه پیدا کند. در این راستا شنیده می‌شد جواد نکونام هم که از مشکلات مالی و برخی مسائل دیگر در تیم ناراضی است از جمع قرمزپوشان قائمشهری جدا می‌شود. می‌گویند قرار است نکونام به پیکان برود تا جانشین مجید جلالی شود، این در حالی است که پیکانی‌ها مذاکراتی را با نکونام انجام داده‌اند و امیدوارند این مربی را به پیکان‌شهر ببرند. فرهاد صنیعی‌فر- مالک باشگاه نساجی مازندران- اما دیروز در مصاحبه‌ای گفت:«نه آقای امیری از ما جدا می‌شوند و نه آقای نکونام. تا زمان مشخص شدن تکلیف هیأت مدیره باشگاه هیچ از یک از این عزیزان باشگاه را ترک نخواهند کرد».حالا باید منتظر ماند و دید که در روزهای آینده چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

  یک امضا تا واگذاری پدیده 
2روز پیش جلسه مهمی با حضور رئیس هیأت مدیره شرکت پدیده مادر، مسئولان این باشگاه، استانداری و مسئولان شرکت شهر خودرو به‌عنوان متقاضی خرید باشگاه در استانداری شهر مشهد برگزار شد و طی توافقاتی قرار شد باشگاه پدیده پس از طی مراحل اداری به شرکت شهر خودرو واگذار شود.پس از این جلسه مقرر شد صبح دیروز امضای نهایی این انتقال انجام شود اما شرکت پدیده مادر، برای نهایی کردن این انتقال، اقدامی انجام نداده و از امضای نهایی سر باز زده است. این اتفاق در حالی از سوی شرکت پدیده مادر رخ داده که باشگاه پدیده با مشکلات زیادی روبه‌روست و بازیکنان این تیم به‌دلیل عدم‌دریافت مطالبات خود می‌توانند قراردادشان را هم فسخ کنند. در این وضعیت استانداری خراسان دستور داده کار انتقال باشگاه پدیده خراسان نهایی شود اما شرکت پدیده مادر برخلاف این دستور عمل کرده و با وجود اینکه مراحل انتقال باشگاه پدیده طی شده است و موانع زیادی برای این انتقال از سر راه برداشته شده، اما فعلاً قصد امضای نهایی را ندارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید